تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/03/17 - 15:26
کد خبر: 472557

از شناور شدن ساعت کاری‌ بانوان دارای فرزند تا ارسال برنامه هفتم به مجلس در هفته آینده

از شناور شدن ساعت کاری‌ بانوان دارای فرزند تا ارسال برنامه هفتم به مجلس در هفته آینده

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هفدهم خرداد ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هفدهم خرداد ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیات دولت بر اقناع افکار عمومی درباره ثمرات تغییر ساعت کار تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به تغییر ساعت کار ادارات، اقناع‌سازی افکار عمومی در خصوص اهداف و ثمرات این تصمیم را امری مهم و موثر در همراهی مردم با اجرای آن دانست.

اعضای کابینه سیزدهم  امروز چهارشنبه ۱۷ خرداد در حاشیه نشست هیات دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

وزیر نفت: افزایش سهم تجارت گاز با کشورهای منطقه در دستورکار دولت است

جواد اوجی وزیر نفت در جمع خبرنگاران در حیاط دولت با اشاره به دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم بیان کرد: در دولت مردمی آیت‌الله رییسی یکی از محورها، دیپلماسی انرژی است که تلاش های خوبی توسط وزارت نفت و وزارت خارجه در این زمینه صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: واردات و ترانزیت و سواپ گاز و سهم تجارت گاز در منطقه در حال افزایش است و برنامه‌هایی خوبی در دست اقدام داریم.

وزیر نفت در رابطه با اینکه چرا جمهوری اسلامی ایران که دارنده دومین ذخایر گازی است، واردات گاز انجام‌ می‌دهد، ییان کرد: روسیه اولین ذخایر گازی دنیا را دارد و  براساس آمار برای واردات، صادرات، ترانزیت و سواپ هم برنامه ریزی کرده و این سهم تجارت است، ایران هم در همین زمینه تلاش می کند و تاکنون دستاوردهای خوبی کسب کرده است‌.

حسینی: برنامه هفتم توسعه روز یکشنبه تقدیم مجلس خواهد شد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهورصبح امروز (چهارشنبه 17 خرداد) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: برنامه هفتم توسعه، یکشنبه با حضور رئیس‌جمهور تقدیم مجلس خواهد شد.

منصوری: رئیس‌جمهور فردا به آذربایجان شرقی می‌رود

محسن منصوری، معاون اجرایی رییس جمهور هم گفت: رییس‌جمهور فردا در سفری دوروزه به آذربایجان شرقی خواهد رفت و برنامه‌های متنوعی از جمله اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی و هم‌چنین دیدارهای مردمی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: یکی از پروژه‌های مهم که از سال 1379 آغاز شده بوده، راه‌آهن بستان‌آباد به تبریز است که این پروژه نیمه‌تمام افتتاح خواهد شد. 19 هزار میلیارد تومان مصوبه در دوره اول سفر استانی رئیس جمهور و در دور جدید نیز 8 هزار میلیارد در نظر گرفته شده است.

خزعلی: ساعت کاری‌ بانوان دارای فرزند شناور می‌شود

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده هم در رابطه با شناور شدن ساعت کاری بانوان گفت: رئیس جمهور با جدیدت دستور پیگیری این موضوع را در جلسه هیات دولت صادر کرد و گفت که مسئله بانوان و خصوصا بانوانی که فرزند خردسال دارند باید با جدیت مورد توجه قرار بگیرند و تخفیف ویزه برای آنها قائل شویم.

وی تاکید کرد: درباره شناور شدن شروع ساعت کار بانوان بخشنامه صادر خواهد شد تا آن دسته از کسانی که کودک زیر ۷ سال دارند از این مزیت بهره ببرند.

زارع پور: سند توسعه هوش‌ مصنوعی در حال تدوین است

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت با بیان اینکه تا پایان امسال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار را متصل به شبکه می کنیم اظهار کرد: این کار چند هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

وی درباره مدیریت سبز در وزارت ارتباطات افزود: یکی از مهم ترین بحث‌هایی که در دنیا در حوزه حفظ محیط زیست مطرح است، هوشمند و الکترونیکی شدن خدمات است که می تواند منجر به کاهش سفرهای درون و برون شهری شده و از این طریق کاهش مصرف سوخت و تولید آلاینده ها را در پی خواهد داشت.

سلاجقه: پروژه‌هایی که ارزیابی زیست محیطی نداشته‌اند، به مردم اعلام می‌شود

 

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور هم بیان کرد: یک وظیفه قانونی برای دستگاه های اجرایی کشور درباره محیط زیست دیده شده است و اگر در هفته محیط زیست بخواهیم یک ارزیابی داشته باشیم، باید بگویم که وضعیت مناسب نیست.

وی گفت: خوشبختانه در دولت انقلابی رویه خوبی پیش گرفته شده است؛ به عنوان مثال اکنون به طور میانگین ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبارات دستگاه ها در رابطه با حوزه محیط زیست است که این یک گام رو به جلو است و امیدوار هستیم که این روند ادامه پیدا کند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا دستگاه های برتر و ضعیف در این زمینه معرفی شده اند یا خیر؟ بیان کرد: در این زمینه ارزیابی نداریم. ما معمولا بحث صنعت سبز را در قالب یک جشنواره هر ساله برگزار می کنیم. بیشتر به صورت موردی به خود صنایع می پردازیم. بحث دستگاه های اجرایی نیز در دستور کار قرار دارد. امیدوار هستیم که امسال این اتفاق بیفتد و کاملا ارزیابی و رده بندی صورت گیرد.

سجادی: تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین سقف بودجه برای باشگاه درست است

سید حمید سجادی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش که ممنوعیت قرارداد با مربیان و بازی کنان خارجی بر مبنای دلار و یورو به کجا رسید؟ بیان کرد: این موضوع قابلیت اجرا دارد. فدراسیون فوتبال تصمیماتی برای کنترل فضای مالی و مادی فوتبال کشور گرفته است. سقف بودجه باشگاه ها ۲۵۰ میلیارد تومان تعیین شده است. یک عده از مربیان این موضوع را نقد کردند و گفتند چرا اینگونه تصمیم گیری شده است و این تصمیم را زیر سوال برده اند. عده‌ای از کارشناسان نیز همین طور اما در نهایت این تصمیم را فدراسیون فوتبال گرفته است. از نظر ما نیز درست است.

وی در ادامه اظهار کرد: در همه جای دنیا یکی از راه‌های کنترلی مالی آنها همین است. یک سقف تعیین می کنند تا فاصله خیلی زیادی ایجاد نشود. یک اصطلاحی به نام fairplay مالی وجود دارد که می گوید بین باشگاه های ورزشی اختلاف مالی نباید سنگین باشد. بنابراین یکسری راه های کنترلی باید وجود داشته باشد. در لیگی که پشت سر گذاشتیم یک باشگاه در لیگ برتر داشتیم با بودجه ۲۷ میلیارد تومان و یک باشگاه  نزدیک ۵۰۰ میلیارد تومان داشتیم. این به معنای عدم رعایت fairplay مالی است. طبیعتا تیمی که ۲۷ میلیارد هزینه می کند با تیمی که ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه می کند، تفاوت دارد. در کنار این مبلغ این باشگاه هتل و هواپیما و پاداش و دستمزد برای سایر کارکنان دارند. شاید این بودجه به ۵۵۰ میلیارد تومان نیز برسد.

وزیر ارشاد: شخصا موضوع تبلیغ تولیدات سینمایی در ماهواره را  پیگیری می‌کنم

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در پاسخ به سوالی مبنی بر تبلیغ برخی تولیدات سینمای خانگی و داخلی کشور در شبکه‌های ماهواره‌ای، گفت: تهیه‌کننده و عوامل فیلم عنوان می‌کنند که اینها هیچ نسبتی با ما ندارند، دوستان ما این موضوع را بررسی می‌کنند اگر اثبات شود که چنین نسبتی وجود دارد قطعاً برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: بررسی این موضوع در کمیته حقوقی سازمان سینمایی در دست انجام است. شخصاً به این موضوع حساس هستم و آن را پیگیری می‌کنم.

بهادری‌جهرمی: لایحه حمایت از اتباع حقوقی و حقیقی ایرانی در برابر تحریم‌ها تصویب شد

 علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم در جمع خبرنگاران گفت:  امروز در جلسه هیات دولت به ریاست رئیس جمهور، مصوبات مختلفی تصویب شد. برخی از مجوزهای پیش امضا یا امضای موافقت نامه هایی به تصویب رسید که قرار است در سفر آتی رئیس جمهور به آمریکای جنوبی منعقد شود. مجوزهای لازم برای این موافقت نامه ها به وزارتخانه های مختلف داده شد.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات بسیار خوب دولت، تصویب لایحه اساسنامه منطقه مکران بود. سال ها بود که قانونگذار دولت را مکلف کرده بود که این لایحه را تقدیم مجلس کند اما در ادوار مختلف این لایحه معطل مانده بود اما دولت این لایحه را تصویب کرد. براساس این لایحه تمامی اختیارات لازم برای توسعه مکران به خود سازمانی که در آنجا مستقر می شود، اعطا می گردد. پیشنهاد شده است که همه امکانات، اموال و دارایی های دستگاه هایی اجرایی منطقه مکران به سازمانی که آنجا  مستقر می شود، داده  شود البته استثناهای محدودی مثل حوزه دفاعی یا خارجه وجود دارد. این لایحه تحول شگرفی در نظام حکمرانی ما می تواند باشد.

لطیفی: پیشنهاد دولت بر دورکاری کارمندان بعد از ساعت ۱۳ پابرجا است

میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی هم گفت:  دورکاری توسط هیات تطبیق مجلس رد شد اما همچنان پیشنهاد ما پابرجا است، چرا که این از اختیارات دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی تصریح کرد: در دستگاه‌هایی که امکان دورکاری وجود دارد، اکیدا توصیه می شود که به مساله انرژی توجه کرده و ادارات را در صورت امکان تعطیل کنند تا دستگاه‌های سرمایشی از ساعت ۱۲ به بعد خاموش شوند تا درباره موضوع انرژی تدبیر کنیم.

ضرغامی: قهرمانی دوبانوی با حجاب ایرانی به درستی منعکس نشد

عزت‌الله ضرغامی هم که به همراه وزیر ورزش در حیاط دولت حاضر شده بود، خطاب به خبرنگاران درباره قهرمانی دو بانوی ورزشکار اظهار داشت: دو نفر قهرمان شدند و رسانه‌های ما هم بلد نبودند قهرمانی این دو نفر را درست اعلام کنند.

وی ادامه داد: یکی از این بانوان مدال تکواندو را به دست آورد برای نخستین بار از ایران با حجاب اسلامی مدال طلای جهانی را در این رشته کسب کرد و بانوی دیگری نیز در دو ١٠٠ متر اول شد فیلم اصلی را شما ندیدید و من دیدم.

وزیر میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: ممکن است حجاب و لباسی که این دختر پوشیده بود روی نحوه دویدن وی تاثیر بگذارد اما آنقدر قهرمان است و روحیه دارد که وقتی به انتهای خط می رسد همه تعجب می‌کنند که دیگر ورزشکاران با لباس‌های ضداخلاقی رد می‌شوند و این دختر با صلابت ایستاده و قهرمان شده است، بهتر است کمی این مسائل را خوب منتشر کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top