تاریخ انتشار: جمعه 1402/04/02 - 17:22
کد خبر: 474069

پیشنهاد زلنسکی برای تحریم مردم ایران و سکوت غربگراها

یک سوال؛ چرا جریان غربگرا به اظهارات زلنسکی اعتراض نکرد؟! چرا این طیف اظهارات ضدایرانی رئیس جمهور اوکراین را محکوم نکرد. یک سوال؛ چرا جریان غربگرا به اظهارات زلنسکی اعتراض نکرد؟! چرا این طیف اظهارات ضدایرانی رئیس جمهور اوکراین را محکوم نکرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در اقدامی ضدایرانی پیشنهاد اعمال تحریم‌های ۵۰ ساله علیه ایران را داد. بر اساس گزارش‌ها، در پیش‌نویس این قطعنامه که روی وبسایت پارلمان اوکراین قرار گرفته، این عبارت آمده است: «اجرای اقدامات ویژه اقتصادی بخش‌بندی شده و سایر اقدامات محدودکننده (تحریم‌) ایران به مدت ۵۰ سال.»

کارشناسان معتقدند که با توجه به حجم نه چندان قابل توجه مراودات اقتصادی بین ایران و اوکراین و تبعیت کامل کی‌یف از تحریم‌های ضدایرانی واشنگتن، دولت زلنسکی از این تحریم‌ها هیچ هدفی جز بهره‌برداری تبلیغاتی دنبال نمی‌کند. زلنسکی در حالی ژست مقتدرانه به خود گرفته که در طول جنگ حدود ۲۰ درصد از خاک کشورش را از دست داده است.

اما نکته قابل توجه در این میان، سکوت تأمل برانگیز جریان غربگرا درخصوص این اظهارات ضدایرانی است. طیف غربگرا پیش از این بارها به تعریف و تمجید از رئیس جمهور اوکراین اقدام کرده بود.

به عنوان نمونه، روزنامه سازندگی پیش از این در مطلبی با عنوان «رئیس جمهورِ در میدان» نوشته بود: «رئیس جمهور اوکراین این روزها در مرکز خبرها و توجهات است. مقاومت او در مقابل روسیه، رد درخواست آمریکا برای خروج از کشور و تلاش برای هم افزایی ملی از او یک چهره مبارز و وطن پرست را تصویر کرده است که با لباس نظامی در میدان جنگ ایستاده است.»

پیشنهاد زلنسکی برای تحریم مردم ایران و سکوت غربگراها

در یک نمونه دیگر، روزنامه آفتاب یزد در مطلبی تاکید کرده بود که زلنسکی به سیاستمداران پرمدعا درس می دهد.

پیشنهاد زلنسکی برای تحریم مردم ایران و سکوت غربگراها

اوکراین همان کشوری است که پس از فروپاشی شوروی، بعد از آمریکا و روسیه سومین قدرت اتمی جهان بود. اما این کشور به‌واسطه فرمانبرداری از آمریکا، در سال ۱۳۷۳ با امضای معاهده بوداپست متعهد شد که کلیه سلاح‌های هسته‌ای خود را تحویل دهد و در مقابل آمریکا و انگلیس تعهد کردند که از امنیت و تمامیت ارضی اوکراین در مقابل هرگونه تجاوز خارجی حمایت کنند. اوکراین به این تعهد خود به‌طور کامل عمل کرد اما از آن به بعد به یک کشور حاشیه‌ای و آسیب‌پذیر تبدیل شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور فعلی اوکراین، یک سلبریتی و بازیگر کمدین بوده است. وی پیش از آنکه به ریاست جمهوری اوکراین برسد در اظهارنظری گفته بود: «شعار من تبدیل ‌کردن جهان به جایی بهتر؛ جهانی روشن‌تر و خوشحال‌تر با کمک‌ گرفتن از تمام ابزارهایی که در اختیار داریم.»  اما این سلبریتی سابق و رئیس‌جمهور فعلی، با فرمانبرداری از آمریکا، اوکراین را به یک جهنم تبدیل کرد.

گفتنی است چندی پیش تصویری از رئیس‌جمهور آمریکا و رئیس‌جمهور اوکراین منتشر شد. در این تصویر، بایدن با تبختر و چهره‌ای سرد پشت میز نشسته و زلنسکی با وضعیتی تحقیرآمیز، همچون رعیت در مقابل ارباب، گوش به فرمان و خبردار ایستاده بود.

پیشنهاد زلنسکی برای تحریم مردم ایران و سکوت غربگراها

جریان غربگرا همواره طرف مقابل را به سانسور و همچنین انکار واقعیت متهم می کند، اما برخلاف این ادعا، اتفاقا این طیف غربگرا است که ید طولایی در سانسور و انکار واقعیت های بدیهی دارد.

یک سوال؛ چرا جریان غربگرا به اظهارات زلنسکی اعتراض نکرد؟! چرا این طیف اظهارات ضدایرانی رئیس جمهور اوکراین را محکوم نکرد. به نظر شما این رفتار ذیل دیپلماسی التماسی تعریف نمی شود؟

جریان غربگرا هر جا پای منافع آمریکا در میان است، به راحتی به منافع ملی پشت کرده و عزت مردم ایران را لگدمال می کند.

جالب اینجاست که همین طیف بارها جریان انقلابی را به کاسبی از تحریم متهم کرده است اما برخلاف این ادعا، همیشه در بزنگاه ها، این جریان غربگرا بوده است که این شائبه را به وجود آورده که در پی کاسبی از تحریم است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top