تاریخ انتشار: شنبه 1402/03/20 - 12:15
کد خبر: 472807

سه ویژگی مهم در جذب اعضای هیأت علمی اعلام شد

سه ویژگی مهم در جذب اعضای هیأت علمی اعلام شد

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم گفت: بسیاری از دانش‌آموختگان متقاضی جذب هستند لذا از طریق فرایند جذب با رویکرد دقت و سرعت تلاش می شود تا بهترین های علمی، فرهنگی و اجتماعی در رقابت عادلانه برگزیده شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی وزارت علوم،  محمد خلج امیرحسینی رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم  در نشست روسای دانشگاه های منطقه ۹ کشور در دانشگاه حکیم سبزواری گفت:  تمهیداتی اندیشیده شده تا با کار جهادی، به محض فراخوان جذب، دانشگاه ها افراد شرکت کننده را غربالگری علمی کنند و مصاحبه عمومی و سپس امور هیات اجرایی نیز انجام گیرد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود تا کارگاه های مختلفی برای جذب افراد شایسته فعال شوند و پس از انجام امور علمی، عمومی و اجرایی، تلاش شود تا پرونده‌های بدون مشکل در بازه ای سه ماهه از طریق مرکز جذب تعیین تکلیف شوند.

وی گفت: با توجه به علاقه‌مندی بسیاری از دانش‌آموختگان به جذب در دانشگاه‌ها و نیز آثار علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشگاه‌ها در توسعه کشور، بازه زمانی جذب اعضای هیات‌ علمی تسریع می‌شود.

خلج امیرحسینی افزود: به منظور تسریع در فرایند جذب اعضای هیأت علمی، دانشگاه‌ها با برنامه ریزی فشرده و منظم و بدون نقص، با کارشناسان خبره، تقویت دبیرخانه ها و فعال شدن دبیران جذب امور را پیش ببرند.

وی اظهار داشت: هم اینک با مساعدت دولت سیزدهم فرصتی طلایی ایجاد شده تا افرادی عالی در تراز جمهوری اسلامی جذب هیأت‌ علمی دانشگاه‌ها شوند و در این مسیر در بخش علوم انسانی شاخص، علامه شهید آیت الله مطهری و در رشته های فنی و مهندسی شاخص شهید چمران است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم گفت: به برکت انقلاب اسلامی و آزادی بیان، استادان دانشگاه‌ها نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارند و اگر استادانی نیز بر خلاف چهارچوب اسلام، انقلاب و مبانی امام (ره) و رهبر انقلاب حرکت کنند، با دشمن همسویی کرده اند.

خلج امیرحسینی با بیان اینکه امام و رهبر انقلاب، ویژگی های اساتید تراز انقلاب را بیان کرده اند، افزود: جذب اساتید برای جمهوری اسلامی اهمیت فراوانی دارد، ما می خواهیم استادان در حوزه های علم، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و سیاست کشور نقش آفرین باشند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
افزایش رای نظرسنجی توییتر
آموزش تکمیل فرم DS-۲۶۰ برای برندگان لاتاری
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران
مزایا و راهنمای خرید باربیکیو ذغالی +نکات مهم خرید
پشت پرده حمایت رسانه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها
تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
گاردین: هدف نتانیاهو اساسا غیرواقعی است
آستین: ده‌ها میلیارد دلار به اسرائیل کمک کردیم
فریاد صهیونیست‌های کودک کش از آدم کشی آمریکا بلند شد!
فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
برنامه‌های مختلف رادیو در جشن میلاد حضرت معصومه (س)
ون‌های مسافربر نمایشگاه کتاب نونوار شدند
اسامی ۱۴ بازیکن تیم ملی والیبال جوانان در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی اعلام شد
ستاره والیبال ایران همه را سورپرایز کرد!
وزیر ارتباطات: گوشی ایرانی باید توانایی رقابت با نمونه خارجی را داشته باشد
رونمایی از ۴ عنوان کتاب جدید ارتش
اسامی ۲۲ حوزه‌ برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
سازمان جهانی بهداشت: بیش از ۱ میلیون فلسطینی در خطر هستند
نگاهی که میخواهد زن را از نقش آفرینی در جامعه جدا کند قبول نداریم
سقوط جت اف-۱۶ آمریکایی نوسازی شده در فرودگاه سنگاپور
معاون وزیر خارجه تاجیکستان خواستار افزایش حجم مبادلات اقتصادی با ایران شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top