تاریخ انتشار: 23 دی 1388 - 00:00:00
کد خبر: 4641

امام:شما «آقای خامنه ای»، رهبر بشوید

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با نقل خاطره‌ای گفت: حاج‌ احمد خمینی اظهار داشت برخی دور من را گرفته‌اند که بنده را در مقابل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار دهند که من متوجه شدم و توی دهنشان زدم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمدنبی حبیبی سه‌شنبه شب در ادامه جلسه هم‌اندیشی حزب مؤتلفه اسلامی در همدان با اشاره به درایت و بصیرت رهبری در مدیریت ایران اسلامی، به بیان خاطره‌ای از مرحوم حاج سیداحمد خمینی پرداخت و افزود: خوب خاطرم است که در سال 69 بنده به ایشان گفتم که شما طی یک سخنرانی اعلام کردید که «هر کس بین اطاعت از مقام معظم رهبری و امام راحل (ره) تفاوت قائل باشد، در خط آمریکاست » که ایشان با تأیید دوباره این سخن گفتند، بنده از روی اعتقاد این حرف را زده‌ام.

وی گفت: بعد ایشان فرمودند برخی از این افراد دور من را گرفته‌اند که بنده را در مقابل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار دهند که من متوجه شدم و توی دهنشان زدم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اضافه کرد: حاج احمدآقا در ادامه فرمود باید به این احمق‌هایی که می‌گویند آقای خامنه‌ای نباید رهبر شود، گفت «پس چه کسی؟ » اگر نظر آن‌ها بر روی فلانی است، او که حتی توانایی اداره خانواده خود را ندارد چه برسد به یک مملکت.

وی ابراز داشت: همچنین ایشان فرمودند که سه سال قبل از عزل منتظری یعنی سال 1365، سران قوای سه‌گانه کشور در جماران جلسه داشتند که آن روز آقای منتظری نیز با امام راحل (ره) ملاقاتی داشت، آن‌ها مشغول بحث و گفتگو بودند که یک دفعه امام خمینی برخلاف معمول بدون زدن در، با ناراحتی وارد اتاق می‌شود.

حبیبی ادامه داد: بنا به گفته حاج‌احمدآقا، در این جلسه خود ایشان، میرحسین موسوی با منصب نخست‌وزیری، موسوی اردبیلی رئیس قوه قضاییه، هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس و آیت‌الله خامنه‌ای نیز با سمت ریاست جمهوری حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: امام (ره) با ناراحتی تمام گفتند بنده از اول گفتم منتظری به درد رهبری نمی‌خورد، مجلس خبرگان رأی بر شایستگی او داد و بنده به خاطر التزام به قانون پذیرفتم، ولی امروز به صورت صریح این سخن را تکرار می‌کنم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی به نقل از حاج‌احمدآقا ابراز داشت: در آن وضعیت سکوت عمیقی در جلسه حاکم شد که آیت‌الله خامنه‌ای با طرح این سئوال که پس چه کسی عهده‌دار رهبری شود؟ سکوت را شکستند که در همین لحظه امام بدون کوچک‌ترین مکثی انگشت اشاره را به سوی حضرت خامنه‌ای گرفتند و گفتند «خود شما، مگر شما از دیگران چه کم دارید ».

وی گفت: سکوت بیشتر شد تا حدی که نفس‌ها به شماره افتاد، خود مقام معظم رهبری خطاب به امام گفتند « این مسئله که شما می‌فرمایید موضوع جدیدی است، بنده می‌خواستم شما به اعضای این جلسه حکم ولایی کنید که ما حق دم زدن از این جلسه را نداریم تا زمانی که خود شما حکم بفرمایید »، امام نیز این حکم را کردند.

حبیبی در پایان با اشاره به اینکه خود آقایانی که امروز به مخالفت با رهبر برخاسته‌اند، خود در آن جلسه حضور داشتند، اظهار داشت: البته رهبر انقلاب توسط مجلس خبرگان انتخاب شد که نشان از جامع‌الشرایط بودن ایشان برای تصدی این مسئولیت بزرگ و حساس بوده است.



 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top