تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/03/16 - 14:16
کد خبر: 472404

۸۵۷ کد رشته محل جدید مورد نیاز بازار کار ایجاد شد

 ۸۵۷ کد رشته محل جدید مورد نیاز بازار کار ایجاد شد

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: برای مهر ۱۴۰۲ تعداد کد رشته محل های اعلامی به عدد ۵۸۵۷ کدرشته محل رسیده، که تعداد ۸۵۷ کد رشته محل جدید مورد نیاز بازار کار نیز در این پذیرش ایجاد شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در سفر استانی خود به استان همدان با علیرضا قاسمی فرزاد استاندار استان همدان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار بلندی اظهار داشت: با شروع مسئولیت اینجانب در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، به عنوان اولین چالش، احیاء مراکز آموزش علمی‌کاربردی در شرف تعطیلی با اجرای طرح آمایش آموزش عالی علمی‌کاربردی مورد توجه قرار گرفت که ضمن حذف کدرشته محل‌های فاقد تقاضا و نیاز بازار، رشد ۲۵ تا ۳۰ درصدی پذیرش دانشجو را به ارمغان آورد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: با اجرای این طرح در مهر ۱۴۰۱ تعداد ۸۸۰۰ کد رشته محل در دفترچه پذیرش قرار گرفت که در بهمن ۱۴۰۱ باتوجه به پایش صورت گرفته این تعداد به عدد ۶۲۰۰ کدرشته محل کاهش یافت و رشته های فاقد متقاضی در بازار کار حذف شد.

وی تصریح کرد: برای مهرماه ۱۴۰۲ نیز تعداد کد رشته محل های اعلامی به عدد ۵۸۵۷ کدرشته محل رسیده است که تعداد ۸۵۷ کد رشته محل جدید مورد نیاز بازار کار نیز در این پذیرش ایجاد شده است، همچنین در اجرای طرح آمایش آموزش عالی علمی‌کاربردی به ۱۲۵ برنامه درسی جدید نیاز داشتیم که در طی یکسال گذشته این تعداد برنامه درسی تدوین شد و بازنگری الباقی برنامه های درسی نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی دومین چالش را موضوع صلاحیت حرفه‌ای عنوان کرد و گفت: پس از جلسات فراوان و پیگیری‌های مستمر، چارچوب صلاحیت حرفه‌ای با رعایت حیطه مجریان، مصوب شد از سطح ۴ تا ۸ مربوط به آموزش عالی باشد.

بلندی، پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر در نظر گرفتن آمایش در اجرای رشته های دانشگاهی و اشتغال دانش اموختگان دانشگاهها و دستور ریاست جمهوری در حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی را از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی در ترویج و توسعه آموزش‌های مهارتی دانست و با اشاره به تصویب ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب تسهیلات خوداشتغالی توسط شورای عالی اشتغال به استان‌ها و مشخص شدن سهم هر استان از این طرح، خواستار تعریف فرآیندی شد که استفاده‌کنندگان از این تسهیلات، دوره‌های مهارتی عالی متناسب هر شغل را در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در قالب دوره‌های کوتاه مدت بگذرانند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top