تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/02/20 - 14:23
کد خبر: 469789

هشدار جدی پلیس به وزارت بهداشت

هشدار جدی پلیس به وزارت بهداشت

کنار مسئله "ناایمن‌بودن خودروهای تولید داخل" که یکی از عوامل اصلی مرگ سرنشینان خودرو در صحنه تصادفات جاده‌ای است، ۴۳درصد از تصادفی‌ها نیز در بیمارستان‌ها جان خود را به‌دلیل مجهز نبودن برخی از بیمارستان‌ها به بخش "تروما" از دست می‌دهند!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، یکی از مواردی که پلیس راهور درباره آن بارها متذکر شده است، بحث مجهز نبودن برخی از بیمارستانها به بخش "تروما" است. تروما به بخشی از بیمارستان‌ها گفته می‌شود که در آن به بیماران اورژانسی یا تصادفی خدماتی در راستای تشخیص اولیه و صحیح بیماری یا آسیب وارده ارائه داده می‌شود،

همین عامل باعث شده است درصد قابل‌توجهی از افراد سانحه‌دیده در تصادفات جاده‌ای پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست بدهند!

سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت:

43 درصد از فوتی‌های تصادفات، در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند و آن هم به این دلیل است که برخی از بیمارستان‌ها به بخش "تروما" مجهز نیستند!
گزارش‌های مأموران بیمه نیز این موضوع را تأیید کرده است. به‌گفته آنها، اکثر تصادفی‌ها در بیمارستان، به‌دلیل خونریزی داخلی یا ضربه به سر (عدم‌تشخیص این موضوع توسط بیمارستان)، جان خود را از دست می‌دهند.

عدم‌توجه به «تکمیل و بروزرسانی تجهیزات بیمارستانی توسط وزارت بهداشت» به‌ویژه در بخش مربوط به تروما در حالی است که به‌گفته سردار هادیانفر، وزارت بهداشت سالانه 10هزار میلیارد تومان بابت رسیدگی به مصدومان تصادفات دریافت می‌کند تا بهترین خدمات را بدون دریافت هزینه به آنها ارائه دهد.

لازم به ذکر است بخش عمده‌ای از فوتی‌های تصادف، در صحنه تصادف، جان خود را از دست می‌دهند؛ آمارها نشان می‌دهد 51 درصد فوتی‌ها در صحنه و 6 درصد حین انتقال مصدوم به بیمارستان و 43 درصد در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.
این‌که چگونه می‌توانیم میزان فوتی‌ها در صحنه را کاهش دهیم،‌ سوژه‌ای بوده که توسط خبرگزاری تسنیم دنبال شده است.

"ناایمن‌بودن خودروهای تولید داخل" عامل اصلی مرگ سرنشینان خودرو در تصادفات جاده‌ای!
به‌گفته مسئولان فراجا، ناایمن‌بودن «خودروها» و «نقاط حادثه‌خیز» دو دلیل اصلی است که هنگام تصادفات، منجر به فوت سرنشینان خودرو می‌شود البته نکته‌ای که نباید از آن غفلت کرد این است که از میان این دو دلیلی که مرگ سرنشینان خودرو را رقم می‌زند، عامل "ناایمن‌بودن خودروهای تولید داخل" نقشی بسیار پررنگ‌تر را دارد چرا که در صورت ایمن‌بودن خودرو حتی اگر مسیری جزء نقاط حادثه‌خیز محسوب و منجر به سانحه برای خودرو شود، ایمنی خودرو به‌تنهایی می‌تواند مانع از مرگ سرنشینان خودروی سانحه‌دیده شود.

البته جان‌باختن 6 درصد از مصدومان تصادفات در حین انتقال به بیمارستان‌ها هم نکته حائز اهمیتی است که با تأمین بالگرد (از سوی وزارت بهداشت، اورژانس و دیگر بخش‌های مربوطه) می‌توان این عدد را کاهش داد، چراکه اغلب این مصدومان به‌خاطر دیر رسیدن به مراکز درمانی (طولانی بودن دسترسی به مراکز درمانی در جاده‌های طولانی) جان خود را از دست می‌دهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان
حضور سعید جلیلی در زورخانه شهدای کن
همگی وظیفه داریم از جلیلی حمایت کنیم
اعلام حمایت حزب مؤتلفه از جلیلی
انفجار در ازمیر ترکیه
استقلال منتظر حسینی می‌ماند؟
هر کس به محیط زیست احترام نگذارد آدم نیست
انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی ممنوع است
حمایت از جلیلی بر همه ما فرض واجب است
هزینه احداث هر کیلومتر مترو ۳ هزار میلیارد تومان
علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شد
کمپین‌های انتخابات در دور دوم
دلیل حضور عبدی در باشگاه پرسپولیس چه بود؟
قانونی که رئیس ستاد پزشکیان "به‌ضرر ملی" می‌خواند، چیست؟
گردهمایی اساتید درس معارف دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد
احتمال تمدید ستاره‌های سپاهان با خروج مورایس!
۲۰ تیر؛ اولین جلسه رسیدگی به شکایت پرسپولیس از بیرانوند
آخرین جزئیات از تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی
ملت ایران آزمون بزرگ دیگری در جمعه آینده پیش‌ِرو دارد
هوای تهران ناسالم شد
حسینیه معلی از ابتدای محرم پخش می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top