تاریخ انتشار: جمعه 1402/03/19 - 00:14
کد خبر: 472707

حامی راهکار دائمی و فراگیر برای بحران سوریه هستیم

حامی راهکار دائمی و فراگیر برای بحران سوریه هستیم

محمد بن عبد الرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر شامگاه امروز پنجشنبه گفت که این کشور با سوریه هیچ مشکلی ندارد و خواستار حل سیاسی بحران این کشور است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمد بن عبد الرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر شامگاه امروز پنجشنبه گفت که این کشور با سوریه هیچ مشکلی ندارد و خواستار حل سیاسی بحران این کشور است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از آل ثانی گزارش داد، مشکل قطر، با نظام سوریه است، ولی ما خواستار «راهکار عادلانه در سوریه هستیم و از راهکار سیاسی حمایت می‌کنیم که مورد رضایت ملت این کشور باشد».

ماجد بن محمد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر هم فروردین ماه گذشته درباره عادی‌سازی روابط دوحه و دمشق گفت: موضع ما روشن و قاطع است و تحت تاثیر آنچه در تحولات می‌گذرد نیست؛ مگر اینکه تحولات واقعی در داخل سوریه به گونه‌ای رخ دهد که رضایت مردم را جلب کند و یا اجماعی عربی درباره تحولات مثبت در داخل سوریه به وجود آید.

سخنگوی وزارت خارجه قطر ضمن استقبال و اعلام حمایت این کشور از تلاش‌های کشورهای عربی برای  یافتن راه‌حل بحران سوریه، تاکید کرد: این راه‌حل باید مبتنی بر تحولات مثبت و پاسخی واقعی به خواسته‌های مردم سوریه باشد. اجماع عربی در این باره برای ما مهم است و این اجماع زمانی حاصل می‌شود که تحولات مثبتی در سوریه اتفاق بیافتد.

وزیر خارجه قطر در ادامه ضمن تکرار این ادعا که برای حل بحران سوریه باید قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت، مبنا قرار گیرد، تصریح کرد: دوحه از همه تلاشها برای دستیابی به یک راهکار دائمی و فراگیر برای بحران سوریه حمایت می‌کند، ولی این راهکار باید بر مبنای قطعنامه‌های بین‌المللی باشد.

قطعنامه ۲۲۵۴ که در حمایت از گروههای تروریستی و علیه دولت سوریه است، با روشی وارونه به راه‌حل‌ها پرداخته شده و امتیازات اساسی و راهبردی به آمریکا و طرف‌های طرفدار تروریسم در سوریه داده شده است. در این قطعنامه مبارزه با تروریسم که امنیت منطقه و حتی غرب را تهدید می‌کند، محور اساسی نیست. 

 در این  قطعنامه مکانیزم‌های لازم برای مبارزه با گروههای تروریستی و قطع حمایت‌های شناخته‌شده و جاری از این گروه‌ها و کشورهای حامی آنان مورد بحث قرار نمی‌گیرد و معلوم نیست که چرا  با تروریسم  مبارزه همه‌جانبه صورت نمی‌گیرد. کما اینکه تکلیف ائتلاف آمریکایی که با نام مبارزه با داعش شکل گرفته، در این قطعنامه روشن نیست و اساساً مبارزه با تروریسم هیچ اصالتی ندارد و تمرکز اصلی بر روی انتقال قدرت و مراحل زمانی و موضوعی تغییرات در سوریه است. 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top