تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/04/18 - 11:34
کد خبر: 475397

بخشنامه وزارت علوم به دانشگاه‌ها درباره پذیرش بدون آزمون در دکتری

بخشنامه وزارت علوم به دانشگاه‌ها درباره پذیرش بدون آزمون در دکتری

معاونت آموزشی وزارت علوم در بخشنامه ای به روسای دانشگاه ها جدیدترین تغییرات آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد های درخشان در دوره تحصیلی دکتری را اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ معاون آموزشی وزارت علوم در بخشنامه ای در تاریخ سوم تیرماه ۱۴۰۲ جدیدترین تغییرات آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری را به روسای دانشگاه ها جهت اجرا ابلاغ کرد.

بخشنامه مذکور به این شرح است: پیرو ابلاغ آیین نامه‌های پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری مصوب سال ۱۴۰۱ و بر اساس هفتاد و نهمین جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان در خصوص اجرای بند ۳-۲ ماده ۳ ابلاغیه شماره ۲.۳۰۷۸۶۲ تاریخ ۱۷ دی ۱۴۰۱ (از تاریخ دانش آموختگی متقاضی تا اول مهرماه سال پذیرش در دوره دکتری بیش از دوسال نگذشته باشد) مصوبه زیر برای استحضار و اجرا ابلاغ می شود:

دانشگاه اختیار دارد برای پذیرش بدون آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ متقاضیانی که پیش از ابلاغ آیین نامه های یاد شده (مصوبه شماره ۲.۳۰۷۸۶۲ تاریخ ۱۷ دی ۱۴۰۱ و مصوبه شماره ۲.۳۷۹۶۰۲ تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱) دانش آموخته شده و براساس مصوبه قبلی برنامه ریزی کرده اند اجرای بند یاد شده را طبق روال گذشته انجام دهد، همچنین دانشگاه موظف به اطلاع رسانی آیین نامه مصوب سال ۱۴۰۱ به متقاضیان جهت آگاهی از ضوابط پیش بینی شده در سال‌های آتی است.

به گزارش مهر، آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد های درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری که دی ماه سال گذشته برای پذیرش دانشجو در مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به روسای دانشگاه ها ابلاغ شده بود به شرح زیر است :

در راستای برنامه تحول آموزشی وزارت علوم و پیرو مصوبه جلسه شماره ۷۸ مورخ ۳۰ مهر ۱۴۰۱ شورای هدایت استعداد درخشان آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد های درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری جهت اجرا برای پذیرش دانشجو در مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ابلاغ می شود، مهمترین تغییرات در آیین نامه های جدید به شرح زیر است :

الف: در آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد، شرایط استعداد درخشان از ۱۵ درصد برتر در معدل کل به ۲۰ درصد برتر افزایش یافته است.

ب: موارد احرازصلاحیت استعداد درخشان و پذیرش که در مصوبات پیشین شورای هدایت استعدادهای درخشان شفاف شده بود به صورت یکپارچه در آیین نامه های جدید لحاظ شده است.

ج: احکام صادره توسط هیات عمومی دیوران عدالت اداری در آیین نامه هیا جدید لحاظ شده است.

د: امکان پذیرش دانشجواستعداد درخشان در سایر زیرنظام های آموزش عالی در آیین نامه های جدید فراهم شده است.

ه:پذیرش بدون آزمون از طریق آیین نامه های مذکور با اعلام فراخوان عمومی و رسمی و بررسی مدارک یا مصاحبه های مورد نیاز توسط گروه. دانشکده انجام می پذیرد.

و: با توجه به زمان ابلاغ آیین نامه جدید پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد، زمان اعلام فراخوان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی موضوع ماده ۹ تا پایان بهمن ماه و اعلام نتایج اولیه به متقاضیان تا پایان اسفند ماه تمدید می شود.

در پایان به اطلاع می‌رساند شیوه‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان به شیوه استاد محور مبتنی بر نیاز در مقاطع ارشد و دکتری نیزتا بهمن ماه جهت اجرا به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌های ابلاغ خواهد شد

منبع: مهر

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top