تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/01/15 - 19:19
کد خبر: 466032

منابع آزمون استخدامی رشته شغلی ابتدایی و استثنایی آموزش و پرورش اعلام شد

منابع آزمون استخدامی رشته شغلی ابتدایی و استثنایی آموزش و پرورش اعلام شد

منابع آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی آموزش و پرورش اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ نفر آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی جذب می‌شوند یعنی در مجموع ۲۸ هزار و ۱۸ آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری جذب خواهند شد.

در آزمون‌های سنوات گذشته، مواد و مفاد آزمون به دو سطح عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شدند. برای آزمون جدید سه حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی پیش‌بینی شده است.

الف - حیطه عمومی

۱ - تاریخ و فرهنگ تمدن (خدمات متقابل ایران و اسلام نویسنده: شهید مطهری انتشارات صدرا / مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران)

۲ - تعلیم و تربیت اسلامی (مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی - عمومی جمهوری اسلامی) بخش دوم مبانی، قسمت های: چیستی، چرایی و چگونگی تربیت رسمی - عمومی)

۳ - معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) بخش اول: ایمان (نویسنده: سید علی خامنه‌ای، انتشارات: صهبا / همرزمان حسین (ع)، نویسنده: سیدعلی خامنه‌ای، انتشارات: انتشارات انقلاب اسلامی)

۴ - معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) بخش اول: ایمان (نویسنده: سید علی خامنه‌ای، انتشارات: صهبا / همرزمان حسین (ع)، نویسنده: سیدعلی خامنه‌ای، انتشارات: انتشارات انقلاب اسلامی)

توانایی های عمومی و ذهنی
تذکر ۱: سوالات معارف اسلامی مربوط به پیروان سایر مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) مطابق تعالیم و احکام فقهی آنان طراحی خواهد شد.

تذکر۲: اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سؤالات معارف اسلامی معاف بوده و در محاسبه نمره کل عمومی (که حیطه عمومی نامیده میشود)، این درس لحاظ نخواهد شد، ولی چنانچه داوطلب اقلیت دینی به سؤالات معارف اسلامی پاسخ دهد، این درس با تأثیر مثبت در محاسبه نمره کل عمومی لحاظ خواهد شد. در واقع دو نمره کل عمومی، یک نمره کل با لحاظ نمره خام درس مذکور و یک نمره کل بدون لحاظ نمره خام درس مذکور، محاسبه و نمره کل بالاتر ملاک قرار خواهد گرفت.

ب - حیطه اختصاصی

۱) اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش (سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش/ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی- مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی/ آیین‌نامه اجرایی مدارس، مصوب سال ۱۴۰۰ شورای عالی آموزش و پرورش)

۲)روش‌ها و فنون تدریس (با تاکید بر محورهای: مبانی نظری تدریس و یادگیری؛ مدیریت و طراحی فعالیت های آموزشی؛ اصول و شیوه های مدیریت کلاس درس؛ مهارت های خلق موقعیت و فرصت های یادگیری؛ آشنایی با روش های تدریس مبتنی بر شناخت گرایی و سازنده گرایی با رویکرد تحولی؛ راهبردهای یاددهی و یادگیری؛ مهارت های اساسی مورد نیاز معلم پیش از تدریس، حین تدریس ؛ پس از تدریس؛ مدل ها و الگوهای تدریس)

۳) روانشناسی تربیتی

۳-۱- برای داوطلبان آموزگار ابتدایی (با تاکید بر محور های: کاربرد نظریه های یادگیری در کلاس؛ کاربرد نظریه های هوش ، تفکر، خلاقیت و استعداد در کلاس؛ کاربرد نظریه های انگیزش و هیجان در آموزش؛ کاربرد نظریه های تحولی در آموزش؛ شناخت تفاوت های فردی در یادگیری؛ تعاریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط)

۳-۲- برای داوطلبین آموزگار استثنایی با تاکید بر محور (تعاریف و طبقه بندی دانش آموزان استثنایی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان کم توان ذهنی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان ناشنوا و نابینا ( با آسیب های بینایی و شنوایی)؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با اختلال‌های هیجان رفتاری و اختلالات ارتباطی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با مشکلات جسمی- حرکتی و چند معلولیتی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با اختلال طیف اوتیسم ؛ توان بخشی و مداخله بهنگام در کودکان و دانش آموزان استثنایی؛ خانواده و مداخله بهنگام در کودکان و دانش آموزان استثنایی)

ج - حیطه تخصصی

۱ - مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی قرآن و هدیه‌های آسمانی دوره ابتدایی ( نهج‌القرآن راهنمای معلم قرآن اول تا ششم ابتدایی/ راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی پایه سوم و ششم)

راهنمای معلم قرآن

نهج‌القرآن راهنمای معلم قرآن اول تا ششم ابتدایی

راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی

راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی (پایه سوم)

راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی (پایه ششم)

۲- مفاهیم پایه متون و روشهای یاددهی ریاضی دوره ابتدایی (راهنمای معلم ریاضی اول و ششم)

۳_مفاهیم پایه متون و روشهای یاددهی علوم تجربی دوره ابتدایی (کتاب راهنمای معلم علوم تجربی دوم و چهارم و ششم)

۴- مفاهیم پایه متون و روشهای یاددهی فارسی دوره ابتدایی (راهنمای معلم فارسی اول و چهارم و ششم)

۵- مفاهیم پایه متون و روشهای یاددهی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی (کتاب راهنمای معلم اجتماعی پنجم و ششم ابتدایی).

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top