تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/02/25 - 14:25
کد خبر: 470271

وزیر علوم: جمعیت هلال احمر فرشتگان نجات جامعه هستند

وزیر علوم: جمعیت هلال احمر فرشتگان نجات جامعه هستند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر فرشتگان نجات جامعه هستند گفت: استفاده این سازمان از نظرات نخبگان و دستاوردهای علمی روند ارائه خدمات را به مردم بهبود می‌بخشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی ‌زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در نخستین هم‌اندیشی جمعیت هلال احمر با جامعه نخبگان گفت: از هلال احمر انتظار می‌رود در کنار ماموریت‌های خود به  بحث مهم پیش‌بینی و پیشگیری در حوادث با استفاده از اطلاعات و داده‌های علوم مختلف توجه داشته باشد تا آسیب‌های  ناشی از حوادث کاهش پیدا کند.

وی پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی برای نوجوانان و جوانان، استفاده از نظرات نخبگان برای پیشبرد بهتر امور این جمعیت و نیز کمک به دانش آموزان کم بضاعت در مناطق کم برخوردار برای ورود به دانشگاه را از انتظارت خود از این سازمان مردمی اعلام کرد.

 زلفی‌گل گفت : هرگاه که بر نیروی مردم تکیه کردیم موفق بودیم و موفقیت‌های هلال احمر نیز ناشی از اتکای این جمعیت به نیروی مردمی است همانگونه که در دفاع مقدس علیرغم اینکه حکومت های استکباری شرق و غرب علیه جمهوری اسلامی ایران بودند با بسیج مردمی و حضور مردم توانستیم تمام خاک میهن را حفظ کنیم.

 وی افزود: اینکه جمعیت هلال احمر توانسته است؛ افراد بیشتری را جذب این جمعیت کند موفقیت بزرگی به شمار می‌رود.

 وزیر علوم فعالیت‌هایی که توسط اعضای جمعیت هلال احمر در کمک رساندن به مردم در حوادث انجام می‌شود را مصداق کار خیّر دانست و گفت کار خیّر فقط بخشش مال و انفاق مال در راه خدا نیست بلکه هر اقدامی را که برای آسایش و رفاه مردم و حل مشکلات آنها انجام می‌دهیم کار خیّر است که در این زمینه جمعیت هلال احمر از سازمان‌های پیشگام و پیشرو است.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه هرقدر از دستاوردهای علمی در زمینه‌های آموزش پژوهش و فناوری که در جمعیت هلال احمر نیز بخشی به این موضوع اختصاص دارد استفاده کنیم؛ خواهیم توانست بیشترین بهره‌وری و بازدهی را داشته باشیم چرا که علم به ما قدرت فرا زمینی و فرا مکانی می‌‌دهد و غیر ممکن‌ها را ممکن می‌کند.  

وی تاکید کرد: اینکه جمعیت هلال احمر نسبت به جذب نخبگان در این سازمان اقدام کرده است امری بسیار پسندیده و مطلوب است و همین مزیت می‌تواند قدرت پیش بینی و پیشگویی این سازمان را در مقابله و مواجهه با حوادث بیشتر کند.

 زلفی‌گل تاکید کرد: انتظار می رود جمعیت هلال احمر برنامه‌های مدونی را برای پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث تهیه کند تا شاهد کمترین تلفات در حوادث باشیم.

وی با اشاره به اینکه در کنار جامعه واقعی ما امروز با جامعه ای روبرو هستیم که در فضای مجازی جریان دارد گفت : جمعیت هلال احمر می تواند به نهادهای ذیربط در مواجهه با آسیب‌های فضای مجازی نیز کمک کند.

  زلفی‌گل با اشاره به اینکه هر جا  که بحث کمک به بخشی از جامعه در میان هست نام جمعیت هلال احمر را می‌شنویم گفت: جمعیت هلال احمر می‌تواند به اندازه وسع و امکانات خود در استان‌ها به دانش آموزان مستعدی که علاقه و توانایی کافی برای ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند ولی به دلیل مشکلات مالی امکان آن را ندارند کمک کند تا تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه دهند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه وزارت علوم برای آشنایی دانشجویان با پیشرفت‌های کشور در صنایع، اردوهای راهیان پیشرفت را طراحی کرده است گفت: سازمان جمعیت هلال احمر می‌تواند از دانشجویان برای حضور در بخش‌های تولیدی این سازمان که در بخش تولید تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای جمعیت تلاش می‌کنند دعوت کند تا آنها نیز با مشاهده فعالیت‌های صورت گرفته در این سازمان، امید بیشتری به کشور پبدا کنند.

 وی در پایان سخنان خود بار دیگر به استفاده بیشتر جمعیت هلال احمر از نظریات، دستاوردها و پژوهش‌های علمی و فناوری برای ارائه خدمات بهتر به مردم و افراد آسیب دیده  تاکید کرد و گفت: اگر امروز در بخشی از جامعه با مشکلاتی مواجه هستیم به دلیل این است که  اهمیت علم را به طور کامل باور نکرده‌ا‌یم، گفتمان علمی را حاکم نکرده‌ایم و جورچین و نقشه کاملی از نظام علم و فناوری کشور ترسیم نکرده‌ایم که جایگاه هر بخش و سازمان نسبت به علم و فناوری روشن باشد.

گفتنی است در این مراسم لباس جمعیت هلال احمر به وزیر علوم اهداء و کارت عضویت ایشان در این جمعیت صادر شد.

همچنین در جریان برگزاری اولین همایش ارتباط جامعه نخبگان کشور با جمعیت هلال‌احمر، با حضور وزیر علوم از ۴ کتاب تازه منتشر شده در انتشارات دانشگاه جامع علمی و کاربردی هلال احمر  و فراخوان رویداد علمی کاربرد هوش مصنوعی در ماموریت‌های هلال احمر رونمایی شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top