تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/02/18 - 19:21
کد خبر: 469573

صحرایی: از تربیت معلم غفلت کردیم

صحرایی: از تربیت معلم غفلت کردیم

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ما اشتباه گرفتیم و فکر کردیم که مجری سند وزیر است در حالی که مجری سند تحول معلمان هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» همایش معلم هادی تربیت؛ با تجلیل از معلمان نمونه شهر تهران عصر دوشنبه در شهرک آزمایش تهران برگزار شد.

رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این همایش با اشاره به گرامیداشت روز معلم با گرامیداشت هفته معلم گفت: مأموریت انسان سازی و آینده سازی معلم ارزشمند است. آموزش و پرورش در هر کشوری سیمای آینده آن کشور است هر تصویری که قرار است از آینده ایران داشته باشیم نیازمند آموزش و پرورش قدرت مند هستیم. آموزش و پرورش شهر کشور کارخانه آدم سازی آن کشور است.

وی با بیان اینکه معلم با همه کارگزاران دولتی تفاوت دارد گفت: شأن معلم و کاری که معلم می‌کند این است که با جهل و با تاریکی مبارزه می‌کند. اگر خدا را در نور ببینیم و نور را مصداق خداوند تلقی کنیم و تاریکی و جهل را مصداق شیطان بدانید؛ معلم کسی است که برای دادن نور به فرزندان، با جهل مبارزه می‌کند.

سرپرست آموزش و پرورش خطاب به معلمان گفت: تا جایی که می‌توانید برای آینده کشور نسل موفق، مدیر و کارآمد تربیت کنید. در این روزها تنها تلاش ما این است که معلم را بر صدر بنشانیم. مراکز تربیت معلم مثل کبد در بدن است که خون تازه به بدن می‌رساند. ما مدتی است که از تربیت معلم غفلت کردیم و این غفلت را باید جبران کنیم. از تابستان پیش رو این مرکز شروع به کار خواهد کرد و برای معلمان آینده چند اقدام نسبتاً بی‌سابقه خواهیم داشت که از جمله آنها کنکور سراسری تربیت معلم است یا از طریق سازمان سنجش و یا از طریق خودمان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: ما باید متناسب با نیازهای خود دائماً این سند را به روز کنیم سند بسیار دقیق و درست است. البته ممکن است کسی ادعا کند می‌تواند چیز جدیدی به سند اضافه کند اما آنچه که در سند است حرف‌های بسیار دقیق و درستی است. ما در اجرای سند تحول غفلت کردیم و این سند را محور کارها قرار ندادیم تا جایی که رهبر انقلاب انتقاد کردند و امیدواریم با توجه به این توصیه‌ها، سند را جدی تر بگیریم.

صحرایی با تاکید بر اینکه محل اجرای سند مدرسه است گفت: ما اشتباه گرفتیم و فکر کردیم که مجری سند وزیر است در حالی که مجری سند تحول معلمان هستند و همه باید در آموزش و پرورش این صنعت را اجرایی کنند به همین دلیل نگاشته اجرای سند هم خواهد شد امروز اگر مسئله خاصی در هر حوزه‌ای داریم ریشه آن و آموزش و پرورش بر می‌گردد.

وی افزود: اگر ما در جامعه آسیب‌های اجتماعی مواجه ایم اشکالش به دوران مدرسه باز می‌گردد. هر هزینه‌ای که امروز برای آسیب‌های اجتماعی می‌کنیم با یک پنجم آن هزینه، در مدرسه می‌توانستیم از بروز آن جلوگیری کنیم. فرهنگ ایران از داخل کلاس‌های درس ساخته می‌شود این راه به آموزش و پرورش است و به همین خاطر همه دستگاه‌ها باید بکوشند تا به آموزش و پرورش خدمت کنند.

صحرایی با تاکید بر اینکه این ما هستیم که در آموزش و پرورش ایران را می‌سازیم، گفت: این ما هستیم که آینده ایران را می‌سازیم همه کشورها به این نقش قائل هستند هر مسئولی که می‌خواهد به ایران خدمت کند باید به آموزش و پرورش خدمت کنند بیمارستان سازی و راهسازی خوب است اما اگر آموزش و پرورش ضعیف باشد هیچ کدام از این موارد برای آینده کشور مؤثر و مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه مشکلات رتبه‌بندی را حل خواهیم کرد، گفت: نباید مشکلات خانواده را به بیرون ببریم اصلاحات متولد به کمک یکدیگر حل خواهیم کرد و این اصلاحات بعد از اجرا به اصلاحات انجام خواهد شد اصطلاحات مربوط به افرادی که فاقد رتبه تا پایان اردیبهشت انجام خواهد شد.

صحرایی افزود: واقعیت این است که همه معلمان با وجود تنگناها نقش خود را در راه خود را به خوبی می‌شناسند شرافت معلمی به جانشینی پیامبر است و این از همه چیز برای معلمان مهمتر است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top