تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/04/08 - 16:53
کد خبر: 474586

صنایع هوا‌فضای رژیم صهیونیستی شریک توسعه جاسوس‌افزارها در اروپا بوده است

صنایع هوا‌فضای رژیم صهیونیستی شریک توسعه جاسوس‌افزارها در اروپا بوده است

صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که در دو شرکت سایبری خارجی سرمایه‌گذاری کرده است، اما اکنون اسناد فاش شده تایید می‌کند که این دو شرکت توسط دو صهیونیست تاسیس شده‌اند و برنامه پریدیتور (‌Predator‌) را برای هک گوشی‌های هوشمند توسعه داده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که در دو شرکت سایبری خارجی سرمایه‌گذاری کرده است، اما اکنون اسناد فاش شده تایید می‌کند که این دو شرکت توسط دو صهیونیست تاسیس شده‌اند و برنامه پریدیتور (‌Predator‌) را برای هک گوشی‌های هوشمند توسعه داده‌اند.

در اواسط سال ۲۰۱۷، شرکت صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک میلیون دلار در دو شرکت خارجی در زمینه‌های دفاعی و حملات سایبری که در هلند و مجارستان ثبت شده‌اند، سرمایه‌گذاری کرده است.

با این حال، اسنادی که این هفته توسط روزنامه هاآرتص فاش شد، تایید می‌کند که هر دو شرکت توسط دو صهیونیست راه اندازی شده است که یک  برنامه جاسوسی پریدیتور را توسعه داده‌اند، برنامه‌ای که موجب رسوایی در یونان شد و آن را در کانون تحقیقات پارلمان اروپا قرار دارد.

این رسوایی سال گذشته در یونان و پس از افشای جاسازی برنامه اسرائیلی پریدیتور در گوشی هوشمند روزنامه نگاری که در حال تحقیق درباره یک پرونده فساد در یونان بود، به وجود آمد.

‌این برنامه جاسوسی به کاربر خود اجازه می‌دهد تا به طور کامل به گوشی قربانی نفوذ کند و همه نرم افزارهای موجود در آن از جمله پیام‌های رمزگذاری شده را مشاهده کند، همچنین کاربر برنامه جاسوسی می‌تواند به طور مخفیانه دوربین و میکروفون گوشی را روشن کرده و هر اتفاقی را که در اطرافش می‌افتد، ضبط کند.

بعداً مشخص شد که تلفن‌های هوشمند رهبر مخالفان یونان، وزیر سابق زیرساخت این کشور و یکی از مقامات فیس بوک توسط برنامه پریدیتور هک شده است. پس از آن، رئیس سازمان اطلاعات یونان و مدیر دفتر وی در پی این رسوایی استعفا دادند که در حال حاضر پارلمان اروپا در مورد این قضیه استفاده گسترده از تکنیک‌های جاسوسی در اتحادیه اروپا در حال تحقیق است.

حالا نیز اسناد جمع آوری شده توسط هاآرتص از هلند، مجارستان، مقدونیه شمالی، سنگاپور و رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که بنیانگذاران و مدیران دو شرکت اینپدئو و سیتروکس همان دو صهیونیست هستند.

کارمندان شرکت سیتروکس می‌گویند که عده ای از دفاتر آنها از کارکنان اینپدئو هستند که نرم افزارهای جاسوسی توسعه داده‌اند، اما صنایع هوافضای اسرائیل چهار سال پیش سهام خود را در سیتروکس فروخته است.

با این حال، منابعی تاکید کردند که صنابع هوا فضایی رژیم صهیونیستی همچنان در حال سرمایه گذاری در اینپدئو است با وجود اینکه این شرکت کار خود را متوقف کرده است.

نام روتم فرکاش و آبراهام روبنشتاین در اسناد اداره ثبت شرکت‌ها هلندی به عنوان موسسان شرکت اینپدئو در سال ۲۰۱۶ آمده است و همچنین نام خود آنها به عنوان بنیانگذاران شرکت «سیتروکس نرم افزار » زیرمجموعه سیتروکس در مجارستان نیز ذکر شده است که صنایع هوافضای اسرائیل در آن سرمایه گذاری کرده است.

هاآرتص تاکید کرد که فرکاش به عنوان یک هکر و مبتکر در حوزه سایبری شناخته می شود و در شرکت‌های سایبری «اینتلکسا» که توسط تال دیلیان، مسئول سابق بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در اروپا تأسیس شده‌اند، شریک و مسئول شده بود. روبنشتاین نیز یک کارشناس هایتک است که پس از اینکه دیلیان سهام خود را در اینتلکسا کاهش داد، از دیلیان شکایت کرد و آنها بعداً به توافقی خارج از دادگاه دست یافتند.

صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی میزان سرمایه‌گذاری خود را در سیتروکس اعلام نکرد، اما اسناد به دست آمده توسط روزنامه هاآرتص نشان می‌دهد که ۳۱ درصد از این شرکت را از طریق بازوی سایبری آن در سنگاپور با نام Kaostudio خریداری کرده است و یکی از مقامات صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی عضو هیئت مدیره سیتروکس بوده است.

صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی هنوز  از طریق شرکت اینپدئو در شعبه اینپدئو در مقدونیه شمالی  سهام دارد، شرکتی با نام سایبر لب که توسط یک شهروند محلی این کشور که قبلا یک مقام ارشد در سیتروکس بوده تأسیس شده است.

این روزنامه به نقل از یکی از کارمندان سابق سیتروکس گفت: ما عملاً یک شرکت بودیم و همه برای اینتلکسا کار می‌کردیم. (شرکتی که توسط تال دیلیان افسر سابق اطلاعات رژیم صهیونیستی، اداره می‌شد)‌

به نوشته این روزنامه، اینپدئو تلاش داشت تا یک برنامه دفاعی توسعه دهد و بخشی از کارکنان آن به موازات آن در سیتروکس نیز که در حال توسعه یک برنامه تهاجمی سایبری بود، به کار خود ادامه دادند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top