تاریخ انتشار: شنبه 1401/12/27 - 15:31
کد خبر: 464892

آیا تزریق چربی ماندگاری دائم دارد؟

آیا تزریق چربی ماندگاری دائم دارد؟

تزریق چربی صورت و بدن، یک روش همه کاره است که افراد می‌توانند با اهداف زیباسازی صورت و بدن از آن بهره بگیرند. بسیاری از گرد بودن صورت، عدم تقارن صورت و همچنین مشکلات دیگر رنج می‌برند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تزریق چربی صورت و بدن، یک روش همه کاره است که افراد می‌توانند با اهداف زیباسازی صورت و بدن از آن بهره بگیرند. بسیاری از گرد بودن صورت، عدم تقارن صورت و همچنین مشکلات دیگر رنج می‌برند. این افراد برای زاویه‌سازی و همچنین رفع نواقص صورت می‌توانند از این روش بهره بگیرند و به تعدادی از اهداف زیبایی خود دست پیدا کنند. در حقیقت تزریق چربی یک درمان موثر برای جوانسازی صورت، بازگرداندن قسمت‌های از دست رفته در صورت و بدن، همچنین صاف کردن خطوط و چین و چروک‌های صورت کاربرد دارند. این روش باید در کلینیک‌های زیبایی معتبر تحت نظارت پزشک انجام شود. یکی از کلینیک‌های معتبر در سطح تهران که شما می‌توانید از خدمات تزریق بوتاکس، تزریق چربی، لیزردرمانی و... آنها بهره بگیرید، کلینیک آیدا است.

در این روش از چربی بدن شما (ناحیه لگن، شکم و ران) یک ناحیه غنی از چربی، از طریق لیپوساکشن برداشت می‌شود. پس از تصفیه این چربی و آماده‌سازی آن، این چربی به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. با توجه به اینکه این چربی از خود بدن فرد گرفته می‌شود، در اغلب موارد هیچ حساسیت و آلرژی در بدن ایجاد نمی‌کند.  آیا تزریق چربی ماندگاری دائم دارد؟

تزریق چربی در چه نقاطی قابل تزریق است؟

هدف از پیوند چربی به صورت، افزایش حجم از دست رفته، کاهش چین‌وچروک، بهبود جای زخم‌های کم عمق و جوانسازی پوست صورت است. تزریق چربی فول فیس یک روش عالی برای افرادیست که می‌خواهند حجم نواحی خاصی مانند گونه، چانه و... در صورت را افزایش دهند و یا اینکه حجم از دست رفته در اثر افزایش سن را بازگردانند. البته این فرآیند باید تحت پزشک و در یک کلینیک معتبر مانند کلینیک آیدا صورت بگیرد. زیرا در غیر اینصورت می‌تواند برای بیمار عوارض خطرناکی داشته باشد.

به طور کلی در این فرآیند طی عمل ساکشن چربی را از ناحیه مورد نظر بدن گرفته و سپس آن را تصفیه و آماده می‌کنند و سپس به محل مورد نیاز تزریق می‌کنند. اما آیا این چربی را به هر نقطه‌ای از بدن می‌توان تزریق کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم این چربی در برخی نقاط کاربرد دارند که عبارتند از:

· تزریق چربی زیرچشم

پوست ظریف اطراف چشم براثر عواملی مانند ژنتیک، افزایش سن، تغییرات وزن، تغییر در رژیم غذایی، سبک زندگی و... باعث به وجود آمدن حلقه‌های تیره، خطوط ریز و گودی زیرچشم می‌شود. روش‌های بسیاری مانند جراحی بلفاروپلاستی، تزریق ژل، لیفت صورت و... برای از بین بردن گودی زیرچشم وجود دارد اما تزریق چربی یکی از ماندگارترین و محبوب‌ترین روش‌های درمانی است و امروزه افراد بسیاری از این روش برای پرکردن گودی زیرچشم‌ها و رفع سیاهی اطراف آن استفاده می‌کنند. در روش پیوند چربی زیرچشم، ابتدا چربی اضافی از ناحیه موردنظر بدن (مانند زانو) گرفته و پس از خالص‌سازی از طریق سرنگ به زیرچشم تزریق می‌شود.

· تزریق چربی به شقیقه

شقیقه در کناره صورت و قسمت گیجگاهی سر است. فرورفتگی و بروز چین‌وچروک در این قسمت باعث پیری صورت می‌شود. برخی از بیماری‌ها، عوامل مادرزادی و افزایش سن از عوامل فرورفتگی شقیقه به حساب می‌آیند. انتقال چربی به شقیقه یکی از روش‌های از بین بردن فرورفتگی و خطوط ریزودرشت است و ماندگاری بالایی دارد. برای انتقال چربی به شقیقه، ابتدا چربی موردنیاز از نواحی که بافت محکمی دارند مانند ران گرفته و پس از پردازش از طریق یک کانولا به زیر پوست تزریق می‌شود. ماندگاری چربی تزریق شده در برخی افراد حدود 8 ماه است و پس از آن نیاز به ترمیم دارد.

· تزریق چربی به پیشانی

هدف از انتقال چربی به پیشانی از بین‌بردن چین‌وچروک، پرکردن فرورفتگی‌ها و از بین بردن جای زخم است. نسبت به بوتاکس و تزریق ژل، پیوند چربی به پیشانی بیشتر انجام می‌شود. چراکه در این روش چربی تزریق شده از بافت بدن همان شخص است در نتیجه با بدن او سازگار بوده و عارضه‌ای نخواهد داشت، همچنین ماندگاری بالاتری نسبت به روش‌های گفته شده دارد (حدود 9 ماه) و پس از گذشت مدت زمان مشخص جذب پوست می‌شود.

· تزریق چربی به بینی

انتقال چربی به بینی مناسب افرادی است که به دنبال فرم بینی زیباتری هستند و از عمل جراحی می‌ترسند. پیوند چربی به بینی برای اصلاح ناهنجاری‌ها، تغییر در برجستگی، کشیدگی و فرم‌دهی بینی صورت می‌گیرد. البته این روش برای افرادی که بینی‌های استخوانی یا گوشتی بزرگی دارند مناسب نیست.

· تزریق چربی به چانه

تزریق چربی به چانه و فک، برای فرم‌دهی، پر شدن فرورفتگی‌ها، رفع چین‌وچروک، از بین رفتن نواقص، متقارن‌سازی فک و چانه و از بین بردن چانه‌های دوقولو انجام می‌شود. در واقع انتقال چربی یکی از روش‌های عمل زیبایی است که به صورت غیرتهاجمی صورت می‌گیرد.

· تزریق چربی به لب

با پیوند چربی می‌توانید لب‌های برجسته و زیبا داشته باشید. پرکردن لب‌ها با استفاده از تزریق چربی ران خود فرد صورت می‌گیرد. نسبت به روش‌های تزریق فیلر و ژل، چربی ماندگاری بسیار بالا و نیمه دائمی دارد. از آنجایی که چربی تزریقی مصنوعی نیست در این روش هیچ‌گونه عارضه خطرناکی نخواهد داشت.

· تزریق چربی به گونه

انتقال چربی به گونه یکی از روش‌های رایج زیباسازی چهره است که امروزه مورد استقبال خانم‌ها و آقایان بسیاری قرار گرفته. گاهی اوقات به دلیل رژیم‌های لاغری، بیماری‌ها، پیری و... گونه‌ها برجستگی خود را از دست می‌دهند در نتیجه تعادل میان اجزای صورت از بین رفته و برروی زیبایی فرد تأثیر می‌گذارد. بازگشت حجم از دست رفته گونه، ایجاد تقارن و هماهنگی میان اجزای صورت و... از مزیت‌های این روش است.

· تزریق چربی به گردن

افزایش سن باعث ضعیفی تکیه‌گاه زیری سطح پوست و افتادگی و چروک در ناحیه گردن می‌شود. انتقال چربی به ناحیه گردن به شما بافت، چروک‌ها و کیفیت پوستتان را بهبود می‌بخشد و به افراد حس شادابی و جوانی می‌دهد.

آیا تزریق چربی ماندگاری دائم دارد؟

· تزریق چربی به دست

بسیاری از افراد در کنار جوانسازی صورت خود به جوان و زیباتر کردن دست‌هایشان هم علاقه دارند. استفاده از روش پیوند چربی علاوه بر صورت برای دست‌ها هم انجام می‌شود. در این روش ابتدا چند برش کوچک پشت دست ایجاد و انتقال چربی از طریق تزریق صورت می‌گیرد. با با انتقال چربی رگ‌ها و استخوان‌های برجسته پر شده و دست‌هایتان ظاهری شاداب و جوان به خود می‌گیرند.

آیا تزریق ژل ماندگار است؟

این سوال بسیاری از افرادیست که قصد این کار را دارند. با توجه به این که چربی در بدن قابل تجزیه است. اگر شما در دوره رژیم غذایی و همچنین دوره ورزشی سنگین هستید، امکان تجزیه چربی و بازگشت مجدد وجود دارد. اما در غیر اینصورت این روش ماندگار بوده و فرد در مدت مشخصی که پزشک تعیین می‌کند برای ترمیم باید اقدامات لازم را انجام دهد.

پایان

در پایان شما برای از بین بردن نواقص پوست دست، صورت و بدن از روش تزریق چربی می‌توانید بهره بگیرید و بهترین نتیجه را دریافت کنید. کلینیک آیدا بهترین خدمات زیبایی از جمله تزریق ژل، چربی و بوتاکس و همچنین لیزر موی بدن، کاشت دائم ابرو و مو و... را ارائه می‌کند. اگر شما به دنبال یک مرکز معتبر هستید کلینیک آیدا را فراموش نکنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top