تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/04/01 - 10:32
کد خبر: 473946

جزئیات برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

جزئیات برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، ضمن تشریح جزئیات برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه، از پذیرش ۶۰ هزار دانش‌آموز در این آزمون خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» عباس سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره فرآیند برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی اظهار کرد: دستور العمل آزمون ورودی مدارس دوره دوم آموزش متوسطه که شامل پایه دهم دبیرستان‌ها و هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور را در اسفند ۱۴۰۱ ابلاغ کردیم و در فروردین و اردیبهشت با در نظرگرفتن تمهیدات لازم، فرآیند ثبت‌نام انجام شد.

نزدیک به ۳۵۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در فرآیند شرکت کردند که در صبح روز جمعه نهم تیر، رأس ساعت ۸ صبح به صورت هماهنگ در سراسر کشور آزمون برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کارت ورود به جلسه آزمون هم از شنبه سوم تیر از طریق سامانه‌ ثبت‌نام در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا در جلسه امتحان همراه خود داشته باشند.

سلطانیان با تاکید بر اینکه تمام سوالات از محتوای کتاب درسی طرح می‌شود، یادآورشد: در این آزمون صد سوال در هفت ماده درسی پایه نهم مربوط به کتاب‌های درسی سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ طراحی شده که داوطلبان باید در زمان ۱۲۰ دقیقه به سوالات پاسخ دهند، تلاش می‌شود و در دستورالعمل هم آمده که حداکثر تا هفته اول مرداد نتایج امتحانات ورودی دور دوم متوسطه دولتی را اعلام کنیم تا دانش‌آموزان ثبت‌نام قطعی خود را انجام دهند.

وی عنوان کرد: ملاک حضور و انجام آزمون پس از ثبت‌نام اینطور است که معدل دانش‌آموزان در امتحانات خرداد (نمره ارزشیابی کتبی خرداد) بدون اعمال نمره مستمر از ۱۷ کمتر نباشد که این موضوع در هنگام کار مشخص می‌شود. در واقع اعلام نتیجه نمره کل آزمون هر داوطلب از ۲ بخش معدل امتحانات کتبی خرداد و ۵۰ درصد دیگر از نمره کسب شده در آزمون ورودی تشکیل می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش افزود:امسال نزدیک به ۶۰هزار دانش‌آموز پس از پذیرش در آزمون وارد مدارس دوره دوم متوسطه خواهند شد.

برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت برای دانش‌آموزان میان‌پایه

سلطانیان درباره چگونگی ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه در مدارس نمونه دولتی توضیح داد: در دستورالعمل ثبت‌نام قیده شده که براساس ماده ۱۸شیوه‌نامه اجرایی مدارس نمونه دولتی، اگر در مدرسه‌ای به دلایل متفاوت مانند نقل و انتقال بین مدرسه‌ای و منطقه‌ای و استانی در پایه‌های دهم و یازدهم ظرفیت خالی برای ثبت‌نام ایجاد شد، مناطق آموزش و پرورش با تصمیم اداره کل آموزش و پرورش استان می‌توانند آزمون تکمیل ظرفیت را برگزار کنند، بنابراین دانش‌آموزان برای آگاهی از این فرآیند برگزاری آزمون تکمیل می‌توانند به مدارس نمونه دولتی و آموزش و پرورش منطقه مراجعه کنند و اطلاعات لازم را بدست آورند.

مدارس نمونه دولتی نباید شهریه برای ثبت‌نام دریافت کنند

وی همچنین درباره دریافت شهریه از والدین برای ثبت‌نام در مدارس نمونه دولتی اظهار کرد: مدارس نمونه دولتی برای ثبت‌نام نباید شهریه‌ای از والدین دریافت کنند، چراکه این مدارس هم دولتی هستند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اما پس از مهر بر اساس تصمیمات شورای مدرسه بابت برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و در چارچوب دستورالعمل و ضوابط بخشنامه فوق‌برنامه که در سنوات گذشته به استان‌ها ابلاغ شده، مدارس می‌توانند پس از شروع سال تحصیلی براساس مجوز دریافتی از شورای آموزش و پرورش استان نرخ شهریه برای فوق برنامه را مشخص کنند و در طول سال تحصیلی نسبت به ارائه خدمات فوق برنامه اقدام کنند.

ثبت‌نام آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از سه‌شنبه ۱۵ فروردین تا جمعه ۲۵ فروردین ادامه داشت. براساس بخشنامه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس نمونه دولتی، همه دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در پایه نهم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و دانش‌آموزانی که پایه نهم خود را در سال‌های تحصیلی قبل گذرانده‌اند با داشتن شرط سنی (مطابق آیین ‌نامه آموزشی دوره دوم متوسطه)، مجاز به ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هستند.

همچنین در این بخشنامه آمده است: هر داوطلب صرفاً می‌تواند در نمونه برگ تقاضای ثبت نام، یک رشته تحصیلی از شاخه نظری(علوم تجربی، ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی) را انتخاب کند. داوطلبان برای دریافت شیوه‌نامه و ثبت‌نام در آزمون ورودی، از روز سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ تا روز جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ به سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه کنند. همه مراحل ثبت‌نام، دریافت کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج، درخواست تجدید نظر و دریافت پاسخ آن، از طریق سامانه یادشده انجام خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top