تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/03/18 - 19:22
کد خبر: 472681

تحقق عدالت فرهنگی در کشور اولویت وزارت فرهنگ است

تحقق عدالت فرهنگی در کشور اولویت وزارت فرهنگ است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما در بحث عدالت فرهنگی نگاه ویژه‌ای به آذربایجان داریم، گفت: تحقق عدالت فرهنگی در کشور اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» محمدمهدی اسماعیلی عصر پنج شنبه در مراسم دیدار رئیس جمهور با اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی در مقبرة الشعرا اظهار داشت: تبریز مرکز فرهنگ، هنر و تمدن در قلب کشور است و البته منظور از تبریز محدود به جغرافیای فعلی نیست و این دیار منشأ تحولات در عرصه ایران فرهنگی در برهه‌ها و دوران مختلف بوده است.

وی افزود: بیش از ۵۲ پروژه فرهنگی در اختیار جبهه آذربایجان قرار گرفته است و به تحقق عدالت فرهنگی نگاه ویژه ای داریم.

وی اظهار کرد: در ۱۰۰ سال گذشته در همه حوزه‌های مختلف و مقاطع تاریخ ساز از مشروطه تا جنگ تحمیلی پابه پای سرداران دلیر و افتخارآفرین تبریز، سرداران فرهنگی و هنری افتخار آفریده‌اند.

وی افزود: در مشروطه، در جنبش‌های اصیل ایران اسلامی، انقلاب اسلامی و در همه ایام ۴۵ سال گذشته، هنرمندان تبریز و آذربایجان افتخار آفریدند.

اسماعیلی ادامه داد: ما در تبریز یک موقعیت منحصر به فرد داریم و هم هنرمندان بزرگی و هم مقامات خوبی مانند امام جمعه کم نظیری در این شهر وجود دارد که مشوق اهالی حوزه فرهنگ و هنر است این سفر که دومین سفر به آذربایجان شرقی و تبریز است، مورد عنایت وی قرار گرفته‌ام.

وی گفت: در بحث عدالت فرهنگی نگاه ویژه ای به آذربایجان شده است و در یک سال گذشته بیش از ۵۲ پروژه فرهنگی در اختیار جبهه فرهنگی تبریز و آذربایجان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در صندوق هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر نزدیک هفت هزار آذربایجانی عضو هستند و بیش از ۱۰۰ هنرمند دارای درجه هنری یک، عضو این صندوق هستند و افتخاری برای آذربایجان است.

وی افزود: در برنامه‌های مختلف برای این خطه، یک بنیاد فرهنگ، هنر و ادب در آذربایجان داریم که امروز معارفه رئیس جدید آن انجام می‌شود و چهار استاندار مناطق آذری زبان به همراه وزیر فرهنگ مدیریت این مجموعه را بر عهده دارند و بنابراین مجموعه در جهت گسترش فرهنگ اصیل آذربایجان است.

وی ادامه داد: امسال کار ویژه ای که دولت در کشور انجام داده اتفاقات مهمی در حوزه فرهنگ و هنر و ادب در حال رخ دادن است، ما آماده حمایت از همه طرح‌های مهم هنرمندان از چاپ آثار تا حمایت از اجرای طرح‌های فرهنگی و امسال نسبت به سال‌های قبل اعتبارات حوزه فرهنگ را چندین برابر افزایش داده شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top