تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/02/04 - 13:14
کد خبر: 467964

صدور حکم محرومیت موقت از تحصیل برای ۵ دانشجوی دانشگاه علامه

صدور حکم محرومیت موقت از تحصیل برای ۵ دانشجوی دانشگاه علامه

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اعلام اینکه پرونده کمیته انضباطی دانشجویان کمتر از ۲۰ مورد بوده است، گفت: براساس آرا صادر شده کمتر از ۴ یا ۵ دانشجو در همین ترم محروم از تحصیل شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، عبدالله معتمدی در نشست خبری که امروز در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، درباره وقایع ۶ ماهه اخیر در دانشگاه و اعتراضات دانشجویی اظهار کرد: در یک سال اخیر شاهد حرکت های اعتراضی در سطح کشور و همچنین در دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه علامه بودیم. نوع تعریف ما از محیط دانشگاه با تعریف ما از جامعه بسیار متفاوت است. برخورد ما با اعتراض دانشجو برخورد آگاهی دهنده و هدایتی است.

رئیس دانشگاه علامه افزود: ما با نسل جوانی مواجه هستیم که آینده ساز کشور ما است، بنابراین اصلی ترین روش در مواجه با دانشجویان معترض این بود که شرایطی را فراهم کنیم که آن ها تضارب ارا داشته باشند و حتی دیدگاه های مخالف نیز بیان شود. در واقع نوع نگاه دانشگاه علامه به این دانشجویان نگاه تربیتی و پدرانه است.

هیچ فردی به دلیل فعالیت های درون دانشگاهی بازداشت نشد

وی ادامه داد: از ابتدا تعدادی از دانشجویان بیرون از دانشگاه دستگیر شده بودند و یکی از جدی ترین کارهای ما کمک به آزادی آن ها بود و در این راستا با قوه قضائیه ارتباطاتی برقرار کردیم و در نهایت همه افراد با وساطت دانشگاه آزاد شدند و هیچ فردی به دلیل فعالیت های درون دانشگاهی بازداشت نشد.

معتمدی بیان کرد: چندین ماه تنها روشی که اتخاذ کردیم این بود که از روش های مختلفی برای گفتگو با دانشجویان استفاده کردیم و جلسات متعددی با اساتید داشتیم که آن ها بتوانند دانشجویان را نسبت به ابهامات ذهنی شان متقاعد کنند.

رئیس دانشگاه علامه خاطرنشان کرد: پس از گفتگو، اما در مرحله ای مجبور شدیم تعدادی از دانشجویان را کوتاه مدت ممنوع الورود کنیم که مدت زمان آن هم حداکثر یک ماه بود و بعد از آن اگر دانشجویان شاکی خصوصی داشتند پرونده به کمیته انضباطی میرفت و سایر دانشجویان با تعهد به ریاست دانشکده حضورشان در دانشگاه فراهم شد.

پرونده کمیته انصباطی دانشجویان برای کمتر از ۲۰ مورد

وی با اعلام اینکه پرونده کمیته انصباطی دانشجویان کمتر از ۲۰ مورد بوده است، گفت: براساس آرا صادر شده کمتر از ۴ ۵ دانشجو در همین ترم محروم از تحصیل شدند.

رئیس دانشگاه علامه همچنین درباره اخرین وضعیت تجمیع دانشکده های دانشگاه توضیح داد و گفت: در حوزه تجمیع دانشکده ها مصوبه هیات دولت داریم و در حال حاضر ۵ دانشکده‌ بیرون از سایت اصلی بوده و خوابگاه ها هم پراکنده هستند.

وی افزود: در یکسال گذشته دانشکده علوم ریاضی به سایت اصلی منتقل شد و امیدواریم زمینه انتقال بقیه دانشکده ها فراهم شود منتها مشکل ما برای تجمیع، نداشتن زمین است. در ابتدا ۴۵ هکتار به دانشگاه علامه زمین اختصاص دادند که بیش از ۲۷ هکتار آن برای بزرگراه همت از دانشگاه گرفته شد و قرار بود شهرداری ما به ازای آن را بدهد اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

ساخت یک خوابگاه ۲ هزار نفره در پردیس ۲ دانشگاه علامه

معتمدی از ساخت یک خوابگاه ۲ هزار نفره در پردیس ۲ دانشگاه علامه خبر داد و گفت: با ساخت این خوابگاه بخشی از خوابگاه ها که در سطح شهر پراکنده هستند به آنجا منتقل می شود. حدود ۴ هزار دانشجوی خوابگاهی داریم که مرتب در رفت و آمد هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top