تاریخ انتشار: شنبه 1402/03/20 - 13:58
کد خبر: 472827

انتقام رسانه‌های اصلاح‌طلب از مردم آذربایجان شرقی!

انتقام رسانه‌های اصلاح‌طلب از مردم آذربایجان شرقی!

آذربایجان شرقی پنجمین مقصد رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی بود. این سفر، دومین سفر آیت‌الله رییسی به این استان در طول یک سال گذشته نیز بود که به منظور پیگیری مصوبات سفر دور اول و افتتاح طرح‌های به اتمام رسیده در یک سال گذشته انجام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آذربایجان شرقی پنجمین مقصد رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی بود. این سفر، دومین سفر آیت‌الله رییسی به این استان در طول یک سال گذشته نیز بود که به منظور پیگیری مصوبات سفر دور اول و افتتاح طرح‌های به اتمام رسیده در یک سال گذشته انجام شد.

 چرا اصلاح‌طلبان سفر استانی رییس‌جمهور را بایکوت کردند؟

باوجود اینکه در این سفر از پروژه‌های راهبردی و مهمی بهره‌برداری شد و مردم این استان استقبال بی‌نظیری از رییس‌جمهور داشتند اما رسانه‌های اصلاح‌طلب ترجیح داده‌اند در این باره سکوت کنند.

این سکوت رسانه‌های اصلاح‌طلب درحالی‌ست که اصول حرفه‌ای کار رسانه‌ای ایجاب می‌کند، در چنین مواقعی حداقل بخاطر انتظار ۲۰ ساله مردم آذربایجان شرقی برخی از اقدامات دولت سیزدهم پوشش خبری داده شود.

انتقام رسانه‌های اصلاح‌طلب از مردم آذربایجان شرقی!

مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در آذربایجان شرقی:

در این سفر فاز دوم راه آهن میانه-تبریز که یکی از طرح‌های مهم ملی با تأثیر ترانزیتی فرامنطقه‌ای بوده و اثر قابل توجهی در رشد و توسعه اقتصاد شمال غرب دارد، افتتاح شد. با افتتاح این فاز، زمان سفر از تهران به تبریز حدود ۴ ساعت کمتر شد. این پروژه که از ۲۲ سال قبل آغاز شده بود، تکمیل آن جزو آرزوهای بزرگ مردم تبریز بود.

سال گذشته در سفر رئیس جمهور به این استان، آیت‌الله رئیسی موافقت خود را با مستقل شدن مس سونگون اعلام کرد. این مسئله مطالبه دیرینه مردم این منطقه بود. مردم گله داشتند که از معدن مس(ورزقان) ماده خام استخراج می‌شود، به یک استان دیگر می‌رود و صنایع پایین دست معدن در این استان از این نعمت بی‌بهره می‌مانند. با دستور رئیس جمهور مراحل استقلال این معدن مس طی شد. با این اتفاق صنایع پایین دست در خود استان تقویت خواهند شد که اتفاق مهمی برای اشتغال و رونق اقتصادی منطقه و مردم است. هم استقبال کارگران و هم استقبال مردم از این مسئله بسیار حیرت‌انگیز بود.

کارخانه ماشین‌سازی تبریز جزو کارخانه‌هایی است که بر اثر خصوصی‌سازی غلط به یک کلاهبردار واگذار شده بود. قربانعلی فرخزاد که کارخانه را به ثمن بخس خریده بود، در سال ۹۷ و در جریان ارزپاشی رانتی، چند صد میلیون دلار به عنوان تأمین تجهیزات و ماشین آلات گرفته بود اما آن ارز را وارد بازار آزاد کرده یا کالای دیگری وارد کرده بود. رسیدگی به اتهامات فرخزاد در سال ۹۸، در زمان ریاست آیت‌الله رئیسی بر قوه قضائیه، رسیدگی و این فرد به حبس، رد مال و جریمه محکوم شد. در همان سال آیت‌الله رئیسی از کارخانه ماشین‌سازی بازدید کرد و با مشاهده وضعیت نابه‌سامان کارخانه، کارگران بیکار شده و چندین ماه حقوق معوق، دستور بررسی سلب مالکیت به علت نداشتن اهلیت و صلاحیت مالک را داد. این کار طبق روال قانونی پیش رفت و سلب مالکیت انجام شد. امروز تعداد کارگران ماشین سازی از حدود ۸۰۰ نفر در سال ۹۸ به ۲۱۰۰ نفر رسیده، حقوق عقب مانده در کارخانه وجود ندارد و تولید در حال جان گرفتن و رونق گرفتن است.

همچنین ۳۰۷ کیلومتر روکش راه روستایی، ۳۵۰ کیلومتر روکش راه اصلی، ۵۶ کیلومتر بزرگراه در این سفر به بهره‌برداری رسید. از طرفی دیگر عملیات گازرسانی به ۱۰۵ روستا در استان (۳۶۰۰ خانوار) به نتیجه رسید. این اتفاق در حالی‌ صورت گرفت که در آغاز دولت سیزدهم تنها ۲۰۴ روستا (۴۳۰۹ خانوار) گاز داشتند.

حال باید پرسید که آیا هیچکدام از طرح‌هایی که در این استان افتتاح شد، اهمیتی نداشته‌اند که اصلاح‌طلبان هیچ خبری از آن‌ها پوشش نداده‌اند؟ بنظر می‌رسد این بایکوت رسانه‌ای واکنش انتقام‌جویانه‌ی رسانه‌های اصلاح‌طلب از استقبال بی‌نظیر مردم آذربایجان شرقی از آیت‌الله رییسی باشد.

منبع: رجانیوز

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top