تاریخ انتشار: شنبه 1401/11/29 - 18:46
کد خبر: 461781

جشن ارتقای تحصیلی بجای جشن فارغ التحصیلی

جشن ارتقای تحصیلی بجای جشن فارغ التحصیلی

حجت الاسلام جعفری معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد تهران شرق دانشگاه آزاد در جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان این واحد گفت: دانشگاه محل علم و ادب، رشد و اخلاق، نشاط و هیجان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حجت الاسلام جعفری معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد تهران شرق دانشگاه آزاد در جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان این واحد گفت: دانشگاه محل علم و ادب، رشد و اخلاق، نشاط و هیجان است.

وی با بیان این که انسان ها دو جلوه شناختی و هیجان دارند، که با یکدیگر همبستگی منفی دارند، تأکید کرد: جوانی که در حال تحصیل است اگر سطح شناخت و باورهای خود را ارتقاء دهد هیجانات کنترل شده و تعدیل شده دارد ولی دانشجویی که فقط به هیجانات و نشاط خود توجه کرده باشد نه ارتقای شناخت‌ها و باورهای صحیح و ارزشمند، طبیعتا سطح شناخت پایینی دارد و رفتارهای هیجانی از خود بروز می دهد که در قالب عقل و منطق نمی گنجد، لذا پیامبر گرامی اسلام فرمودند: جوانی شعبه‌ای از جنون است (الشباب شعبه من الجنون)

جعفری در ادامه گفت: ما سبک زندگی تعریف شده و تحریف شده داریم و اسم جشن فارغ التحصیلی نیز تحریف شده است. ما باید به نکات مثبت و داشته ها و اندوخته‌های علمی دوران تحصیل توجه کنیم نه فراغت و اتمام تحصیل و بخش منفی آن. در نگاه دینی و روان شناسی مثبت گرا توجه به نکات مثبت تأکید شده لذا باید جشن ارتقای تحصیلی داشت نه فارغ التحصیلی. چرا که باور ما این است که زگهواره تا گور دانش بجوی لذا فراغت از تحصیل در نظام دینی و انسانی معنا ندارد.

جعفری ادامه داد: دانشجویان چند سال در حوزه علم و تحصیل تلاش می کنند و  ارتقای تحصیلی را طی می کنند لذا باید به داشته خود توجه داشته باشند و در صدد بهره برداری از علم خود باشند.

وی توصیه کرد: دانشجویان همچون میوه های رسیده برای حفظ سلامت و دوری از انفعال و افسردگی در زندگی متصل به درخت علم و تقوی باشند و بعد از تحصیل با مجامع علمی و پژوهشی ارتباط داشته باشند.

وی اظهار داشت: علم و حکمت گمشده یک مومن است و باید همیشه در مسیر فراگیری علم باشد و علم را ولو از مشرک و منافق، فرا بگیرد. باید توجه کنید که در زندگی حتماً هدفمند باشید و به نکات مثبت توجه کنید.

جعفری تصریح کرد: جشن فارغ التحصیلی سبک زندگی تحریف شده است و ارتقای تحصیلی مقدمه ای برای ورود به مقطع بعدی است.

وی خطاب به دانشجویان گفت: امیدوارم که تمامی شما مدارج عالی تحصیلی و شغلی را کسب کنید و باعث افتخار این کشور و سبب شادی قلب امام زمان عجل الله باشید‌.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top