تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/04/18 - 11:36
کد خبر: 475398

حمایت ویژه‌تر از دانشجویان متأهل علوم پزشکی در بهره‌مندی از خدمات

حمایت ویژه‌تر از دانشجویان متأهل علوم پزشکی در بهره‌مندی از خدمات

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خواستار حمایت ویژه‌تر از دانشجویان متأهل در بهره‌مندی از خدمات و حمایت‌های دوران دانشجویی شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نشست ویدئو کنفرانس قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که با حضور مسئولان این قرارگاه در سراسر کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، گفت: حمایت ویژه‌تر از دانشجویان متأهل در بهره‌مندی از خدمات و حمایت‌های دوران دانشجویی مورد تاکید است.

وی تصریح کرد: ما در اسفند ماه سال گذشته برگزاری دوره آموزشی ویژه مبلغان و روحانیون را با میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم داشتیم تا از ظرفیت‌های این گروه در حوزه جوانی جمعیت و موضوعات تبلیغی آن استفاده شود.

شیراوژن اضافه کرد: پیشنهاد دیگرمان حمایت ویژه‌تر از دانشجویان متأهل بوده در بهره‌مندی از خدمات و حمایت‌های دوران دانشجویی بوده و اینکه این گروه از دانشجویان با مجردها یکسان نباشند، ضمن اینکه توصیه کردیم که دانشجویان متأهل و دارای فرزند از امتیاز انتقالی بدون پرداخت شهریه استفاده کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما در بحث فرهنگ‌سازی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های حوزه جوانی جمعیت اقدامات موثری را با همکاری معاونت بهداشت و روابط عمومی وزارتخانه داشتیم و در جهت انعکاس هرچه بهتر این اقدامات و اثربخشی آن در سطح جامعه خواستار همراهی رسانه‌ها در جهت انتشار حداکثری شدیم.

همچنین دکتر محمد احمدیان، مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت این دانشگاه هم در این نشست، گفت: کارنامه جوانی جمعیت کشور و وضعیت دانشگاه‌ها قابل قبول بوده و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رنکینگ کشوری کارنامه جوانی جمعیت در جایگاه خوبی قرار گرفته است.

وی افزود: جلسات استانی با حضور استاندار برگزار می‌شود و باید اشاره کنیم که عملکرد این دانشگاه در سطح استانی همانند سطح ملی قابل توجه بود و این عملکرد با تقدیر استاندار خراسان رضوی همراه بود.

دکتر احمدیان بیان کرد: راه‌اندازی سامانه باروری سالم اقدام شاخص دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه فرزندآوری بوده، موضوعی که نقش بسزایی در بحث تحقق اهداف مدنظر در حوزه جوانی و افزایش جمعیت دارد.

در این نشست نمایندگان معاونت‌های بهداشت، درمان، تحقیقات و فناوری و فرهنگی و دانشجویی وزارتخانه و مسئولان کمیته‌های مختلف قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از جمله مشهد طرح‌های پیشنهادی خود را در جهت اجرای هرچه بهتر برنامه‌های حوزه جوانی جمعیت و همچنین طرح سلامت خانواده ارائه کردند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
کنایه سنگین یک استقلالی به پرسپولیس
واکنش‌ها به گفته‌های تازه اشکان خطیبی
گلایه بازیگر نقش سلمان از مردم +فیلم
مرگ شهروند آمریکایی پس از دستگیری توسط پلیس
واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی +فیلم
حضور رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو در تظاهرات شهرک‌نشینان
ادعای گاردین درباره طرح اعزام نیروهای انگلیس به غزه
جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top