تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/12/09 - 12:45
کد خبر: 462968

افزایش درآمد بادام زمینی با ۳ راهکار ویژه مغان هوم!

افزایش درآمد بادام زمینی با ۳ راهکار ویژه مغان هوم!

افزایش درآمد کشت بادام زمینی همیشه یکی از دغدغه های بادام زمینی کاران کشور بوده است. در این مطلب با ارائه ۳ راهکار ساده به شما نشان می دهیم .

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، افزایش درآمد کشت بادام زمینی همیشه یکی از دغدغه های بادام زمینی کاران کشور بوده است. در این مطلب با ارائه ۳ راهکار ساده به شما نشان می دهیم که چقدر ساده می شود درآمد کشت بادام زمینی را چند برابر کرد. درست است که با کاهش هزینه های کاشت و داشت و برداشت سود نهایی کاشت بادام زمینی افزایش می یابد اما ما در اینجا به مسائلی می پردازیم که تولید نهایی این محصول را افزایش دهیم و در نهایت محصول مرغوبتر و درشت تر و بازارپسند تر تولید کنیم تا هم کشاورز بار بیشتری تولید کند و هم راحت تر بفروشد.

۳ راهکار تضمینی افزایش محصول بادام زمینی

برای افزایش درآمد بادام زمینی لازم نیست سطح کشت خود را افزایش دهید بلکه می توانید در همان مقدار زمین محصول بیشتری تولید کنید این روش ها از تفاوت های بارز کشت تخصصی و کشت سنتی است.

کشت تخصصی بادام زمینی

اولین گام برای افزایش درآمد کاشت بادام زمینی کشت تخصصی آن است. قبل از کشت بادام زمینی از چندین جا قیمت بذر بادام زمینی را استعلام کنید و خرید بذر بادام زمینی را از کشاورزی که چندین سال بادام زمینی می کارد انجام دهید. اما چیزی که در کشاورزی تخصصی اهمیت دارد این است که در کشاورزی تخصصی بادام زمینی شما باید دقیقا بذری که با منطقه شما سازگار است را خریداری کنید که در کشت سنتی این مورد رعایت نمی شد و هر بذری به دست می آوردند می کاشتند.

در کشت سنتی برای هر هکتار ۷۰ الی ۹۰ کیلو بذر استفاده می شد اما در کشت تخصصی بادام زمینی به ازای هر هکتار زمین ۱۰۰ کیلو گرم بذر سالم و یکدست و پاک شده و سم خورده استفاده می شود هر چقدر میزان بذر مصرف شده کم باشد میزان محصولی که برداشت می کنید نیز کاهش می یابد بعضی از کشاورزان برای اجاره کردن زمین و آماده سازی زمین بودجه ای که دارند را صرف می کنند اما موقع کاشت بذر کافی استفاده نمی کنند و اتفاقی که می افتد این است که در نهایت میزان درآمد از کشت بادام زمینی برای آن ها رضایت بخش نیست!

حالا شما خودتان تصمیم بگیرید می خواهید ۱۰۰ کیلو در هکتار بذر مصرف کنید یا ۷۰ کیلو؟

مزایای کشت تخصصی بادام زمینی

*کاهش هزینه های کاشت، داشت، برداشت
*کاهش ضرر و زیان و ریسک کشت
*افزایش تناژ محصول
*افزایش کیفیت و بازار پسندی محصول
*نیاز به کمترین تعداد نیروی انسانی
*کاهش مصرف آب و کود
*افزایش عمر محصول برداشت شده و کمک به انبارداری

1_ مدیریت کودی مزرعه بادام زمینی به سبک مغان هوم

دومین مزیت کشت تخصصی بادام زمینی نسبت به کشت سنتی مدیریت کودی و اصولی مزرعه بادام زمینی هست، در کشت های سنتی قبل کشت محصول از کود دامی برای آماده سازی بستر استفاده می شد که هزینه و زمان و انرژی بی خود مصرف می شد در برنامه کودی تخصصی کاشت بادام زمینی که برای اولین بار سایت مغان هوم ارائه داد مشخص شد که نه تنها کود دامی اثری روی میزان محصول ندارد بلکه کود حیوانی باعث تیره شدن غلاف بادام زمینی نیز می شود که این عامل مانع از فروش رفتن این محصول می شد در برنامه حودی تخصصی از کود مرغی به جای کود حیوانی استفاده می شود.

افزایش درآمد بادام زمینی با 3 راهکار ویژه مغان هوم!

همچنین در روش نوین کشت بادام زمینی بعد از گلدهی این محصول از کودهای پتاسه به صورت آبیاری و محلول پاشی استفاده میشود که این کود ها به درشت شدن میوه یا همان دانه بادام زمینی کمک می کنند درشت شدن دانه بادام زمینی هم باعث افزایش تناژ بادام زمینی می شود و هم دست کشاورز را در قیمت گذاری این محصول بار می گذارد یعنی کشاورز می تواند محصولش را به قیمت بیشتری بفروشد و به این ترتیب درآمدی که از کشت بادام زمینی به دست می آورد افزایش چشمگیری می یابد.
همچنین در برنامه کودی جدید از گوگرد مایع استفاده می شود که این عنصر به افزایش درصد روغن موجود در دانه بادام زمینی کمک می کند‌.

2_ خشک کردن و انبار کردن متفاوت!

یکی از عوامل بسیار مهم در کشت بادام زمینی بحث خشک کردن بادام زمینی خام هست به طور کلی دو روش برای خشک کردن بادام زمینی وجود دارد یکی روش خشک کردن با آفتاب و دیگری خشک کردن بادام زمینی با خشک کن های صنعتی هست. در اینجا ما باید به روشی بادام زمینی را خشک کنیم که هم محصول ما سالم خشک شود و قارچ نگیرد و هم بیشتر از اندازه خشک نشود که دانه ها چروکیده شوند و وزن محصول کم شود.

افزایش درآمد بادام زمینی با 3 راهکار ویژه مغان هوم!

پس سومین راهکار برای افزایش درآمد بادام زمینی خشک کردن درست و تخصصی این کشت هست. ما در اینجا خشک کردن بادام زمینی با آفتاب را پیشنهاد می کنیم چون با این روش گرمای آفتاب با شدت کمتر ولی در زمان بیشتر و طی چندین روز بادام زمینی خام را خشک می کند. اما در روش خشک کردن با خشک کن های صنعتی چون به یکباره و در زمان خیلی کم دمای خشک کن افزایش پیدا می کند باعث می‌شود تعادل دانه به هم بخورد!

بادام زمینی خام و با غلاف که تازه برداشت شده است میتواند سرنوشت متفاوتی داشته باشد! ما بادام زمینی خام را پوست گیری می کنیم و مغزش را برشته می کنیم یا همینطوری با غلافش شسته و برای تولید بادام زمینی غلاف شور استفاده می کنیم و یا از مغز بادام زمینی کره گیری و یا روغن گیری می کنیم. همچنین مغز خام بادام زمینی برای تهیه کرم های بهداشتی هم استفاده می شود.
همه این محصولات از بادام زمینی خامی که با آفتاب خشک شده است می شود. اما از بادام زمینی خشک کن شده یا خشک شده با فن و هیتر فقط برای تولید کره می شود استفاده کرد که این علت باعث می شود قیمت بادام زمینی خشک کن شده کاهش پیدا کند. پس بهترین کار این است که بادام زمینی را با آفتاب خشک کنیم!

با این 3 روش درآمد کشت بادام زمینی دقیقا چقدر افزایش می یابد؟

تجربه کشاورزان و آمار سایت مغان هوم نشان می دهد که از کشت بادام زمینی به صورت سنتی 4 تن در هکتار و در کشت بادام زمینی به روش تخصصی 6 الی 7 تن در هکتار برداشت می شود. با فرض این که هر کیلو بادام زمینی به قیمت 50 هزار تومان عرضه شود کشت سنتی بادام زمینی 200 میلیون و کشت تخصصی بادام زمینی 350 میلیون در هکتار درآمد دارد که فقط با رعایت این 3 نکته می توانید از کشت بادام زمینی 350 میلیون در هکتار سود به دست بیاورید.

 

پیشنهاد ویژه!

برای آموزش حرفه ای کشت بادام زمینی در گوگل عبارت " کشت بادام زمینی مغان هوم " را جستجو کنید. همچنین برای استعلام قیمت عمده بادام زمینی نیز می توانید عبارت "قیمت خرید بادام زمینی از کشاورز" را جستجو کنید یا روی این لینک کلیک کنید:

https://moghanhome.com/buying-peanuts-from-farmers/

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
فیلم/ می‌خواهی امر به معروف کنی؟ اول به خودت نگاهی بنداز!
حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آغاز عرضه خودروهای برقی از هفته آینده
هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی‌ مجلس دوازدهم انتخاب شد
۸۵ میلیون ریال به حساب حجاج سال ۱۴۰۲ برگردانده می‌شود
برگزاری نشست همدلی و همفکری نیروهای انقلاب با حضور ۱۴۰ نماینده منتخب
جمعی از معلمان سراسر کشور فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top