تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/04/13 - 00:23
کد خبر: 474964

بزرگترین تهدید برای امنیت جهان، آمریکا است

 بزرگترین تهدید برای امنیت جهان، آمریکا است

ریچارد هاس، دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی که از حدود ۲۰ سال پیش ریاست اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا را بر عهده دارد در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک‌تایمز گفته بزرگترین تهدید برای امنیت جهان، ایالات متحده آمریکا است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، ریچارد هاس، دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی که از حدود ۲۰ سال پیش ریاست اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا را بر عهده دارد در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک‌تایمز گفته بزرگترین تهدید برای امنیت جهان، ایالات متحده آمریکا است.

روزنامه نیویورک‌تایمز که این مصاحبه را با ریچارد هاس انجام داده در آغاز این گزارش می‌نویسد: «دکتر ریچارد هاس، در کسوت رئیس شورای روابط خارجی به هر جا که پا گذاشته با این سوال مواجه شده که چه چیزی باعث بی‌خوابی او در شب می‌شود؟ گزینه‌هایی که در این سال‌ها پیش روی او گذاشته شده‌اند کم نبوده‌اند: روسیه، چین، ایران، کره شمالی، تغییرات جوی، تروریسم بین‌المللی، ناامنی غذایی و همه‌گیری کرونا.»

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: «در شرایطی که او قرار است بعد از دو دهه ریاست مطرح‌ترین سازمان خصوصی با تمرکز بر مسائل بین‌المللی کناره‌گیری کند به یک نتیجه‌گیری پریشان‌کننده رسیده است. جدی‌ترین خطر برای امنیت جهان در حال حاضر چیست؟ تهدیدی که خواب از چشمان او می‌گیرید چیست؟ خود ایالات متحده آمریکا.»

به نوشته نیویورک‌تایمز، این نتیجه‌گیری تنها در همین اواخر مبنای تفکر این استراتژیست مسائل جهان را شکل داده است. از نگاه او، فروپاشی نظام سیاسی آمریکا به معنی آن است که برای اولین بار در دوران زندگی او، تهدیدهای داخلی نسبت به تهدیدهای بیرونی پیشی گرفته‌اند. 

ریچارد هاس می‌گوی ایالات متحده آمریکا به جای آنکه در جهان ناپایدار کنونی به یک تکیه‌گاه قابل اعتماد تبدیل شود به بزرگترین منبع بی‌ثباتی و الگوی یک دموکراسی نامطمئن تبدیل شده است. 

او یک روز پیش از کناره‌گیری از ریاست شورای روابط خارجی به روزنامه نیویورک‌تایمز گفت: «اوضاع سیاسی داخلی ما نه تنها به گونه‌ای نیست که دیگران نمی‌خواهند از آن تقلید کنند بلکه تصور می‌کنم باعث ایجاد سطحی از پیش‌بینی‌ناپذیری و عدم اعتماد شده که واقعاً ناخوشایند است.»

او در ادامه می‌افزاید: «منظورم این است که اتکا کردن به ما برای دوستانمان خیلی سخت شده است.»

نیویورک‌تایمز نوشته چالش‌های داخلی آمریکا موجب شده مردی که سراسر زندگی حرفه‌ایش را در عرصه سیاست‌گذاری گذرانده توجهش را به سوی مسائل داخلی معطوف کند. هس اخیرا کتابی به نام «صورت‌حساب تعهدات: ۱۰ عادت شهروندان خوب» نوشته که در آن به تشریح درباره اینکه آمریکایی‌ها چطور می‌توانند جامعه‌شان را ترمیم و بازسازی کنند. 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
وزارت بهداشت از مدیران خود خبر دارد؟/ چرا مسئولی برای اتفاقات یک مهمانی غیرقانونی پیام تسلیت صادر می‌کند؟
چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان این تیم دوید!
واکنش عجیب خطیر بعد از شنیدن خبر برکناری‌اش
آمار شهدای غزه به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
آخرین جزئیات از تولید فیلم سلمان فارسی
جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر فوتبال با مترو
۲۴کشته در اثر ریزش بزرگراه
دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی
سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران
بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (روش‌های رایگان و زود بازده)
لیست فیلم‌هایی که کاش حافظه‌ام پاک میشد تا دوباره میدیدم!
اسکای دایوینگ، تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز در دبی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top