تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/01/30 - 12:31
کد خبر: 467566

شهریه مدارس غیردولتی چگونه تعیین می‌‌شود؟

شهریه مدارس غیردولتی چگونه تعیین می‌‌شود؟

رئیس سازمان مدارس غیردولتی مبانی نرخ‌گذاری و تعیین شهریه مدارس غیردولتی را اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» احمد محمودزاده در گفت‌وگو با تسنیم درباره مبانی نرخ‌گذاری شهریه مدارس غیردولتی اظهار کرد: شهریه مدارس غیردولتی براساس الگوی تعیین شهریه مشخص می‌شود و آیتم‌های مختلفی مدنظر است.

وی افزود: کمیت و کیفیت نیروی انسانی، مرتبط بودن رشته معلم با تدریس او، مشخص بودن ساعات کار معلم در طول هفته، فضای فیزیکی، امکانات و تجهیزات مدرسه از جمله داشتن سالن ورزشی یا آزمایشگاه از شاخص‌های تأثیرگذار در تعیین شهریه است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی با 150 شاخص در تعیین شهریه مدارس غیردولتی تأثیرگذار است، بیان کرد: هر یک از 150 شاخص تعیین شده بر اساس تأثیر در آموزش و پرورش دانش‌آموزان دارای امتیازاتی است.

محمودزاده ادامه داد: مؤسس مدرسه غیردولتی، شهریه پیشنهادی خود را به منطقه آموزش و پرورش اعلام می‌کند و پس از ارزیابی و صحت‌سنجی توسط منطقه و استان، شهریه توسط وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود البته افزایش شهریه مدارس غیردولتی به صورت درصدی نیست بلکه با توجه به عملکرد مدرسه است.

کمک به مدارس غیردولتی در کف شهریه

وی با اشاره به اینکه سقف و کف شهریه مدارس غیردولتی طی ماه‌های آینده اعلام خواهد شد، گفت: تلاش می‌کنیم در میزان کف شهریه به مدارس کمک کنیم چرا که در برخی استان‌ها رقم شهریه بسیار اندک است همچنین امسال به شهریه مدارس بین‌الملل فعال در کشور رسیدگی خواهد شد.

محمودزاده بیان کرد: شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی جاری بر اساس الگوی تعیین شهریه مصوب شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی در سامانه مشارکت‌ها به آدرس www.mosharekatha.ir پیاده‌سازی و به واحدهای آموزشی غیردولتی ابلاغ شد و تمام مدارس مکلف به اجرای دقیق آن هستند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی مطرح کرد: مدارس غیردولتی می‌توانند تا سقف 38 درصد شهریه ثابت نسبت به دریافت شهریه برنامه‌های مکمل (برنامه‌های اختیاری) اقدام کنند و اجرای این برنامه‌ها با تأیید انجمن اولیا و مربیان مدرسه امکان‌پذیر است، این رقم نیز در سامانه شهریه قابل رؤیت برای همگان است.

وی گفت: سازمان مدارس غیردولتی در راستای ایجاد عدالت اجتماعی و رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و اعتراضات درباره مبالغ شهریه بیش از شهریه ابلاغی، «سامانه پاسخگویی به شکایات» را در سامانه مشارکت‌ها طراحی کرده است که تمام اولیای دانش‌آموزان و کارکنان مدارس غیردولتی می‌توانند شکایت خود را ثبت و پیگیری کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top