تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/02/21 - 13:26
کد خبر: 469909

آشنایی با چالش‌های برندسازی و کارآفرینی در مدیریت کسب و کار

آشنایی با چالش‌های برندسازی و کارآفرینی در مدیریت کسب و کار

همه ما بارها شنیده‌ایم و خوانده‌ایم که برای خلق یک برند و راه‌اندازی یک کسب و کار به یک ایده جذاب نیاز داریم و با پرورش آن ایده و سرمایه گذاری بر روی آن در کنار جذب پرسنل در یک مکان فیزیکی یا مجازی می‌توانیم آن را به یک کسب و کار موفق تبدیل کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همه ما بارها شنیده‌ایم و خوانده‌ایم که برای خلق یک برند و راه‌اندازی یک کسب و کار به یک ایده جذاب نیاز داریم و با پرورش آن ایده و سرمایه گذاری بر روی آن در کنار جذب پرسنل در یک مکان فیزیکی یا مجازی می‌توانیم آن را به یک کسب و کار موفق تبدیل کنیم. اما واقعیت آن است که خلق یک برند موفق، کارآفرینی و مدیریت یک کسب و کار به این آسانی هم نیست. زیرا در این راه مسائل، مشکلات و چالش‌های فراوانی وجود دارند که تصمیم گرفتن درباره آن از ما انرژی، زمان، فرصت و هزینه‌های زیادی را می‌گیرد که اگر نتوانیم به درستی بر روی آنها تمرکز کرده و تصمیم مناسبی را برای خلق و مدیریت یک برند و راه اندازی و هدایت کسب و کار بگیریم، ممکن است حتی با چالش‌های بیشتری نیز در زندگی کاری یا شخصی مواجه شویم. از این رو، در این مطلب قصد داریم تا شما را با مهم‌ترین چالش‌های ممکن در فرایند برندسازی و کارآفرینی در مدیریت کسب و کار، آشنا کنیم تا آمادگی خود را برای اخذ تصمیمات درست و رضایت بخش بالاتر ببرید.

آشنایی با چالش‌های برندسازی و کارآفرینی در مدیریت کسب و کار

نخستین چالش‌ برندسازی و کارآفرینی: کدام ایده برای کسب و کار بهتر است؟

ایده‌های زیادی برای راه اندازی کسب و کار وجود دارد و لزوما بهترین ایده، خلاق ترین و متفاوت‌ترین آنها نیست؛ زیرا ممکن است فراخور شرایط اقتصادی و سیاسی جامعه، تقاضای بازار، امکانات و بودجه‌ای که در اختیار دارید، بتوانید حتی با یک ایده تکراری، کسب و کاری موفق برای خودتان دست و پا کنید. برای اینکه بهترین ایده را برای راه اندازی کسب و کار و خلق یک برند تعیین کنید، لازم است تا معیارهایی را برای مقایسه میان آنها تعیین کرده و به هریک امتیاز دهید. بدیهی است، ایده‌ای که بیشترین امتیاز را کسب کند، مطلوب ترین ایده برای برندسازی و کارآفرینی خواهد بود. بنابراین سعی کنید مناسب‌ترین معیارهایی را که ویژه شماست، بیابید. حتی می‌توانید به آن معیارها وزن دهید تا مقایسه بهتری داشته باشید. یادتان باشد استفاده از اطلاعات دقیق و عینی برای تعیین امتیاز برای هر معیار، در انتخاب ایده برتر بسیار مفید خواهد بود.

دومین چالش برندسازی و کارآفرینی: کدام برنامه و منابع انسانی و چه مقدار بودجه و اقلام برای راه اندازی کسب و کار کافی است؟

کسب و کاری موفق است که بداند با هر گام از توسعه  و پیشرفت کسب و کار  و بازار هدف خود چه کارهایی را چگونه و با چه بودجه و امکاناتی باید انجام دهد. بنابراین بعد از یافتن ایده برتر برای برندسازی و کارآفرینی، سعی کنید برنامه‌ای را برای پنج سال آتی کسب و کار خود در نظر بگیرید. از خودتان بپرسید که برند یا کسب و کار شما قرار است چه مزیت‌ها و ویژگی‌هایی داشته باشد و چرا مشتریان باید آن را از میان انبوهی از محصولات یا رقبا، انتخاب و خرید کنند؟ اصلا کسب و کار شما قرار است چه جایگاهی در بازار داشته باشد؟ به این فکر کنید که چه تجهیزات، امکانات، مواد اولیه و فرایندهایی برای راه اندازی و عملیاتی ساختن کسب و کارتان مورد نیاز است؟ منابع انسانی که قرار است آنها را به کار بگیرید، باید از چه مهارت‌ها و ویژگی هایی برخوردار باشند و چه انتظاری از آنها دارید؟‌ برای نظم دادن به این سوالات می‌توانید از الگوها و تمپلیت‌های آماده برای برنامه تجاری کسب و کار استفاده کنید اما فراموش نکنید که باید پاسخی متناسب با شرایط و ویژگی های خود به آنها ارائه کنید.

سومین چالش برندسازی و کارآفرینی: ثبت چه نامی برای برند و ثبت چه نوع شرکتی مناسب‌تر است؟

ثبت برند، لوگو و علامت‌های تجاری در بخشهای مدنظرتان همراه با نیم نگاهی به آینده کسب و کارتان، از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه کنید. مهم‌تر از ثبت برند، تصمیم گیری برای ثبت و پیگری فرایند ثبت شرکت یا حتی شراکت با اطرافیان و دوستانتان و تعیین نوع آن از میان انواع شرکت مثل با مسئولیت محدود و  سهامی خاص یا ثبت موسسه‌ای با کارکردی ویژه است. در این بخش تلاش کنید سناریوهای بدبینانه‌ای را نیز مثل انحلال شرکت، اعلام ورشکستی یا به نتیجه نرسیدن شراکت با دوستانتان درنظر بگیرید. یادتان باشد که حتی اگر از اساسنامه‌ها و قراردادهای متداول در اینترنت استفاده می‌کنید باید آن را با ویژگی‌های مدنظر در کسب و کارتان به هنگام سازید.

چهارمین چالش برندسازی و کارآفرینی: کدام بازار و محصول یا خدمت مدنظر را با چه قیمتی به آن عرضه کرد؟

انتخاب بازار هدفی که بیشترین سودآوری را برای شما دارد، از مهم‌ترین چالش‌هایی است که باید از قبل جوابی درخور برای آن داشته باشید. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید بازار خود را تقسیم کنید. همچنین باید رقبای خود را و شرایط کلانتر جامعه‌ی مخاطبان هدف خود را با درنظرگرفتن بینش آنها به درستی تعیین و رصد نمایید. همچنین ضمن مروری بر انواع مدل‌های قیمت گذاری، متناسب با محصول یا خدمت مدنظرتان، سناریوهای قیمت گذاری ویژه‌ای را همگام با برنامه‌ریزی برای فروش تعیین کنید. باید بتوانید پیش بینی کنید که چه مقدار از کالایتان را به چه صورت و به دست چه کسانی می‌رسانید و سودآوری آن از هر کانال فروش چه میزان خواهد بود.

آشنایی با چالش‌های برندسازی و کارآفرینی در مدیریت کسب و کار

پنجمین چالش برندسازی و کارآفرینی: چگونه می‌توان فرایندهای داخلی کسب و کار را برنامه‌ریزی، رصد و کنترل نمود؟

تنها بخش کوچکی از چالش‌ها و مسائل شما در برندسازی و کارآفرینی به بیرون از کسب و کار شما مربوط است؛ بنابراین باید خود را آماده سازید تا بیشترین انرژی را صرف مشکلات و فرایندهای درونی کسب و کارتان در بخش‌هایی از جمله منابع انسانی، تولید، تامین، فروش و مالی صرف کنید. چالش‌های ریز و درشت بسیاری در مدیریت فرایندهای کسب و کار وجود دارد و بهترین کار، این است که از قبل مهم ترین منابع و فرایندهای تجاری کسب و کارتان را تعیین و برای آنها برنامه‌ای داشته باشید. باید بدانید که کدام بخش‌ها با چه تعداد نفرات و با چه وسایل و امکاناتی قرار است به چه صورت هماهنگ شوند تا کسب و کار شما در کاراترین و اثربخش ترین حالت ممکن به سوی اهدافی از پیش تعیین شده، جلو رود. در نهایت، شاخص‌ها و معیارهای عینی، شفاف و عادلانه‌ای را با درنظر گرفتن بهترین روش اندازه‌گیری آنها، برای رصد و کنترل عملیات داخلی کسب و کارتان لحاظ کنید.

ششمین چالش برندسازی و کارآفرینی: کدام برنامه تبلیغاتی برای کسب و کارتان مناسب است تا بتوان با کمترین بودجه، بیشترین فروش و درآمد را کسب نمود؟

با گسترش اینترنت و نوآوری در شبکه‌های اجتماعی، شیوه‌ها و روش‌های تبلیغاتی مثل پلتفرم‌های تبلیغاتی مثل تبلیغات در گوگل، تبلیغات در اینستاگرام یا تلگرام یا حتی رسانه‌های آنلاین نمایش فیلم و سریال پیچیده‌تر شده است و با سرعتی که فناوری در جهان در حال پیشرفت است، هوش مصنوعی نیز بر پیچیدگی آن افزوده است. فارغ از اینکه باید به سوالاتی نظیر اینکه در چه زمانی محصول یا خدمت خود را به چه کسانی معرفی نمایید؛ باید بتوانید بودجه تبلیغاتی خود را به گونه‌ای مدیریت کنید که با تعیین و انتخاب دقیق هدف خود از میان اهداف مختلف برندینگ یا برندسازی و تبلیغات مثل آگاهی بخشی، یادآوری، تشویق به امتحان، ترغیب به خرید، افزایش وفاداری، بیشترین عایدی نصیب کسب و کار و تحقق اهداف آن شود. تعیین نوع خلاقیت، سبک، لحن و امضای برندتان در کمپین‌های برندسازی و تبلیغاتی از دیگر مواردی است که باید درنظر بگیرید.

هفتمین و آخرین چالش برندسازی و کارآفرینی: چگونه می‌توان اطمینان حاصل کرد که بهترین و درست ترین تصمیمات برای مدیریت کسب و کار اخذ شده است؟

راه اندازی کسب و کار و برندسازی کاری سخت و طاقت فرساست و تازه اگر خود را برای مواجه شدن با انواع مسائل و چالش‌های موجود در مسیر تحقق آن آماده کرده باشید، باید آگاه باشید که چالش‌های پیش بینی نشده‌ی ریز و درشت دیگری نیز مثل مواجهه با گسترش ویروس کرونا یا بهره‌گیری از فناوری بلاک چین وجود دارد که باید برنامه‌ای برای آنها داشته باشید. یادتان باشد قرار نیست شما به عنوان یک مدیر، کارآفرین، بنیان گذار یا خالق برند، همه چیز دان و همه فن حریف باشید تا بتوانید بهترین تصمیمات را برای کسب و کارتان اخذ کنید. مشاوران مدیریت و کسب و کار، بازاریابی، حقوق، تولید و تبلیغات مجربی وجود دارند که می‌توانند به شما و کسب و کارتان در اخذ یک تصمیم درست کمک کنند.

یکی از بهترین مشاوران مدیریت و کسب و کار با تخصص بازاریابی، برندسازی و تبلیغات، دکتر آرین عظیمی است که هم دانش و هم تجربه فراوانی در امور مربوط به کارآفرینی و مدیریت کسب و کار دارد و هم می‌تواند به شما در اخذ یک تصمیم کارآمد، علمی، دقیق و رضایت بخش برای کسب و کارتان کمک کند. برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر درباره دانش و تجربه آقای دکتر آرین عظیمی می‌توانید به صفحه مشاوره کارآفرینی و توسعه کسب و کار در وبسایت او مراجعه کنید. ایشان همچنین به صورت خیلی شفاف و با دقت راهکارهایی را نیز به صورت پروژه‌ای برای کسب و کارتان پیشنهاد کرده‌اند که می‌توانید فراخور نیاز، هدف و مسیری که کسب و کارتان در آن قرار دارد از آنها بهره مند شوید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top