تاریخ انتشار: جمعه 1402/02/22 - 02:20
کد خبر: 469940

در صورت بد عهدی دشمنان عمق خاک آنها هدف گرفته می‌شود

 در صورت بد عهدی دشمنان عمق خاک آنها هدف گرفته می‌شود

سرتیپ ستاد «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن (صنعا) امروز (پنج شنبه) در نشستی با حضور فرماندهان نیروی دریایی این کشور گفت که به دلیل موقعیت راهبردی یمن، همواره مهاجمین در طول تاریخ به دنبال اشغال این کشور بودند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سرتیپ ستاد «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن (صنعا) امروز (پنج شنبه) در نشستی با حضور فرماندهان نیروی دریایی این کشور گفت که به دلیل موقعیت راهبردی یمن، همواره مهاجمین در طول تاریخ به دنبال اشغال این کشور بودند.

به نوشته وبگاه سبأنت، وزیر دفاع یمن در ادامه گفت: «اما این بار تلاش متجاوزان و استعمارگران جدید ناکام ماند و آن‌ها شکست خوردن. دشمنان یمن در سایه ایستادگی و عزم مردم ما نمی توانند به حضور خود در مناطق اشغالی یمن ادامه دهند».

العاطفی که در شهر بندری الحدیده سخن می‌گفت، تأکید کرد مقاومت نیروهای مسلح و مردمی یمن مانع از اشغال این شهر به دست متجاوزان شد. او همچنین از ائتلاف سعودی با توصیف «نیروهای استعماری صهیونیستی-آمریکایی» یاد کرد.

وی افزود: «به فضل الهی، به لطف رهبری فرزانه انقلاب، استواری و شجاعت اعضای نیروهای مسلح و حمایت فرزندان شریف و وفادار یمن که در کنار نیروهای نظامی ایستادند و خاری در چشم و استخوانی در گلوی مهاجمان شدند، دشمن نتوانست همچون شهرهای جنوبی و شرقی، الحدیده را به اشغال خود در آورد».

محمد العاطفی در بخش دیگری از سخنان خود به توان رزمی و آمادگی نیروی دریایی یمن پرداخت و گفت که این نیرو قادر است هرگونه تهدیدی با هر حجمی را از سواحل یمن دفع کنند.

وزیر دفاع یمن همچنین در ادامه با اشاره به رهبری «عبدالملک الحوثی»، مدیریت او در پرونده‌های سیاسی و نظامی و حفظ وحدت و استقلال و آزادی یمن را ستود.

محمد العاطفی همچنین به مذاکرات با دولت سعودی اشاره کرد و گفت:‌«رهبری انقلاب و مقامات سیاسی و نظامی در جهت رضایت خداوند و رسولش با برگزاری مذاکرات با کشورهای متجاوز موافقت کردند، بر مبنای این سخن خداوند که "اگر به صلح گرایش دارند، شما بپذیرید" این مذاکرات همچنین به خاطر مردم یمن و برای اتمام حجت با کشورهای متجاوز بود».

او در ادامه گفت که ائتلاف سعودی همچنان مشغول طفره رفتن و دروغگویی به مردم یمن است.

وزیر دفاع یمن سپس با هشدار به دولت سعودی گفت: «اگر کشورهای متجاوز صداقت داشته باشند، ما پیروز هستیم و اگر دروغ بگویند باز هم با پیروزیم و نبرد پیش رو هرگز در خاک یمن محدود نخواهد ماند و به عمق کشورهای ائتلاف متجاوز منتقل خواهد شد».

هشدار العاطفی به عربستان سعودی در خصوص عدم پایبندی به تعهدات و مواضع اعلامی خود، در حالی است که پیش از این دیگر مقامات یمنی خواستار اقدامات عملی ریاض شده بودند. در این راستا «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن چندی پیش گفت که جبهه سعودی-آمریکایی باید با اقدامات عملی موجب پیشرفت در مذاکرات شود.

در این راستا «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن نیز هفته گذشته گفت که هیچ اثری از اجرای وعده‌های عربستان سعودی وجود ندارد و این کشور به دنبال شانه‌خالی کردن از اجرای تعهدات خود است.

در تاریخ ۲۲ فروردین، وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که تیم مذاکره‌کننده ریاض به سرپرستی محمد آل جابر مجموعه دیدارهایی را در صنعاء انجام داده و مباحثی جدی، عمیق و شفاف در خصوص اوضاع انسانی، آزادی تمامی اسرا، دستیابی به یک راهکار سیاسی فراگیر صورت گرفته است. پس از آن اعلام شد که دور دوم مذاکرات به پس از عید فطر موکول شده است که شاهد چنین رویدادی نبودیم.

آن‌گونه که از سخنان مقامات یمنی بر می‌آید، عمده اختلاف میان صنعاء و ریاض در این است که دولت سعودی همچنان با پرداخت حقوق کارکنان یمنی از سوی دولت صنعاء مخالف می‌کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نامه‌ای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top