تاریخ انتشار: شنبه 1401/12/27 - 16:18
کد خبر: 464902

مزایا و کاربرد چراغ ریلی در فضاهای مختلف

مزایا و کاربرد چراغ ریلی در فضاهای مختلف

چراغ ریلی از جمله شیوه‌های نورپردازی مدرن و جدید است و از آن برای نورپردازی و روشنایی فضاهای مختلفی از جمله فروشگاه‌، گالری، دفاتر اداری و محیط خانه و غیره استفاده می‌شود. چراغ ریلی را می‌توان هم به صورت دیواری و هم به صورت سقفی در سه حالت روکار، توکار و یا آویز متناسب با طراحی و نیاز فضا استفاده کرد. در شیوه‌ی نورپردازی ریلی، چراغ های ریلی بر روی یک یا چند خط ریلی قرار می‌گیرند و می‌توانند علاوه بر حرکت داخل ریل چرخش ۳۶۰ درجه هم داشته باشند و نو را به سمت‌های مختلف ساطع کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چراغ ریلی از جمله  شیوه‌های نورپردازی مدرن و جدید است و از آن برای نورپردازی و روشنایی فضاهای مختلفی از جمله فروشگاه‌، گالری، دفاتر اداری و محیط خانه و غیره استفاده می‌شود. چراغ ریلی را می‌توان هم به صورت دیواری و هم به صورت سقفی در سه حالت روکار، توکار و یا آویز متناسب با طراحی و نیاز فضا استفاده کرد. در شیوه‌ی نورپردازی ریلی، چراغ های ریلی بر روی یک یا چند خط ریلی قرار می‌گیرند و می‌توانند علاوه بر حرکت داخل ریل چرخش 360 درجه هم داشته باشند و نو را به سمت‌های مختلف ساطع کنند؛ در واقع با استفاده از لامپ ریلی می‌توان هرفضایی را روشن کرد و نور را به نقطه‌ی مورد نظر تاباند.

انواع چراغ ریلی

چراغ ریلی در بازار روشنایی انواع بسیار متنوع و بسیار زیادی از لحاظ توان مصرفی؛ شکل ظاهری، نحوه نصب، شاخصه‌های کیفی و غیره دارد و به دسته‌های گوناگونی تقسیم می‌شود. برای مثال می‌توان به انواع چراغ ریلی تک‌فاز برای استفاده در ریل تکفاز  و چراغ ریلی سه‌فاز برای استفاده در ریل سه فاز اشاره کرد؛ در ریل سه فاز شما می‌توانید در یک ریل برخی از چراغ های ریلی را خاموش و برخی را روشن کنید. با کیفیت‌ترین نوع چراغ ریلی انواع چراغ‌های ریلی COB است. COB در واقع مربوط به چیپ چراغ و به معنی فناوری قرارگیری چیپ بر روی برد (Chip On Board) است. چراغ‌های ریلی COB کیفیت نور بهتر و جلوه زیباتری در مقایسه با انواع چراغ ریلی سنتی دارند. علاوه بر این موضوع نیز چراغ ریلی 60 وات، چراغ ریلی 35 وات و چراغ ریلی 25 و 15 وات نیز از انواع چراغ ریلی بر اساس توان مصرفی هستند. هر کدام از انواع چراغ‌های ریلی متناسب با ارتفاع سقف، دکوراسیون فضا و میزان نور مورد نیاز برای روشنایی، در مکان‌های خاصی استفاده می‌شوند. برای مثال از چراغ ریلی 60 وات برای فضاهایی با ارتفاع سقف بیش از 3 متر و یا ویترین فروشگاه‌ها که به نور بیشتری برای جلب توجه عابرین نیاز دارد، استفاده می‌شود.

یکی از به‌روزترین و مدرن‌ترین انواع چراغ ریلی نیز چراغ ریلی دارک است که با طراحی زیبای بدنه، منبع نور از یک فاصله معین، مشخص نبوده و تنها اثر نور در فضا دیده می‌شود. به همین دلیل در فضاهای دکوراتیو می‌توان به زیبایی از چراغ ریلی دارک لایت استفاده کرد و از نور با کیفیت و بدون خیرگی آن در فضا بهره‌برد.

کاربرد چراغ ریلی در فضاهای مختلف

همانطور که قبل‌تر نیز اشاره کردیم از چراغ ریلی را می‌توان در انواع فضاهای مختلف از جمله فضاهای تجاری، اداری و یا مسکونی استفاده کرد. در ادامه به بررسی کاربردهای چراغ ریلی در هریک از این فضاها می‌پردازیم.

نورپردازی فضای تجاری با چراغ ریلی(فروشگاه، شوروم، گالری)

احتمالا شما هم متوجه شده‌اید که امروزه نورپردازی با چراغ ریلی در فروشگاه‌ها و فضاهای تجاری بسیار محبوب شده‌ است، چراکه با استفاده از چراغ ریلی می‌توانید نور را در هر جهت که می‌خواهید بر روی محصول مورد نظر خود بتابانید و آن را در زمان نیاز و با تغییر دکوراسیون در فضا جا به جا کنید. می توانید با استفاده از چراغ ریلی 15 وات تا 60 وات در مواقع نیاز، نور را زیاد و یا کم کنید تا علاوه بر مصرف انرژی و هزینه بهینه، نور فروشگاهتان نیز به خوبی تامین شود. هم‌چنین با استفاده از چراغ‌های دارک لایت و یا Laser blade‌ نیز می‌توانید نورپردازی دکوراتیوی در فضای خود ایجاد کنید.

در فضاهای دیگر نیز مانند کافه و یا گالری‌ها، چراغ ریلی آویز یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایجاد کنتراست در سایه و روشن  فضا و ایجاد جلوه‌های هنری بصری است. یکی دیگر از مزیت‌های نورپردازی با چراغ ریلی این است که شما می‌توانید چشم مخاطب را به قسمت‌ها مختلف فضا هدایت کنید.

نورپردازی فضای مسکونی و آشپزخانه با چراغ ریلی

چراغ ریلی در فضاهای مسکونی مدرن به وفور قابلیت استفاده دارد و قابلیت نصب آسان این چراغ‌ها بر روی سقف و یا دیوار باعث شده تا در طراحی مدرن فضای مسکونی و نورپردازی اصولی بخش‌های مختلف خانه از جمله آشپزخانه از نورپردازی ریلی استفاده شود. یکی از متداول‌ترین روش‌های استفاده از چراغ ریلی در آشپزخانه، به صورت یک خط ممتد در بالای کانتر آشپزخانه و یا به صورت مستطیل، مربع و یا L در موازات کابینت‌هاست

در باقی فضاهای خانه مانند نشیمن و یا اتاق‌ها نیز می‌توان از سیستم نورپردازی ریلی به صورت نور دکوراتیو و یا تکمیلی برای ایجاد کنتراست و نورپردازی مجسمه، تابلو، نقاشی و یا هر آنچه می‌خواهیم در فضا برجسته کنیو استفاده کرد. چراغ‌های ریلی 15 وات، 25 و 35 وات بیشترین کاربرد در این مواقع را دارند.

نورپردازی فضای اداری با چراغ ریلی

در دفاتر و فضای اداری از چراغ ریلی برای روشنایی تابلوهای ورودی، لوگوی شرکت و در حالت کلی نور تکمیلی و یا دکوراتیو داخل دفتر استفاده می‌شود. نورپردازی ریلی در فضاهای اداری در انتقال حس مثبت و خوب به کارکنان بسیار موثر است اما نکته‌ی بسیار مهم در استفاده از چراغ ریلی در فضاهای اداری قرارگیری چراغ ریلی به صورتی است که تابش آن بر روی صفحه کامپوتر و لپتاپ موجب ایجاد خیرگی و اختلال در دید کارکنان نشود.

شما هم‌چنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید چراغ ریلی و هم‌چنین مشاوره رایگان نورپردازی با کارشناسان و مهندسین تیم فنی اکووات در تماس باشید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top