تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/02/21 - 09:49
کد خبر: 469870

مروری بر واکنش روزنامه‌های امروز به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه؛

از کودک‌کشی رژیم صهیونیستی تا پاسخ قاطع جبهه مقاومت

از کودک‌کشی رژیم صهیونیستی تا پاسخ قاطع جبهه مقاومت

در پی حملات جنایتکارانه اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، موج جدیدی از درگیری‌ها و تنش در منطقه دوباره اوج گرفته است.

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در پی حملات جنایتکارانه اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، موج جدیدی از درگیری‌ها و تنش در منطقه دوباره اوج گرفته است. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرده است که در پی این جنایات از آغاز حملات رژیم صهیونیستی تاکنون ۲۵ فلسطینی به شهادت رسیدند. در این درگیری ها ضمن شهادت و مجروح شدن شمار زیادی از مردم فلسطین تعدادی از فرمانده‌های مقاومت نیز به شهادت رسیدند.

مقاومت فلسطین نیز در اقدامی متقابل طی ساعات گذشته حدود 100 موشک و راکت به سمت اراضی اشغالی پرتاب کرده است. در پی حملات موشکی مقاومت، ستاره داوود سرخ (سرویس اورژانس ‌بیمارستانی رژیم صهیونیستی) در قدس اشغالی آماده‌باش اعلام کرده است. همچنین شبکه اسکای نیوز در خبری فوری اعلام کرد مقاومت فلسطین چند راکت و موشک به سمت شهرک‌های صهیونیستی منطقه غلاف غزه پرتاب کرد. اسکای نیوز همچنین از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در این منطقه در پی این حملات موشکی خبر داده است.

ماجرای درگیری‌های اخیر به هفته گذشته بازمی‌گردد. خضر عدنان، یکی از اسرای فلسطینی و از رهبران جهاد اسلامی فلسطین بعد از 86 روز اعتصاب غذا در یک زندان اسرائیل به شهادت رسید. بعد از شهادت عدنان نیروهای مقاومت چند عملیات علیه صهیونیست‌ها انجام دادند. به دنبال آن نیروی هوایی اسرائیل ۲ روز قبل در یک عملیات ترور و جنایت آشکار به یکی از واحدهای مسکونی در غزه حمله کرد و 15  فلسطینی از جمله 3 نفر از فرماندهان جهاد اسلامی را به شهادت رساند.

در این گزارش قصد داریم تا با مروری بر روزنامه‌های امروز 21 اردیبهشت ماه به انعکاس این درگیری ها در اخبار و روزنامه‌های کشور بپردازیم: 

روزنامه وطن امروز، در صفحه نخست خود با تیتر «موشک علیه کودک‌کش ها» نوشت: نیروهای مقاومت فلسطین در عملیات «ثأر الأحرار» بیش از 300 موشک به تلافی ترور فرماندهان جهاد اسلامی به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک کردند. به دنبال حملات سه‌شنبه و چهارشنبه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، منابع خبری از آغاز حملات موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در منطقه «غلاف غزه» خبر دادند. همچنین منابع خبری رژیم صهیونیستی از حملات موشکی مقاومت غزه به قلب اراضی اشغالی خبر دادند. نیروهای مقاومت جهاد اسلامی بیش از 300 موشک و راکت در ساعات اولیه مقابله با تجاوز هوایی اسرائیل به بخش‌هایی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کردند. 
در ادامه صفحه نخست این روزنامه را می‌بینید.

روزنامه کیهان، نیز در واکنش به حوادث اخیر در صفحه نخست خود به این حملات پرداخت و با تیتر« باران موشک بر سر صهیونیست‌ها؛ انتقام شروع شد» نوشت: 
پس از تجاوز اشغالگران علیه نوار غزه، مناطق اشغالی زیر باران موشکی نیروهای مقاومت فلسطین قرار گرفته و گروه های فلسطینی پاسخ خود به اشغالگران را آغاز کرده اند. در همان ســاعات نخست آغاز حمالت، منابع صهیونیســتی تأیید کردند که در کمتر از دو ســاعت 360 راکت و موشک از نوار غزه شلیک شده است.

اتاق مشترک گروه های مقاومت فلسطین: پاســخ مقاومت در چارچوب مقابله مستمر با تروریسم رژیم اشــغالگر انجام می گیرد و اجماع کامل همه فلســطینی ها بر پاسخ به  اشغالگران است. حجم حمالت و تعداد گسترده موشک های شلیک شده به سمت مناطق اشغالی، نخست نشــان داد که گروه های فلســطینی از نظر پشتیبانی در سطح مطلوبی به سر می برند. با وجود بیش از 16 سال محاصره کامل غزه از دریا و هوا و زمین امــا نیروهای مقاومت فلسطینی توانســته اند توان موشکی خود را تقویت کنند.

المیادین: موشک های شلیک شده به سمت تل آویو دارای فناوری جدیدی است که به آن اجازه عبور از سامانه گنبد آهنین را می دهد. خبرنگار عبری زبان: از سدروت تا تل آویو، همه به ســمت پناهگاه ها می دونــد، زیرا در دو ساعت گذشــته صدها موشک از غزه شلیک شده است. صهیونیســت ها طبــق معمــول اجازه انتشــار کوچک ترین خبری از میزان تلفات انسانی شان را نمی دهند. همزمان با آغاز حمالت موشکی تالفی جویانه مبارزان مقاومــت، هکرهــای »آنانیموس سودان« سامانه های هشدار در اراضی اشغالی فلسطین را هک کردند. مقامات مقاومت فلسطین:پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی علیه غزه آغاز شده و این تازه آغاز کار است.
در ادامه صفحه نخست امروز این روزنامه را می‌بینید.

روزنامه کیمیای وطن، نیز به با اشاره به این حملات نوشت: 
رژیـم صهیونیسـتی حمـالت جدیـدی را علیـه غـزه انجـام داده و ادعــا کــرد ســایت های متعلــق بــه جهــاد را هــدف قـرار داده اسـت. ارتـش اشـغالگر رژیـم صهیونیسـتی دیـروز حمله جدیدی بـه نـوار غـزه انجـام داد و مواضـع جنبـش جهـاد اسـالمی در ایـن نـوار را هـدف قـرار داد. براسـاس گـزارش قاهـره۲۴ ،صـدای انفجـاری در مناطـق شــرقی خــان یونــس در جنــوب نــوار غــزه شــنیده شــد، در حالـی کـه ارتـش اشـغالگر رژیـم صهیونیسـتی تاییـد کـرد کـه سـایت های متعلـق بـه جنبـش جهـاد اسـالمی را بمبـاران کـرده اسـت. خبرنـگار شـبکه آر تـی تاییـد کـرد کـه خدمـه آمبوالنـس یــک کشــته و یــک زخمــی کــه حالــش وخیــم بــود را بــه بیمارســتان اروپایــی غــره در شــرق خــان یونــس منتقــل
کردنــد. شــبکه الجزیــره هــم گــزارش داد بــر اثــر ایــن حمــالت  یک جوان فلسطینی به نام محمد یوسف ابو طمیعه شهید و چند نفر دیگر به شدت مجروح شدند. روزنامــه تایمــز رژیــم صهیونیســتی گــزارش داد کــه بــه ســاکنان شــهرک های نزدیــک مــرز بــا نــوار غــزه دســتور داده شـد تـا در بـه دلیـل تـرس از شـلیک راکـت تـا اطـالع ثانــوی در پناهگاه هــا بماننــد. وبـگاه فلسـطینی شـهاب نیـز تاییـد کـرد جنگنده هـای رژیـم صهیونیسـتی، در دومیـن روز تجـاوز بـه نـوار غـزه، چندیـن شـهر را در ایـن منطقـه هـدف قـرار دادنـد. منابـع فلسـطینی اعـالم کردنـد ایـن سـه منطقـه شـامل القـراره، عبسـان الکبیـره و شـرق رفـح اسـت. 


روزنامه آفتاب یزد، نیز با محکوم کردن اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در واکنش به اتفاقات اخیر نوشت: 
بامداد روز سه شنبه هواپیماهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه حمله کردند کــه در پی آن،25  فلســطینی از جمله سه فرمانده ارشد جنبش جهاد اســامی، چند زن و کودکشهید شــده و 20 نفر دیگر زخمی شدند.  رژیم صهیونیســتی هیچ ابایــی ندارد از اینکه کودکان را بکشــد و بارها این کار را کرده است اما این موضوع تاسف و ناراحتی جهانیان را در پی داشــته است. به طوری که با واکنش گســترده و شدید کشورها، نهادها و سازمان های مختلف مواجه شده است دولت ها و نهادهای بین المللی مختلف با صدور بیانیه هایی خواستار توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدند.

این روزنامه با اشاره به سکوت مجامع بین المللی نسبت به این جنایات نوشت: 
در همین راســتا سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسامی ایران، تهاجم تروریستی جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه که به شــهادت سه تن از فرماندهان جنبش جهاد اسامی و شهادت و زخمی شــدن ده ها تن شد را به شدت محکوم کرد. ناصر کنعانی ضمن تســلیت به خانواده های شهدا و گروه های مقاومت فلسطینی، از خداوند برای مجروحان این حمات شفای عاجل مسئلت کرد. کنعانی این اقدام رژیم صهیونیستی را که در آستانه یوم النکبه انجام شد، نشانه ای از درماندگی و ضعف رژیم متجــاوز در مقابل مقاومت قهرمانانــه جوانان فلســطینی در کرانه باختری و قدس علیه اقدامات تجاوزکارانه صهیونیســت ها و حرکتی با هدف انحراف افکار عمومی از وضعیت به شدت متزلزل و بحرانی داخلی رژیم دانست. سخنگوی وزارت امور خارجه، تاکید کرد: ســکوت و بی تحرکی مجامع مســئول بین المللی و کشورهای غربی در مقابل تشدید اقدامات ضدبشــری صهیونیســت ها علیه ملت فلسطین در ماه های اخیر، مهم ترین عامل در گســتاخی رژیم آپارتاید صهیونیستی در تــداوم جنایات خود می باشــد که به عنوان سابقه ای سیاه و شرم آور در عملکرد مدعیان دروغین حقوق بشر در تاریخ ثبت خواهد شد. سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بر ضرورت اقــدام فوری، موثر، بازدارنده و هماهنگ کشــورهای اسامی برای توقف ماشــین کشتار و جنایت رژیم صهیونیستی تاکید کرد. 

روزنامه جمهوری اسلامی، نیز با اشاره به وحشت ساکنان تل‌آویو از حملات موشکی گسترده مقاومت و با پرداختن به حوادث اخیر غزه نوشت: بر اساس گزارش‌ها فرودگاه بن گوریمون در تل‌آویو به دنبال حملات موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین، تعطیل شد، منابع صهیونیستی اعلام کردند که به دلیل وضعیت امنیتی، تمام پروازها از فرودگاه بن گورین و بالعکس متوقف شده است.  در همین حال رسانه های رژیم صهیونیستی از حمله سنگین موشکی مقاومت فلسطین در نوار غزه به شهر تل‌آویو خبردادند. در ادامه این مطلب آمده است: رسانه های رژیم صهیونیستی اذعان کردند دستکم 26 فروند به سمت شهرک های صهیونیست نشین شلیک شده است.

 در ادامه این مطلب با اشاره به بازگشایی پناهگاه‌ها در تل‌آویو آمده است:

منابع خبری گزارش داده اند مقام های صهیونیست از بیم حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطین دستور بازگشایی پناهگاه ها در تل آویو را دادند، به گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، شهرداری تل آویو تصمیم گرفته است تا 240 پناهگاه عمومی در این شهر را برای شرایط اضطراری بازگشایی کند.

رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد مدارس در شهرک های صهیونیستی تا عمق 40 کیلومتری مرز با نوار غزه تعطیل خواهد بود. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پس از نشست امنیتی کابینه خود گفت که ما در بحبوبه یک درگیری هستیم. من به نیروهای خود دستور داده ام که برای هرگونه تشدید تنش از هرجبهه‌ای آماده شوند.

گزارش از محمد جهاد

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع
حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز/ ۴ نفر مصدوم شدند
واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
۵ جراح بینی برتر شهر مشهد در سال ۱۴۰۳
دیدار معلمان با رهبر انقلاب +عکس
اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top