تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/02/05 - 11:29
کد خبر: 468071

دولت بایدن خود را برای شکست اوکراین مهیا می‌کند

 دولت بایدن خود را برای شکست اوکراین مهیا می‌کند

نشریه پولیتیکو در گزارشی نوشت که کاخ سفید رفته رفته خود را آماده می‌کند تا با احتمال عدم تحقق اهداف اوکراین در حملات بهاری این کشور به روسیه، روبه‌رو شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، پولیتیکو در گزارشی به نقل از چند تن از مقامات که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا «بدون سروصدا خود را برای مواجهه با احتمال شکست اوکراین در حملات بهاری که در بوق و کرنا شده، مهیا می‌کند.

این مقامات گرچه می‌گویند که حمایت علنی دولت آمریکا از اوکراین «بی قید و شرط» است اما در عین حال، می‌هراسند که اگر حملات بهاری اوکراین انتظارات را برآورده نکند، آنگاه کاخ سفید در محافل خصوصی در مخمصه انتقادات گرفتار شود. به نوشته پولیتیکو، در این صورت «جنگ‌طلبان» می‌گویند که آمریکا و متحدانش به اوکراین سلاح کافی ندادند و «صلح‌طلبان» نیز این اتفاق را گواهی می‌پندارند مبنی بر ناتوانی کی‌یف برای پیروزی در جنگ.

ریچارد هاس، رئیس اندیشکده «شورای روابط خارجی» به پولیتیکو گفت: اگر اوکراین نتواند دستاورد قابل توجهی در میدان نبرد داشته باشد، این سوال اجتناب‌ناپذیر مطرح خواهد شد که «آیا زمان توقف جنگ و مذاکره فرارسیده است؟»

وی افزود: این اتفاق، هزینه‌بر است؛ مهمات‌مان در حال تمام شدن است و در سراسر جهان پیشامدهای زیادی در انتظار ماست که باید خود را برای آن آماده کنیم.

یکی از مقاماتی که با پولیتیکو گفت‌وگو کرده، می‌گوید: آمریکا ارسال و تامین سلاح و تجهیزات به اوکراین را تشدید و تقریباً تمام خواسته‌های کی‌یف را برآورده کرده است. اما واشنگتن پشت درهای بسته درباره دستاوردهای احتمالی اوکراین و آنچه این کشور توانایی به‌دست آوردنش را دارد، نگران است.

به نوشته پولیتیکو، ارتش آمریکا بر این باور است که درگیری‌ها به جنگ در سنگر تبدیل شده و هیچکدام از طرفین نمی‌توانند پیشرفت چندانی داشته یا با سرعت پیش بروند. این نشریه در ابتدا گزارش داده بود که اوکراین ۱۰۰ هزار سرباز از دست داده اما اندکی بعد اعلام کرد که این رقم با احتساب زخمی‌ها بوده است.

پنتاگون حالا درباره اینکه اوکراین بتواند به هدفش یعنی تصرف شبه‌جزیره کریمه دست یابد، تردید دارد هرچند ارتش آمریکا هنوز امیدوار است که این اقدام «خطوط تامین نیروهای روسیه را مختل کند.»

برخی دیگر از مقامات به پولیتیکو گفته‌اند که «می‌توان توافق آتش‌بس را هم به غرب و هم به مردم اوکراین تحت عنوان آتش‌بس موقف قالب کرد و چنین اتفاقی در را برای کی‌یف باز خواهد گذاشت تا در آینده بخش بیشتری از قلمرو خودش را پس بگیرد.»

مقامات آمریکا همچنین برای شیرین کردن توافق، «ضمانت‌های امنیتی باب میل ناتو»، دریافت پول از اتحادیه اروپا و حتی تسلیحات بیشتر برای ارتش اوکراین را به کی‌یف پیشنهاد داده و در سوی مقابل، قصد دارند «پای چین را دوباره به مذاکرات باز کرده و از طریق پکن مسکو را به توافق قانع کنند.»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رئیس بخش ارتوپدی بیمارستان شفا زیر شکنجه صهیونیست‌ها به شهادت رسید
حق اعتراض داریم چون این پول ما هست که خرج جنگ علیه غزه می‌شود
تصاویری از بمباران سنگین شهر رفح
فیلم/ تلاوت قرآن کودک فلسطینی بر روی ویرانه‌های خانه‌اش در غزه
کابینه جنگی اسرائیل مرحله اول عملیات رفح را تایید کرد
دیدار رافائل گروسی با امیرعبداللهیان
پذیرش ۵۳ درصد دانشجویان دکتری به روش استادمحور
دیدار نیچروان بارزانی با رهبر معظم انقلاب
اولین رده‌بندی فوتسال جهان
آغاز فاز مطالعاتی ساخت ماهواره مشترک دانشگاههای تهران و مسکو
تجدید میثاق مسئولان سازمان حج و زیارت با آرمان‌های امام(ره)
دانشگاه و صنعت در دولت سیزدهم به هم نزدیکتر شدند
راهکاری برای خواندن سریع نمازهای قضا
تکذیب نامه انتقادی منتسب به آیت‌الله سبحانی
رویداد «ریحان‌شهر» به مرحله ارزیابی رسید
شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
در مورد حجاب دشمن تا پشت درب خانه های ما آمده است
اعضای شورا به قراردادچین دسترسی دارند
گشت و گذار در روستاهای شرق تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top