تاریخ انتشار: شنبه 1402/03/06 - 12:40
کد خبر: 471548

روز دوم بازدید نظارتی هیأت رئیسه کمیسیون اصل۹۰مجلس از استان هرمزگان؛

خضریان: طرح های پتروپالایشی سواحل جاسک و مکران تقریباً پیشرفتی نداشته است

خضریان:  طرح های پتروپالایشی سواحل جاسک و مکران تقریباً پیشرفتی نداشته است

علی خضریان در تشریح روز دوم بازدید نظارتی هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس از استان هرمزگان، با اشاره به حضور در بندر جاسک، گفت:

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی خضریان در تشریح روز دوم بازدید نظارتی هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس از استان هرمزگان، با اشاره به حضور در بندر جاسک، گفت: اعضای کمیسیون در جریان روز دوم سفر خود، از پروژه خط لوله گوره-جاسک بازدید کردند که در ادامه دو بازدید قبلی این پروژه و در راستای نظارت دقیق کمیسیون نسبت به رفع نواقص و اشکالات این طرح بود که به علت افتتاح زودهنگام در دولت قبل اتفاق افتاده بود.

خضریان:  طرح های پتروپالایشی سواحل جاسک و مکران تقریباً پیشرفتی نداشته است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این پروژه از دو بخش اصلی خشکی و دریایی تشکیل شده است، اظهار کرد: این پروژه در بخش خشکی خود علاوه بر خط لوله، ۴ محور اصلی دارد که نواقص اساسی در زمان افتتاح زودهنگام آن وجود داشت.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در ادامه با بیان اینکه مخازن ذخیره سازی در انتهای خط و و مخازن تعادلی بین راهی، تلنبه خانه‌های ۵ گانه، ایستگاه‌های توپک رانی سه گانه و ایستگاه تزریق مواد ضد خوردگی و حفاظت کاتدی از جمله موارد دارای نقص این پروژه بود، عنوان کرد: بخشی از این نواقص طی ۲ سال اخیر رفع شده است. اما همچنان بخشی از آنها باقی مانده که نیازمند عزم جدی شرکت ملی نفت برای رفع آن است.

خضریان در ادامه با اشاره به پیشرفت‌هایی که در بُعد دریایی پروژه وجود داشت، ابراز کرد: اعضای کمیسیون از فرایند نصب سه گوی شناور در دریای عمان برای بارگیری نفت از پایانه نیز بازدید کردند که یک گوی نصب شده و دو گوی دیگر با استفاده از توان داخلی در حال ساخت است که البته نسبت به پروژه در بخش خشکی عقب تر می‌باشد، اما سرعت روند آن در حال حاضر خوب است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه کمیسیون اصل نود نظارت خود را تا به نتیجه رسیدن این پروژه که ۱.۷ میلیارد دلار برای آن هزینه شده، پیگیری خواهد کرد، اظهار داشت: ۲ سال است که سرمایه این پروژه خوابیده و کمیسیون تا زمانی که به صورت واقعی مورد بهره برداری قرار بگیرد آن را دنبال می کند. البته راه اندازی این پروژه نیازمند عزم و اراده جدی میان دستگاه های مربوطه آن و تأمین زیرساخت های لازم است.

خضریان:  طرح های پتروپالایشی سواحل جاسک و مکران تقریباً پیشرفتی نداشته است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از بازدید اعضای این کمیسیون عنوان کرد: همچنین بازدیدی از طرح های پتروپالایشی واقع در سواحل جاسک و مکران داشتیم که تقریباً پیشرفتی نداشته و نیاز به عزم جدی دولت و سرمایه گذاران و رفع موانع موجود برای این طرح‌ها وجود دارد تا به بهره برداری برسد.

خضریان در ادامه با اشاره به بازدید همزمان الهام آزاد رئیس کمیته قضایی کمیسیون اصل نود مجلس به همراه احمد مرادی نماینده بندرعباس از زندان این شهرستان گفت: در راستای بررسی طرز کار سازمان زندان‌ها و همچنین بررسی امکانات و کمبودهای زندان‌های سراسر کشور که در طول دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در دستور کار کمیسیون اصل نود مجلس قرار گرفته است. همزمان با بازدید نظارتی از خط لوله گوره-جاسک، رئیس کمیته قضایی کمیسیون به همراه نماینده بندرعباس و مسئولان قضایی استان از زندان بندرعباس بازدید و گزارشی را جهت پیگیری موضوعات برای هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود آماده کردند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس تأکید کرد: از موضوعاتی که مد نظر کمیسیون است، بررسی اقدامات سازمان زندان ها در جهت انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها، اقدامات اثرگذار برای اصلاح و تربیت مددجویان از طریق فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی، تفکیک و طبقه بندی زندانیان و زیرساخت‌های فراهم شده در زندان‌ها می‌باشد.

خضریان:  طرح های پتروپالایشی سواحل جاسک و مکران تقریباً پیشرفتی نداشته است

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه استاندار، فرماندار مربوطه، احمد مرادی نماینده بندرعباس و حسین رئیسی نماینده میناب، رودان، سیریک، جاسک و بشاگرد، اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود را در جریان این بازدیدها همراهی می کردند، خاطرنشان ساخت: هیأت اعزامی و نظارتی مجلس شورای اسلامی امروز از بنادر و گمرک شهید رجایی و شهید باهنر و همچنین طرح های پالایشی بندرعباس بازدید به عمل می آورند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top