تاریخ انتشار: شنبه 1401/12/13 - 11:32
کد خبر: 463388

مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی: جریان نفوذ در ضریب دادن به مشکلات، مؤثر است

 مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی: جریان نفوذ در ضریب دادن به مشکلات، مؤثر است

مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر و در آن تاکید کرد: جریان نفوذ و نیروهای یأس‌آفرین تحت حمایت امپراتوری‌های رسانه‌ای استکبار در سیاه‌نمایی و ضریب دادن به مشکلات، مؤثر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی درباره وضعیت کشور و ضرورت «نهضت جهاد در مسیر شناخت و عمل» بیانیه‌ای صادر و در آن تاکید کرد: جریان نفوذ و نیروهای یأس‌آفرین تحت حمایت امپراتوری‌های رسانه‌ای استکبار در سیاه‌نمایی و ضریب دادن به مشکلات، مؤثر است.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

سالی که گذشت پر بود از عبرت‌ها و حکمت‌ها؛ سالی سرشار از جهادها و امیدها، تلخی‌ها و عبورها و نویدها؛ و اینک که در آستانه سال جدید شمسی قرار داریم بایستی یکبار به صورت جدی روند پیموده را مرور و کاوش کنیم تا ضمن بازشناسی قوت‌ها و نقص‌ها، با اراده‌ای مستحکم برای ایجاد یک «نهضت جمعی» در مسیر جهاد و تلاش مضاعف آماده شویم.

تردیدی نیست که «جنگ شناختی» دشمن در بالاترین سطح خود قرار گرفته است؛ به‌نحوی‌که دشمنان پیدا و پنهان این مرز و بوم با تدارک ترکیبی از آفندها و ستیزه‌جویی‌ها، کارآمدی نظام اسلامی را هدف گرفته و با تمام توان بین‌المللی خود می‌کوشند چهره‌ای ناتوان از حکومت دینی ارائه کنند و با تعقیب سناریوهای رسانه‌ای، همزمان با توطئه‌های عملی، ذهن مردمان بصیر و مجاهد ایران عزیز را نسبت به وضع موجود به خستگی مفرط کشیده و آنان را برای گام‌های بعدی آشوب و بلوا آماده سازند؛ (زهی خیال باطل).

اما باید توجه داشت که در این میان برخی مسائل داخلی کشور که در صدر آن مسائل و مصائب اقتصادی قرار دارد عرصه زندگی بر مردم ایران را تنگ کرده و گروه‌های مختلف به ویژه اقشار کم‌درآمد و محروم را به سختی و گرفتاری کمرشکن دچار ساخته است.

به نظر می‌آید لجام گسیختگی نرخ ارز، بحران تورم و کوچک شدن روز افزون سفره خانوار مسائل دیگری را در پی داشته است که از جمله آن می‌توان به مسائل فرهنگی، بزه‌های اجتماعی، ناامیدی جوانان و حتی بحران‌های جمعیتی و مهاجرتی اشاره کرد.

نابسامانی های اقتصادی و نسخه‌های غیر جدی و تعارفی برای ترمیم شکاف‌های اقتصادی، خستگی را بر بدن ملت همیشه در صحنه و وفادار باقی گذارده و مداخله‌های ناکارآمد دولت در بهبود قیمت ها و معیشت، باعث شده است حتی در میان رأی‌دهندگان به دولت انقلابی، انتظارات به‌حقی مبنی بر تغییر و تحول جدی در برخی ارکان کابینه ایجاد کرده است.

در این برهه حساس لازم است با توجه کامل به ابعاد این جنگ تمدنی، ریشه واقعی مشکلات را نیز در نظر گرفت؛ بدین معنا که حتما جریان نفوذ و نیروهای یأس‌آفرین تحت حمایت امپراتوری‌های رسانه‌ای استکبار در سیاه‌نمایی و ضریب دادن به مشکلات، مؤثر است اما به هیچ عنوان نباید از برخی کم‌کاری‌ها، گرفتاری‌های مزمن ساختاری و البته تشتت در تصمیم‌گیری های کلان غافل شد.

بدون شک دولت محترم و سایر ارکان و قوا، با تمام تلاش و اخلاص در میدان مبارزه، شبانه‌روز مشغول فعالیت هستند اما شایسته است با درک وضعیت خطیر پیش آمده، بر حجم تلاش‌های مدبرانه و علمی افزوده شود تا با اصلاح در برخی ساختارها و بازاندیشی در ایده‌های اصلی، نسبت به رفع برخی موانع تصمیم‌گیری و تدبیر اجرائیات کشور گام‌های مؤثرتری برداشته شود.

لازم است دولت محترم با به‌کارگیری نیروهای قوی و خبره، آرایش تازه‌ای به خود بگیرد و سال جدید را با توانی مضاعف و هوشمندی فراوانتری آغاز کند.

همزمان با پیوستن آحاد جامعه به نهضت عمومی شناخت (جهاد تبیین)؛ نقش دستگاه‌های تبلیغی، رسانه‌ای، فرهنگی به ویژه صدا و سیما، علما و ائمه جمعه، وزارت ارشاد و دستگاه‌های تابعه و تمامی متفکران و نویسندگان و سخنرانان، مهم و تاریخی است.

در همین رابطه،  لازم است دستگاه‌های علمی و پژوهشی کشور _ حوزه و دانشگاه _ به میدان مبارزه شتافته و تمام ظرفیت‌های خود را برای حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی بسیج کنند.

در آستانه میلاد خجسته حضرت صاحب الزمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) از درگاه خداوند متعال برای این کشور و مردمان آن رستگاری و سعادت، معنویت و عدالت، عافیت و سلامت، پیشرفت و غنا خواستاریم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top