تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/12/16 - 10:26
کد خبر: 463739

آیا اهواز یک مقصد زمستانی است؟

آیا اهواز یک مقصد زمستانی است؟

بیشتر مسافرینی که بلیط مشهد به اهواز را تهیه می‌کنند، قصد سفر هوایی را دارند؛ چون فاصله مشهد تا اهواز بیش از هزار و پانصد کیلومتر است و طبیعی است که اولین گزینه در انتخاب مسیر، سفر به صورت هوایی باشد؛ اما شما می‌توانید برای سفر به اهواز تجربه یک سفر زمینی با قطار یا حتی خودروی شخصی را نیز برای خود رقم بزنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حتی اگر شما تا کنون به اهواز سفر نکرده باشید، چیزهای زیادی در وصف زیبایی این شهر همیشه بیدار شنیده‌اید.‌ اهواز یکی از شهرهای توریستی ایران است که زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد؛ اما آنچه که سبب شده گردشگران کمی در سفر به اهواز تعلل داشته باشند، گرمای بیش از حد این شهر جنوبی است. این در حالی است که اهواز می‌تواند یک مقصد زمستانی بسیار ایده‌آل برای شما باشد. اگر ساکن مشهد هستید و می‌خواهید چند روزی از سرمای زمستانی شهر خود در امان باشید، تنها کافی است یک بلیط مشهد به اهواز تهیه کنید و سفری پر ازشور و هیجان را برای خود رقم بزنید. در ادامه ضمن معرفی جاذبه ‌های گردشگری شهر اهواز راجع به نحوه تهیه بلیط مشهد به اهواز نیز صحبت خواهیم کرد.

آب و هوای شهر اهواز

احتمالا وقتی به تهیه بلیط مشهد به اهواز فکر می‌کنید، کمی برایتان عجیب است که از دل زمستان به شهری سفر کنید که ممکن است گرمای آن را در ماه‌های نیمه اول سال در سایر شهرها تجربه کرده باشید. این همان جذابیت کشور چهار فصل ما ایران است که شرق تا غرب آن و جنوب تا شمال آن اقلیم‌هایی با این درجه از تفاوت دارد. درست متوجه شده‌اید! اهواز یک مقصد زمستانی برای افرادی است که می‌خواهند در فصل زمستان تجربه یک سفر لذت بخش بهاری را برای خود رقم بزنند. این شهر با گرمای آب و هوا و گرمای محبت مردمان خونگرمش در نیمه دوم سال محبوبیت بیشتری دارد و در این فصل‌ها مملو از مسافرین و گردشگران است.

با توجه به اینکه هدف شما از تهیه بلیط مشهد به اهواز سفر به یک مقصد زمستانی است باید این نکته را در مورد آب و هوای اهواز در نظر داشته باشید. این شهر در فصل زمستان بارندگی‌های سنگینی دارد. به این صورت که هوا در اکثر روزهای زمستان با یک نسیم ملایم بهاری همراه است؛ اما اگر بارندگی آغاز شود، چند روز پی در پی شاهد بارش سنگین خواهید بود که حتی معابر نیز بسته می‌شوند. به همین خاطر بهتر است قبل از سفر و رزرو بلیط، هواشناسی اهواز را بررسی کنید.

آیا اهواز یک مقصد زمستانی است؟

فاصله مشهد تا اهواز

بیشتر مسافرینی که بلیط مشهد به اهواز را تهیه می‌کنند، قصد سفر هوایی را دارند؛ چون فاصله مشهد تا اهواز بیش از هزار و پانصد کیلومتر است و طبیعی است که اولین گزینه در انتخاب مسیر، سفر به صورت هوایی باشد؛ اما شما می‌توانید برای سفر به اهواز تجربه یک سفر زمینی با قطار یا حتی خودروی شخصی را نیز برای خود رقم بزنید. این موضوع به شرایط و سلیقه مسافرین محترم بستگی دارد. اگر فرصت کافی برای سفر کردن دارید و ترجیح می‌دهید در مسیر مشهد به اهواز از شهرهای مختلف عبور کنید و زیبایی‌های مسیر را به تماشا بنشینید، سفر زمینی گزینه مناسب‌تری است.

 

جاذبه‌ های دیدنی اهواز

اهواز به شهر همیشه بیدار ایران یا شهر شب زنده‌دار معروف است و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد. این شهر تاریخی و کهن ایرانی محوطه‌های تاریخی و قدیمی بسیار زیادی دارد و علاقه‌مندان به هنرهای باستانی و آثار تاریخی می‌توانند با تهیه یک بلیط مشهد به اهواز در فصل زمستان، ضمن لذت بردن از آب و هوای بهاری اهواز در فصل سرد سال، از آثار تاریخی این شهر مهمان‌نواز دیدن کنند. رودخانه کارون که از دل این شهر می‌گذرد، زیبایی‌های بی حد و حصری به آن بخشیده است. تماشای طلوع و غروب خورشید در کنار این رود پرخروش و قدم زدن در پل‌های کارون به تنهایی ارزش سفر کردن به اهواز را دارد. از آثار تاریخی این شهر پرآوازه می‌توان به بازار کاوه، رود کارون، گورستان سنگی، موزه هنرهای معاصر، بازار عبدالحمید، پل سفید اهواز، کلیسای سورت مسروپ، دانشگاه سه گوش و جاذبه‌های بسیار دیگر اشاره کرد.

اهواز به شهر پل‌ ها نیز معروف است؛ چون رود کارون 10 پل مختلف دارد و پل سفید معروف‌ترین این پل‌هاست. این پل اولین پل معلق ایران است. در کل می‌توان گفت اهواز علاوه بر آثار تاریخی، جاذبه‌های تفریحی بسیاری دارد که تماشای آن‌ها می‌تواند انرژی خاصی را به شما القاء کند. دیدنی‌های این شهر آنقدر زیاد است که در یک سفر چند روزه هیچ فرصت خالی برایتان باقی نمی‌ماند. پس چه بهتر که بلیط مشهد به اهواز را رزرو کنید و یک سفر ماجراجویی شلوغ و مهیج تجربه کنید. احتمالا راجع به کیفیت و تنوع اجناس مختلف در شهر اهواز چیزهایی شنیده‌اید؛ در فصل زمستان به دلیل افزایش حضور گردشگران به این شهر، قیمت اجناس با افزایش قابل توجهی همراه است و به همین خاطر زمان مناسبی برای خرید ارزان نیست.‌

آیا اهواز یک مقصد زمستانی است؟

پیشنهادات زمستانی برای اقامت در اهواز

با وجود اینکه شهر اهواز روزهای گرمی دارد، گاهی شب‌های آن در فصل زمستان با سرمای استخوان سوز همراه می‌شود؛ بنابراین باید هنگام تهیه تدارکات سفر، این نکته را نیز لحاظ کنید. علاوه بر آن بهتر است برای داشتن یک تجربه ایده‌آل از این سفر، ضمن تهیه و رزرو بلیط مشهد به اهواز، به رزرو هتل‌های مناسب برای داشتن اقامت آسان و باکیفیت نیز فکر کنید. با توجه به اینکه اهواز به قطب گردشگری در جنوب کشور تبدیل شده است، هتل‌های متنوعی دارد که می‌توانید بر اساس نیاز و سلیقه خود به رزرو آن‌ها بپردازید.

خرید ارزانترین بلیط هواپیما اهواز در فلای تودی

در این مطلب راجع به سفر به اهواز به عنوان یک مقصد زمستانی صحبت کردیم و با جذابیت‌های این شهر در فصل زمستان آشنا شدیم. اینکه مقصد شما برای سفر اهواز باشد یا هر شهر دیگر، باید برای تجربه یک سفر آرام و رویایی، قبل از حرکت تدارکات سفر را فراهم کنید. فلای تودی به عنوان یک مرجع معتبر برای خرید آنلاین بلیط هواپیما و رزرو هتل ارزان این امکان را برایتان فراهم ساخته که در سریع‌ترین زمان ممکن با کمترین قیمت بلیط مشهد به اهواز و هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.‌

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پهپاد آکینجی ترکیه وارد آسمان ایران شد +عکس
اختتامیه جشواره جام رسانه امید +عکس
روسیه از اعزام دو هواپیما و بالگرد پیشرفته برای کمک به عملیات جستجوی بالگرد رئیس جمهور ایران خبر داد
شهیده گیلانی نخستین بانوی شهیده رسانه کشور شد
سومین مدال ژیمناستیک ایران در مسابقات جوانان آسیا
مراسم افتتاح سد قیزقلعه‌سی و بهره برداری از سدخدا آفرین +عکس
جستجو برای یافتن بالگرد رئیسی به صورت گشت بانی نظامی
کاریکاتور| «هیچ‌انگاری» میراث بن‌گوریون در رابطه با اسرائیل و نهادهای جهانی
ادامه سیل و آبگرفتگی در مشهد +عکس
استفاده از منورهای مه‌شکن برای یافتن رئیس‌جمهور
ابراز هم‌بستگی کوبا با ایران در حادثه سقوط بالگرد رئیسی
شهادت مأمور انتظامی در نارمک تهران
نخستین کنگره بین المللی علم و قرآن +عکس
تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در سرزمین‌های اشغالی
دومین قهرمانی متوالی پاراتکواندو در آسیا
صفحات فعالان فضای مجازی تحت رصد پلیس است
تذکر دادستانی تهران به برخی از افراد در پی نشر اکاذیب
محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
چهره‌ها و شخصیت‌های مختلف برای سلامتی رئیس‌جمهور دست به‌ دعا شدند
منصوری: با ۲ نفر از سرنشینان بالگرد رییس جمهور ارتباط گرفتیم
قالیباف: خداوند به برکت دعای مؤمنین رئیس‌جمهور را از گزند بلایا حفظ کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top