تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/03/29 - 16:37
کد خبر: 473644

شارژ کالابرگ‌های الکترونیک از امروز

شارژ کالابرگ‌های الکترونیک از امروز

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به اینکه از امروز (۲۹ خردادماه) کالابرگ‌های الکترونیکی برای همه خانوارهای دهک اول، دوم و سوم شارژ می‌شود گفت: این طرح که قرار است تورم ناشی از افزایش قیمت کالاها را پوشش دهد و به اسم کالابرگ به سفره مردم برود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به اینکه از امروز (۲۹ خردادماه) کالابرگ‌های الکترونیکی برای همه خانوارهای دهک اول، دوم و سوم شارژ می‌شود گفت: این طرح که قرار است تورم ناشی از افزایش قیمت کالاها را پوشش دهد و به اسم کالابرگ به سفره مردم برود.

به گزارش ایسنا، علیرضا عسگریان با حضور در برنامه میز اقتصاد در این خصوص که در مرحله قبلی اجرای طرح افزایش ۲۰ درصدی اعتبار کالابرگ الکترونیکی که شامل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی می‌شد چه تعداد تراکنش به ثبت و چند نفر از این درصد افزایش یارانه بهره‌مند شدند؟ اظهار کرد: ۲۰ تا ۲۵ روز قبل اولین دهک مددجویان سه دهک اول درآمدی کمیته امداد و بهزیستی را تحت پوشش بردیم که ۸.۵ میلیون نفر را شامل شد.

وی ادامه داد: بواسطه پویا بودن این طرح که قرار است تورم ناشی از افزایش قیمت کالاها را پوشش دهد، یک سبد غذایی در نظر گرفته شد؛ در مرحله اول اجرای طرح حدود ۱۰۰ هزار نفر از این طرح استقبال کردند که در طول یکماه یا کل سبد(مشمول ۱۱ قلم کالا) را کامل خریداری کردند و یا نسبتی از آن را اما توقع ما از استقبال طرح بیشتر بود؛ اما بدلیل واقعیات زندگی در حدفاصل سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ که در خانوارها شکل گرفت و خانوارها مدلی را برای زندگی انتخاب کرده بودند، نمی‌شد استقبالی که مدنظر ما بود از طرح به عمل آید لذا به سوی اجرای مرحله دوم طرح حرکت کردیم.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه از مجموع ۸.۵ میلیون نفرمشمول طرح افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه، تنها ۱۰۰ هزار خانوار از طرح استقبال کردند افزود: می‌توان گفت که از مجموع مشمولان، ۶۰ هزار خانوار از این تسهیلات توانستند استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله جدید اجرای طرح مذکور که تمامی خانوارهای سه دهک اول درآمدی را شامل می‌شود که ۲۵ میلیون نفر می‌شود، در این باره که۴۸۰ هزار تومان (۴۰۰ هزار تومان یارانه هر فرد + ۸۰ هزار تومان شارژ یارانه در صورت خرید کالا) چقدر در سفره مردم اثرگذار است؟ گفت: مبداء این طرح اردیبهشت ۱۴۰۱ بود که سبدی ۴۳۶ هزارتومانی تعریف شد تا ۲۵۰۰ کالری به هر فرد برساند که در اردیبهشت ۱۴۰۲ قیمت این سبد به ۸۰۰ هزار تومان رسید؛ دولت گفت این ۴۰۰ هزار تومان مابه‌التفاوت را جبران می‌کنم لذا مبلغی هم به عنوان اعتباری کنارش قرار  دادیم اما شرط گذاشتیم که افراد مشمول ۳۲۰ هزار تومان از سبد را خرید کنند تا مشمول افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه شوند تا اینگونه تغذیه مردم اصلاح و تورم روی سبد جبران شود.

عسگریان افزود: این در حالیست که علاوه بر سبد، ما بسته‌های یارانه‌ای مختلف نیز پرداخت می‌کنیم بسته‌ای نیز در خصوص « دارو» دارد تعریف می‌شود و همینطور برای انرژی و آب و برق هم دارد بسته‌های جداگانه تعریف می‌شود؛ یک بسته جدید هم تعریف شده به اسم کالابرگ تا به سفره مردم برود.

منبع: ایسنا

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top