تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/02/31 - 22:03
کد خبر: 470948

شروع دوباره نوسان‌های بازار آهن در ۳۰ اردیبهشت

شروع دوباره نوسان‌های بازار آهن در ۳۰ اردیبهشت

هفته چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲ با ثبات بازار آهن به اتمام رسید، در دو روز انتهای این ماه دوباره شاهد نوساناتی در قیمت مقاطع فولادی بودیم، اکثر محصولات روند نزولی داشتند اما برخی دیگر رو به رشد بودند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هفته چهارم اردیبهشت 1402 با ثبات بازار آهن به اتمام رسید، در دو روز انتهای این ماه دوباره شاهد نوساناتی در قیمت مقاطع فولادی بودیم، اکثر محصولات روند نزولی داشتند اما برخی دیگر رو به رشد بودند.

بازار آهن آلات همچنان در نوسان است

به گزارش گرفت، چهارمین هفته از اردیبهشت ماه، با ثبات بازار به پایان رسید. در روز پنجشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، نرخ اکثر مقاطع فولادی، حتی مقاطعی که در طول هفته نوسان‌های قیمت شدیدی را تجربه کرده بودند، ثابت باقی ماند. البته به طور کلی، مقدار نوسانات از ابتدای هفته آخر اردیبهشت کم‌تر شده و بسیاری از محصولات، نمودارهای بدون شیب یا کم‌شیب داشتند. با شروع هفته جدید و دو روز آخر اردیبهشت، بازار دوباره نوسان‌های خود را از نو آغاز کرد. این نوسان‌ها اغلب نزولی بودند، اما بعضی از محصولات، رشد قیمت را هم تجربه کردند و برخی دیگر هم همچنان به ثباتی که در روز پنجشنبه داشتند ادامه می‌دهند.

کدام یک از مقاطع فولادی روند قیمت نزولی داشتند؟

میلگردهای بعضی از کارخانه‌ها با شروع هفته، دوباره شیب نزولی گرفتند و افت قیمت پیدا کردند. نرخ اکثر این مقاطع در روز پنجشنبه، ثابت بود. به عنوان مثال میلگرد آذرفولاد امین، امروز افت قیمت ۲.۲ درصدی را تجربه کرد. نرخ سایز ۱۶ این برند از شنبه تا دوشنبه (۲۳ تا 2۵ اردیبهشت) صعودی بود، اما در روزهای آخر هفته افت قیمت پیدا کرد و از ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. این نرخ تا صبح امروز ثابت مانده بود، اما در حال حاضر، این میلگرد با قیمت ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان خرید و فروش می‌شود.

شروع دوباره نوسان‌های بازار آهن در ۳۰ اردیبهشت

در این تصویر، تغییرات قیمت میلگرد 16 آذر فولاد امین را در چند روز اخیر مشاهده می کنید.

بازار تیرآهن در ۳۰ اردیبهشت، نوسان‌های مختلفی را تجربه کرد. بعضی از محصولات روند ثابت داشتند و بعضی از آن‌ها رشد قیمت را تجربه کردند، اما اکثر آن‌ها نزولی بودند. به عنوان مثال تیرآهن ۱۴ ذوب آهن که از ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت به صورت ثابت با قیمت ۴ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شد، امروز به نرخ ۴ میلیون و ۳۵۷ هزار تومان رسید. البته همه محصولات ذوب آهن امروز نزولی نبودند. به عنوان مثال سایز ۲۰ تیرآهن رشد قیمت ۰.۶ درصدی را تجربه کرد و سایز ۲۲ هم به ثباتی که از پنجشنبه در آن قرار داشت، ادامه داد. 

کدام مقاطع فولادی رشد قیمت را تجربه کردند؟

همانطور که گفتیم، بعضی از سایزهای تیرآهن ذوب آهن رشد قیمت داشتند. در بررسی قیمت انواع ورق سیاه هم نمودارهایی با شیب‌های مختلف دیده می‌شد، اما اکثر آن‌ها صعودی بودند. به عنوان مثال قیمت ورق سیاه ۴ فولاد مبارکه، افزایش ۲.۶ درصدی را تجربه کرد و قیمت آن به سقفی رسید که از ۱۶ اردیبهشت تاکنون تجربه نشده بود. نرخ این محصول از ۳۱ هزار و ۵۰۰ در روز ۲۸ اردیبهشت به ۳۲ هزار و ۳۴۰ تومان در روز ۳۰ اردیبهشت رسید. 

نمودار کدام مقاطع فولادی در روز ۳۰ اردیبهشت، ثابت بود؟

بعضی از برندهای میلگرد در روز شنبه، ۳۰ اردیبهشت به روند ثابت خود ادامه دادند؛ مثلا قیمت میلگرد ظفر بناب، امروز هیچ تغییری نسبت به پنجشنبه نداشت. مثلا قیمت سایز ۱۶ این محصول در روز ۲۷ اردیبهشت از ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان به ۲۵ هزار تومان رسید و تا امروز، در همین نرخ باقی ماند.

شروع دوباره نوسان‌های بازار آهن در ۳۰ اردیبهشت

 قیمت میلگرد بناب را در سایزهای مختلف در 30 اردیبهشت

پروفیل گالوانیزه از دیگر محصولاتی است که از یک هفته قبل در قیمت ثابتی باقی مانده و تقریبا هیچ تغییری در نمودار آن دیده نمی‌شود. به عنوان مثال قیمت شاخه ۶ متری پروفیل گالوانیزه ۲ با ابعاد  ۲*۵۰*۵۰، در روز شنبه (۲۳ اردیبهشت) از ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومانبه ۴۷ هزار تومان رسید و تا امروز در همین قیمت باقی مانده است! روند نمودار سایر پروفیل‌های گالوانیزه هم به همین شکل است. لوله گوشتدار، لوله مانیسمان و بعضی از برندهای نبشی و ناودانی نیز روند قیمت نزولی داشتند.

هنوز مشخص نیست که در هفته آینده، بازار به نوسان‌های محدود و ثابت ادامه می‌دهد یا قرار است مثل هفته‌های قبلی، پرنوسان باشد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که نمودار مقاطع مختلف فولادی در روزهای آینده چه رفتاری از خود نشان می‌دهند. در گرفت، اخبار روزانه بازار آهن را بخوانید و از آخرین قیمت این محصولات اطلاع داشته باشید.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top