تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/12/28 - 23:42
کد خبر: 465084

موسس اینستاگرام: روح این اپلیکیشن را دست داده‌ایم

موسس اینستاگرام: روح این اپلیکیشن را دست داده‌ایم

​​​​​​​کوین سیستروم، یکی از بنیانگذاران اینستاگرام بر این باور است که این اپلیکیشن شبکه اجتماعی، روح خود را از دست داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، پلتفرم شبکه اجتماعی اینستاگرام به بازاری برای اینفلوئنسرها تبدیل شده و کوین سیستروم، یکی از بنیانگذاران آن، از این وضعیت خشنود نیست.

سیستروم در یک مصاحبه پادکستی با کارا سوئیشر، خبرنگار فناوری، اظهار کرد: تصور می کنم ما روح آنچه اینستاگرام را "اینستاگرام" کرده بود را از دست داده‌ایم. او گفت: قبلا از اینستاگرام برای مشاهده کارهایی که دوستان و خانواده اش انجام می دهند، استفاده می‌کرد اما اینستاگرام از آن زمان، به یک دستگاه تجاری تبدیل شده است و تولیدکنندگان محتوا و برندها از این پلتفرم، برای کسب درآمد، استفاده می کنند.

بنیانگذار اینستاگرام گفت: فکر می‌کنم بزرگترین افسوس من درباره اینستاگرام، این است که چطور تجاری شده است. مشکل این است که انگیزه های اینستاگرام به سمت تجاری شدن بیشتر، تولیدکنندگان محتوای بیشتر، دلارهای تبلیغاتی بیشتر است که می‌توانند پیامدهای اجتماعی ناخواسته‌ای به همراه داشته باشد.

او گفت: این امر، انرژی را روی افرادی متمرکز کرده است که زندگی‌های به ظاهر شگفت‌انگیزی بدون هیچ محدودیتی دارند، شیک‌ترین کارها را انجام می‌دهند، بهترین به نظر می‌رسند و شیک‌ترین لباس‌ها را می‌پوشند. این باعث شده است کاربران اینستاگرام به این باور برسند که آنچه در این اپلیکیشن می بینند، زندگی واقعی افراد است. زندگی واقعا دشوار است و آنچه که مردم در اینستاگرام پست می‌کنند، نوک کوه یخ است. این رقابتی برای رسیدن به انتهای این است که چه کسی می‌تواند بی عیب و نقص ترین باشد.

در واقع، بنیانگذار اینستاگرام، تغییرات این اپلیکیشن را در فید خودش مشاهده کرده است. سیستروم گفت: دوستانش قبلا عکسهایی از زندگی روزمره خود را ارسال می کردند و اکنون فقط "هشتگ تبلیغات" را منتشر می کنند. وی در ادامه افزود: از نظر من، این همان اینستاگرامی نیست که راه اندازی کرده بودیم.

او اپلیکیشن "بی ریل" (BeReal) را به عنوان یک پلتفرم جایگزین نام برد که در آن افراد می توانند خودشان باشند و لحظات واقعی خودشان را ثبت کنند.

بر اساس گزارش وب سایت بیزنس اینسایدر، اظهارات سیستروم درباره اینستاگرام، تقریبا پنج سال پس از ترک این شرکت در سال ۲۰۱۸ به دلیل تنشهای فزاینده با مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، مطرح می شود. او اینستاگرام را در سال ۲۰۱۲ به قیمت یک میلیارد دلار به فیس بوک که اکنون متا نام دارد، فروخت و اکنون یکی از بنیانگذاران اپلیکیشن خبری مبتنی بر هوش مصنوعی "آرتی فکت" (Artifact) است که اوایل سال راه اندازی شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
معرفی کسب و کارها
تاکید عراقچی بر اهتمام ایران برای اجرای تفاهمات بین ایران و بلاروس
امضای ۳ سند همکاری بین ایران و بلاروس
ورزشگاه اختصاصی بانوان در قم احداث شود
عراقچی: با بلاروس برای نقشه راه همکاری برای یک سال آینده توافق کردیم
رد ادعا درباره جزایر ایرانی در بیانیه پایان سفر وزیر خارجه چین به امارات
رونمایی از دستاوردهای پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای +عکس
اضطراب امتحان؛ بحران خاموش نظام آموزشی
مفتح: هیچ متفکری مخالف پیوند حوزه و دانشگاه نیست
۶۰ درصد تهرانی‌ها دچار کم‌تحرکی‌اند
دیدار عراقچی با همتای بلاروسی
روایت مدیر تیم آلومینیوم از ماجرای درگیری با سروش رفیعی
دیدار غریب آبادی با سرپرست وزارت خارجه بنگلادش
اسلامی: ۵۶ کشور متقاضی محصولات هسته‌ای ایران هستند
دیدار عراقچی با لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس
وزیر کشور: قیمت ‌کالاهای اساسی را تثبیت می‌کنیم
انتقاد صریح وزیر آموزش‌و‌پرورش؛ کنکور، انحراف راهبردی نظام تربیتی
عارف: دستاوردهای ارزشمندی در انرژی هسته‌ای ‌کسب کرده‌ایم
چگونه دانشگاه‌ها با روش‌های نوین ارتباطی، وفاداری دانشجویان را افزایش می‌دهند؟
تفحص از عملکرد مدیریت دانشگاه فرهنگیان کلید خورد
بزرگداشت جعفر دهقان برگزار می‌شود
سانا ارتباط؛ مرجعی برای تأمین تخصصی تجهیزات شبکه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر و شکست سنگین از ایران، چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟





مشاهده نتایج
go to top