تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/04/08 - 17:00
کد خبر: 474589

مخبر: دستگاه‌های دولتی موظف به تهیه پیوست دانش‌بنیان هستند

مخبر: دستگاه‌های دولتی موظف به تهیه پیوست دانش‌بنیان هستند

معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (پنجشنبه ۸ تیرماه) با حضور دو ساعته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ بازدید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (پنجشنبه 8 تیرماه) با حضور دو ساعته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ بازدید کرد.

محمد مخبر در این بازدید که با همراهی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد، با حضور در سالن ها و غرفه های مختلف این نمایشگاه با توضیحات مسئولان مربوطه از جدیدترین دستاوردها، فن آوری ها، خدمات شرکت های دانش بنیان، ارتباطاتی و  فعالان اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک مطلع شد.

معاون اول رئیس جمهور در بازدید از سالن های مختلف نمایشگاه الکامپ پس از شنیدن مشکلات و موانع فعالیت این شرکت ها و با تاکید بر اینکه شرکت های فعال در اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک نقش کلیدی در رفع نیازهای کشور دارند، دستورات لازم را برای رفع موانع بویژه در گرفتن سهم بازار داخلی و صدور محصولات به بازارهای بین المللی صادر کرد.

همچنین، مخبر در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ و در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت های بسیار زیاد شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال داخلی در حل مشکلات کشور، تاکید کرد: ظرف چند سال آینده ۶۰ درصد GDP اقتصاد کشورهای دنیا را اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک  تشکیل می‌دهد.

 وی ادامه داد: از مزیت های جدی و اساسی برای توسعه کشور نیروهای جوان و نخبه، خلاق، با جسارت و با اعتماد به نفس بالا در حوزه اقتصاد دیجیتال هستند که عزم راسخ  دولت سیزدهم در بیشترین استفاده و حمایت و پشتیبانی از آنها است.

معاون اول رئیس جمهور ضمن تاکید بر رفع مشکلات و موانع فعالان اقتصادی حوزه فناوری های نوین، دیجیتالی و اینترنتی تصریح کرد: در دولت مصوب شده تا همه دستگاه های دولتی موظف به تهیه پیوست دانش بنیان شوند.

مخبر با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال هرگاه در هر حوزه ای بویژه نفت، صنعت و کشاورزی بکارگیری شدند، یک میانبر برای پیشرفت بوده اند، افزود: باید با کمک وزارت ارتباطات و ساماندهی و ایجاد یک ساختار و  کانون برای فعالان این حوزه زمینه ای مهیا شود تا بتوان مرتب مشکلات آنها را رصد، پیگیری و حل کرد.

گفتنی است؛ بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ از ۴ تا ۷ تیرماه با حضور شرکت های داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاشده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زن ایرانی در همه‌ میدان‌ها با موفقیت، سربلندی و حجاب اسلامی
مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟
نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌
دانشجویان خط مقدم اجرای سیاست‌های قانون جوانی جمعیت
بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
رونمایی از ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴
زلفی‌گل: نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
برگزاری دو دیدار آینده پرسپولیس و سپاهان فقط با تماشاگر خانم
حجت الاسلام نبویان منتخب اول تهران در دور دوم انتخابات به چه کسانی رای می‌دهد؟
کاریکاتور| انقلاب اسلامی ایران زنجیرهای وابستگی به غرب و آمریکا را گسست
مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس +عکس
اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی +عکس
دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با قالیباف +عکس
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه با شرایط ویژه پذیرش می‌شوند
عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو خبرنگار
دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top