تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/02/24 - 10:09
کد خبر: 470121

جانشین پلیس راهور؛

ایمنی خودروی داخلی ۱ درصد هم افزایش نداشته است

ایمنی خودروی داخلی ۱ درصد هم افزایش نداشته است

جانشین پلیس راهور گفت: در ۱۰ سال گذشته حتی به‌اندازه یک‌درصد هم شاهد افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل در راستای ایمنی و ارتقای ایمنی نبوده‌ایم!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جانشین پلیس راهور گفت: در ۱۰ سال گذشته حتی به‌اندازه یک‌درصد هم شاهد افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل در راستای ایمنی و ارتقای ایمنی نبوده‌ایم!

 ایمنی خودروهای داخلی و تأثیر آن بر آمار بسیار بالای فوتی‌های تصادفات جاده‌ای کشورمان موضوعی است که از سوی پلیس راهور و کارشناسان برجسته این حوزه در چند سال اخیر مطرح شده است؛ در برخی از تصادفات مانند تصادف زنجیره‌ای بهبهان که کیسه هوای هیچ‌کدام از خودروها باز نشده بود، مسئله ناایمن بودن خودروهای تولید داخل هرچه بیشتر در صدر توجهات افکار عمومی قرار گرفت.

البته خودروسازان به‌روال معمول خود تا امروز در تصادفات مرگباری مانند بهبهان که به‌وضوح، پای عدم ایمنی و استاندارد حداقلی خودروهای داخلی در میان بوده است، ادعاهای عجیبی مانند ارتقای چشمگیر استانداردها و ایمنی خودروهای داخلی را داشته‌اند یا حتی در موارد تصادفات سنگینی که به‌علت عدم باز نشدن ایربگ خودروها، شهروندان زیادی را به کام مرگ کشانده است، توجیه غیرقابل تصوری مانند "عدم‌تصادف با زاویه مناسب" را مطرح کرده‌اند!

در همین رابطه و برای بررسی ابعاد مسئله حیاتی ایمنی خودروهای داخلی و نقش این مسئله در میزان تصادفات مرگبار، گفت‌وگویی با سردار تیمور حسینی؛ جانشین پلیس راهور داشتیم؛ سردار تیمور حسینی به خبرنگار تسنیم گفت: در 10 سال گذشته حتی به‌اندازه یک درصد هم شاهد افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل در راستای ایمنی و ارتقای ایمنی نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه همچنان "پراید" و "پژو405" علی‌رغم اینکه خط تولیدشان متوقف شده است، در صدر تصادفات فوتی هستند، تصریح کرد: به‌جز پژو 206 و 207، بن‌سازه (پلت‌فرم) تمام خودروها یکی است یعنی ما همچنان شاهد تولید خودروهایی با بن‌سازه پراید و پژو405 هستیم!

به‌گفته جانشین پلیس راهور، علی‌الظاهر تولید یک خودرو متوقف می‌شود اما با همان بن‌سازه، خودروهای دیگری تولید می‌شود که فقط در ظاهر با هم متفاوت هستند و از نظر ایمنی هیچ تفاوتی با خودرویی که تولیدش متوقف شده است، ندارد!

سردار حسینی تأکید کرد: خودرو می‌تواند به‌گونه‌ای طراحی شود که قادر به پیشگیری از تصادف باشد و در صورت تصادف بتواند جان سرنشینان خود را حفظ کند؛ بر اساس آمار اعلام‌شده در سال 1401 متأسفانه 19 هزار و 491 نفر از هموطنان جان خودشان را در سوانح رانندگی از دست دادند که نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.

بنا به گفته فرماندهان پلیس، خستگی و خواب‌آلودگی از مهم‌ترین دلایل تصادفات منجر به فوت در ایران است چراکه اکثر جاده‌ها طولانی است و فرد درگیر خستگی و خواب‌آلودگی حین رانندگی می‌شود؛ در اینجا خودروهای ایمن می‌توانند جان راننده را در صورت بروز تصادف حفظ کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top