تاریخ انتشار: شنبه 1402/04/03 - 21:11
کد خبر: 474164

جلسات شورای آموزش و پرورش هدفمند برگزار شود

جلسات شورای آموزش و پرورش هدفمند برگزار شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس خواستار برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش به صورت هدفمند و کیفی از سوی وزیر کشور شد و گفت: این امر باید در ارزیابی استانداران، فرمانداران و بخشداران لحاظ شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» سیدمحمد مولوی با ارسال نامه‌ای به «احمد وحیدی» وزیر کشور خواستار برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش به صورت هدفمند و کیفی شد و تاکید کرد این امر باید در ارزیابی استانداران، فرمانداران و بخشداران لحاظ شود.

در این نامه با اشاره به اهمیت جایگاه شورای آموزش و پرورش در سطح کشور بیان شده است: همانگونه که استحضار دارید قانون شوراهای آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۲ به منظور تحقق مشارکت و نظارت جمهوری اسلامی ایران مردم در امر آموزش و پرورش و بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات جهت تأسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش در استان‌ها و شهرستان‌ها مصوب، و آئین نامه اجرایی آن بنا به پیشنهاد هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۶/۲/۳۱ وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و کشور و سازمان امور اداری و استخدامی کشور تدوین و به استناد ماده (۲۲) قانون تشکیل شوراها به استان‌ها ابلاغ گردید.

در این نامه تاکید شده است: با عنایت به اهمیت و تأثیر گذاری این شوراها در توسعه و پیشرفت کمی و کیفی آموزش و پرورش و تحقق شعار عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی منبعث از سند تحول بنیادین و با توجه به زیست بوم جغرافیای، فرهنگی و اقتصادی استان‌ها و شهرستان‌ها و به منظور ایجاد التزام و توجه هر چه بیشتر استانداران و فرمانداران به کیفی سازی برگزاری جلسات شوراهای مذکور، پیشنهاد شود ترتیبی اتخاذ گردد تا دو مورد توجه قرار گیرد.

در این نامه خواسته شده است: مؤلفه برگزاری هدفمند و کیفی جلسات شورا به عنوان یکی از شاخص‌های مهم عملکردی سالانه استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و وزن دهی به این شاخص در امتیازات عملکردی دستگاه‌های مذکور و ارزشیابی استانداران و فرمانداران و بخشداران در نظر گرفته شود.

در این نامه تاکید شده است: صدور بخشنامه برای استانداری‌ها، فرمانداری‌ها مبنی برگزاری منظم جلسات در آموزش و پرورش و حضور فعال اعضا عضو و الزام دستگاه‌های مرتبط در اجرای مصوبات شورا که عملکرد استانداران و فرمانداران و بخشداران در این مؤلفه جز شاخص‌های عملکردی و ارزشیابی مهم و سالانه آنان قرار گیرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top