تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/03/10 - 09:19
کد خبر: 472032

ایران مرجع اعتباربخشی آموزش پزشکی در منطقه می شود

ایران مرجع اعتباربخشی آموزش پزشکی در منطقه می شود

دبیر کمیسیون ملی اعتباربخشی علوم پزشکی گفت: جمهوری اسلامی ایران توانمندی و سنجه های خود را برای مرجعیت اعتباربخشی در رشته پزشکی در مقاطع عمومی و تخصصی به مجامع بین المللی ارائه داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر جلیل کوهپایه زاده  افزود: جمهوری اسلامی ایران درخواست اعتباربخشی بین المللی آموزش پزشکی را به فدراسیون جهانی آموزش پزشکی WFME داده است تا بتوان از این فرصت مانند کشورهای دیگری از جمله ترکیه استفاده کرد. ترکیه توانسته است اعتباربخشی بین المللی فراملی را در آموزش پزشکی عمومی کسب کند. از این رو ما هم این درخواست را به فدراسیون جهانی آموزش پزشکی ارائه داده ایم.

وی افزود: موضوع اعتباربخشی بین المللی فراملی در آموزش پزشکی عمومی دارای معیارها و شاخص‌هایی است که قرار است این موضوع در درخواست ایران مشخص شود. نکته این است که جمهوری اسلامی ایران از منظر ساختار و برنامه ریزی امکان اخذ این اعتباربخشی را دارد و اگر این موضوع نهایی شود گام بزرگی در اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی و دوره پزشکی عمومی در سطح منطقه برداشته می‌شود.

دبیر کمیسیون ملی اعتباربخشی علوم پزشکی خاطرنشان کرد: اعتباربخشی رشته‌های تخصصی پزشکی در اولویت فدراسیون جهانی آموزش پزشکی WFME قرار دارد اما هنوز الگوی مشخصی برای این کار وجود ندارد اما ما در ایران الگوی ملی درباره اعتباربخشی رشته‌های تخصصی پزشکی داریم که قرار است این الگو را به فدراسیون جهانی آموزش پزشکی پیشنهاد دهیم که تصویب شود.

وی درباره موضوع اعتباربخشی برنامه آموزشی مقطع MBBS (فوق لیسانس) پزشکی ویژه دانشجویان خارجی در ایران گفت: در حال رایزنی با مراجع مربوطه در زمینه اعتباربخشی مقطع MBBS (فوق لیسانس) پزشکی ویژه دانشجویان خارجی هستیم. استانداردهای مقطع MBBS (فوق لیسانس) پزشکی تدوین شده است.

کوهپایه زاده اظهار داشت: تمامی موارد مرتبط با اعتباربخشی در کمیسیون ملی اعتباربخشی علوم پزشکی مصوب می‌شود و در نهایت به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ می‌شود.

وی درباره اعتباربخشی ملی دانشکده‌های پزشکی در کشور گفت: نتایج اعتباربخشی ملی دانشکده‌های پزشکی پس از اعلام به شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی منجر به صدور رأی می‌شود و در نهایت رأی به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی درخصوص پیامدهای رأی صادره درباره اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی خاطرنشان کرد: اگر دانشکده‌های پزشکی رأی مشروط یا اخطار دریافت کنند باید تلاش کنند که ضعف‌های اعتباربخشی را در ظرف مدت مشخصی که به آنها اعلام شده، برطرف کنند. در بازدید مجدد ممکن است رأی تغییر کند.

وی اظهار داشت: در صورتی که ضعف‌های دانشکده برطرف نشود از سوی شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، بر برنامه آموزشی آنها مهر «عدم تأیید» می‌خورد و احتمال دارد که توقف پذیرش دانشجو به آنها ابلاغ شود.

منبع: مهر

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top