تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/03/04 - 12:07
کد خبر: 471415

برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته نانوفناوری در دانشگاه علوم پزشکی یزد

برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته نانوفناوری در دانشگاه علوم پزشکی یزد

انجمن نانوفناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با همکاری کمیته تحقیقات دانشجویی و بسیج دانشجویی این دانشگاه به مناسبت هفته نانوفناوری که به منظور ترویج این علم هر ساله توسط بنیاد آموزشی ‌فناوری نانو تعیین می‌شود به برگزاری برنامه های متعددی پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن نانوفناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با همکاری کمیته تحقیقات دانشجویی و بسیج دانشجویی این دانشگاه به مناسبت هفته نانوفناوری که به منظور ترویج این علم هر ساله توسط بنیاد آموزشی ‌فناوری نانو تعیین می‌شود به برگزاری برنامه های متعددی پرداخت.

برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته نانوفناوری در دانشگاه علوم پزشکی یزد

از جمله برنامه هایی که طی این هفته برنامه ریزی شد می توان به برگزاری سمینار حضوری و تقدیر از مشاهیر نانو، برگزاری وبینارهای آموزشی و نشست های تخصصی، مسابقه های دانشجویی همچون دومینو نانویی، جدول و سودوکو نانویی، بازدید از پارک علم و فناوری و برگزاری میز نانوفناوری در دانشکده های مختلف دانشگاه علوم پزشکی یزد اشاره کرد.

در کارگاه حضوری با عنوان میزگرد نانویی و انتقال تجربه که مورخ ۱ خرداد از ساعت ۱۰-۱۳ در آمفی تئاتر دانشکده پزشکی پردیس علوم پزشکی برگزار شد.

پس از قرائت قرآن، ابتدا آقای دکتر وحید رمضانی ریاست محترم دانشکده داروسازی به سخنرانی درباره اهمیت نانوفناوری پرداخته و دانشجویان را درباره این مهم آگاه ساختند سپس به معرفی اساتید پرداخته و جلسه با سخنرانی اساتید ادامه یافت ابتدا خانم دکتر بی بی فاطمه حقیر السادات عضوهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد،دکتری تخصصی نانومدیسن ازدانشگاه Vrije universitate Amsterdamمدیرعامل شرکت دانش بنیان ریززیست فناوران فردانگر ، دارای بیش از۵۰ مقاله ISI ،۱۵پتنت و۶ محصول دانش بنیان به صورت مختصر درباره علم نانوفناوری توضیح دادند و تجارب خود را در زمینه تحصیل، فعالیت پژوهشی و صنعتی در این زمینه در اختیار دانشجویان قرار دادند.

سپس خانم دکتر فاطمه عروجعلیان عضو ۲٪ دانشمند پر استناد سال ۲۰۲۲، استادیاردانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتری تخصصی نانوبیوتکنولوژی از دانشگاه تهران و دانشگاه مینه سوتا آمریکا و دارای بیش از۸۰ مقاله بین المللی به صحبت درباره علم فناوری نانو و تجارب خود در کشورهای مختلف در زمان تحصیل پرداختند و درباره تولید محصول در این حوزه توضیح دادند.

سپس خانم دکتر مرضیه یعقوبی دارای PhD شیمی دارویی ازدانشگاه مالزی محقق پست دکترادانشگاه مالزی مدرس وپژوهشگردانشگاه علوم پزشکی شاهرود ازسال ۹۷دارای بیش از۱۵ مقاله وارائه درکنگره های داخلی وبین المللی و۵ پتنت به بیان تجارب خود در زمینه علوم نوین و فعالیت های بین رشته ای پرداختند و به دانشجویان درباره کارآفرینی و فعالیت های علمی و عملی در این حوزه توضیح دادند.

برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته نانوفناوری در دانشگاه علوم پزشکی یزد

اساتید درباره تبدیل ایده به محصول و فعالیت های دانشجویی که منجر به ورود به صنعت می‌شود توضیح دادند و دانشجویان را درباره راهکارهای کار و فعالیت دانشجویی در شرکت های دانش بنیان مرتبط با این حوزه آشنا کردند.جلسه با پرسش و پاسخ دانشجویی و انتقال تجربه اساتید ادامه یافت و در انتها با تقدیر از اساتید جلسه پایان یافت.

در پایان پذیرایی از شرکت کنندگان صورت گرفت و اسامی افراد حاضر در کارگاه برای صدور گواهی ثبت گردید

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top