تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/03/01 - 09:49
کد خبر: 471002

شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها تغییر می‌کند

شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها تغییر می‌کند

معاون آموزشی وزارت علوم از بازنگری و تغییر شاخص‌های رتبه بندی دانشگاه‌های وزارت علوم خبر داد و گفت: در این راستا شاخص‌های جدید ارزیابی دانشگاه ها را تدوین کرده‌ایم و به زودی رتبه بندی این مراکز بر اساس شاخص های جدید آغاز خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛معاون آموزشی وزارت علوم از بازنگری و تغییر شاخص‌های رتبه بندی دانشگاه‌های وزارت علوم خبر داد و گفت: در این راستا شاخص‌های جدید ارزیابی دانشگاه ها را تدوین کرده‌ایم و به زودی رتبه بندی این مراکز بر اساس شاخص های جدید آغاز خواهد شد.

دکتر قاسم عموعابدینی، ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین چالش ها در امر رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، نداشتن اطلاعات کافی، شفافیت و مستندات در شاخص‌های تعریف شده بود و از آنجا که این اطلاعات از اهمیت زیادی برخوردار بوده و برخی از دانشگاه‌ها موارد را تکمیل یا مستند نمی‌کردند، در نتیجه تصمیم گرفتیم شاخص ها را مجدد بررسی و تعریف کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر برنامه تعریف و بازنگری شاخص های ارزیابی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در معاونت آموزشی وزارت علوم آغاز شده است و ما توانستیم شاخص‌ها را مجدد تعریف کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: سال گذشته ما دانشگاه ها را رتبه بندی کردیم اما چون در برنامه تحولی وزارت علوم باید شاخص‌های جدید رتبه بندی تعریف می‌شد در نتیجه تصمیم به ارزیابی و بازنگری مجدد شاخص های قبلی گرفتیم.

دکتر عموعابدینی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شاخص های جدید رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تعریف شده است و تلاش کردیم تا این شاخص ها برای تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تعریف شود چرا که نتایج رتبه بندی در اعتبارات و ماموریت گرایی این مراکز تاثیر خواهد گذاشت.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در انجام  آمایش آموزش عالی، افزود:  این آمایش در ۹ بند است و موارد آن مشخص است که یکی از این موارد مهارتی است و مقرر شده دروس و رشته هایی ایجاد کنیم که بتوانند نیاز منطقه و نیاز استان را تامین کرده و جایگاه بین المللی پیدا کنند.

دکتر عموعابدینی با بیان اینکه درطرح آمایش سرزمین و آمایش آموزش عالی، برنامه اصلی ما ایجاد تحول است، خاطر نشان کرد: اگر بر این اساس حرکت کنیم آن موقع می توانیم دانشگاه تمدن سازی داشته باشیم.البته از آنجا که حدود ۷۰ درصد تحول آموزش عالی کشور از آموزش است، در طرح تحول اصلاح امور باید شکل گیرد.

منبع: ایسنا

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
معرفی کسب و کارها
دانشگاه شیراز موفق به کسب مدال برنز مسابقات بین‌المللی IDA آمریکا شد
واکنش نتانیاهو به حنوکای خونین در استرالیا
استقلال منتظر پاسخ استعلام های نهایی درباره ماشاریپوف
دانشگاه، محل پیوند نقد و مطالبه‌گری با ظرفیت‌های قانون اساسی است
حماسه کادر درمان و داروسازی در بحران جنگ تحمیلی۱۲ روزه
اخراج استاد ایرانی از آمریکا، رسوایی نقض حقوق بشر است
برترین‌های پژوهش و فناوری در جشنواره دانشگاه تهران تقدیر شدند
نگرانی برای تامین سوخت زمستانی وجود ندارد
بانوان بهشت؛ آغاز یک مسیر و شبکه سازی مستمر
چطور یک کلاس آنلاین حرفه‌ای برگزار کنیم؟ ۱۰ نکته کاربردی از برنامه‌ریزی تا اجرای بدون قطعی
بهترین برند ورق پلی کربنات کدام است؟ معرفی برندهای ایرانی و خارجی
۵ عامل پنهان مؤثر بر کاهش لایک اینستاگرام و راهکارهای بازگشت تعامل
آشنایی با لوازم جانبی ضروری دوچرخه در یک نگاه
تفاوت مستر کارت و ویزا کارت در چیست ؟کدام بهتر است؟
۱۰ بهترین کلاس آموزش زبان ایتالیایی در تهران و شهرهای بزرگ
نرخ اتحادیه باربری تهران به شهرستان چه قدر است؟
فیلم | شیخ نعیم‌ قاسم: مذاکرات تحت سایه تجاوزات، یک فریب است!
فیلم | شیخ نعیم‌ قاسم: اسرائیل طرح الحاق لبنان به سوریه را دنبال می‌کند
فیلم | شیخ نعیم‌ قاسم: خلع سلاح تحت هیچ شرایطی پذیرفته نمی‌شود
دانشجویان آمریکایی در سالن امتحانات به رگبار بسته شدند
تقنین، ابزار نهایی است؛ نه نقطه شروع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر و شکست سنگین از ایران، چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟





مشاهده نتایج
go to top