تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/04/19 - 11:01
کد خبر: 475496

استراتژی ترید و معامله با اخبار bing x

استراتژی ترید و معامله با اخبار bing x

آنچه در این مقاله می خوانید: استراتژی ترید با اخبار و مفهوم آن، تاثیر اخبار بر تحلیل فاندامنتال در بازارهای مالی دنیا، استراتژی شایعه بخر و خبر بفروش چیست؟ نکات مهم در هنگام مواجه شدن با شایعه و خبر در بازارهای مالی

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صرافی bingx ، یکی از پلتفرم های دوگانه هم صرافی و هم بروکر برای تریدرها و معامله گران است. اخبار و وقایع مهم دنیای سیاست و اقتصاد، همیشه بر چهره بازارهای مالی اثر می‌گذارد. شاید اگر نگاهی به تصویر سایت فارکس و یا بورس داخل کشور بیندازید متوجه شوید که گاهی وقت‌ها به خاطر یک خبر، اکثر سهم‌ها به رنگ قرمز در می‌آید و یا به خاطر یک خبر، نیمی از بازار به رنگ سبز می‌شود. تاثیر اطلاعات و اخبار بر بازارهای مالی، امری اجتناب ناپذیر است.

این جریان فقط مربوط به یکی دو بازار خاص مانند فارکس و ارز دیجیتال نیست. اخبار و اطلاعات می‌تواند روی تمام بازارهای مالی تاثیر گذار باشد. اما جفت ارزهای فارکس و ارزهای دیجیتال به دلیل حساسیت بالا و استقبال عموم، بیشترین تاثیر پذیری را از اخبار و اطلاعات می‌گیرد.

استراتژی ترید و معامله با اخبار bing x

استراتژی ترید و معامله با اخبار ، روشی است که با آن می‌توان پیش از انتشار رسمی خبر یا بعد از انتشار آن، واکنش لازم را نشان داد و از بازار خارج یا به آن وارد شد. این استراتژی برای افرادی که در دنیای مالی حرفه‌ای هستند، یم فرصت ایجاد می‌کند. اما برای افرادی که هیچ اطلاعی در این زمینه ندارند و با تحلیل‌های فاندامنتال آشنا نیستند، شاید به عنوان یک تهدید جدی باشد و باید حساب شده رفتار کنند.

ما قصد داریم تا استراتژی ترید و معامله با اخبار را از جهات مختلف مورد ارزیابی قرار دهیم. ارتباط این استراتژی با تحلیل فاندامنتال و همچنین اثر این اخبار بر بازار رمز ارز و جفت ارز فارکس را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

مطالبی که در این مطلب می‌آموزید:

1.     استراتژی ترید با اخبار و مفهوم آن

2.     تاثیر اخبار بر تحلیل فاندامنتال در بازارهای مالی دنیا

3.     استراتژی شایعه بخر و خبر بفروش چیست؟

4.     نکات مهم در هنگام مواجه شدن با شایعه و خبر در بازارهای مالی

تاثیر اخبار مهم در تحلیل فاندامنتال

نقش اطلاعات در بازارهای مالی بسیار مهم و سرنوشت ساز است. برخی از سهام و ارزهای دیجیتال و حتی جفت ارزها به خاطر اخبار متفاوت ( دروغ یا واقعیت ) توانسته‌انند تاثیر زیادی روی نوسان قیمتی آن بگذارند. در این بین، عده‌ای متحمل ضرر شده‌اند و عده‌ای نیز با استفاده از هوش و ذکاوت، توانسته‌اند نوسان گیری خوبی انجام داده و کسب سود کنند.

تحلیل فاندامنتال از تحلیل‌های فنی مهم در بازارهای مالی است.شاید با خود فکر کنید که تحلیل تکنیکال به تنهایی می‌تواند از پس خیلی از پیش بینی‌ها برآید. شاید تا حدودی این حرف درست باشد اما مطمئنا وجد تحلیل فاندامنتال در کنار تکنیکال می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

استفاده از استراتژی ترید و معامله با اخبار، می‌تواند یک استراتژی سودمند باشد. زیرا در شرایطی که یک خبر در حال انتشار یافتن است، نوسان قیمت خوبی اتفاق می‌افتد و اگر قیمت سهم بالا یا حتی پایین باشد، نوسان گیری خوبی می‌توان از آن بدست آورد. همیشه سعی کنید که از یک سایت و اپلیکیشن خیلی خوب استفاده کنید. مثلا آموزش صرافی bingx بینگ ایکس را ببینید و با اخبار به دست آمده هم در فارکس و هم ارزدیجیتال، ترید کنید.

یکی از ابزار و تحلیل‌های بسیار مهمی که می‌توان با اخبار منتشر شده، از آن سیگنال مناسب دریافت کرد، تحلیل فاندامنتال و فنی است. تحلیل فاندامنتال بر اساس تجزیه و تحلیل همین اخبار انجام می‌شود. بسیاری از افرادی که در دنیای ارزهای دیجیتال، بورس و فارکس و بازارهای مالی مختلف در دنیا فعالیت می‌کنند، در کنار تحلیل تکنیکال، از تحلیل فاندامنتال استفاده می‌کنند تابتوانند سیگنال‌های قابل اتکایی را استخراج کنند.

اخبار مهم در دنیای سیاست و اقتصاد و یا اخبار مربوط به علم و فناوری و قیمت ارز کشورهای مختلف، و همچنین خبرهای مهمی که مربوط به بلایای طبیعی یا جنگ در دنیاست، همگی می‌توانند سرنخی برای ایجاد یک نوسان در بازارهای مالی دنیا باشد. این اخبار را می‌توان تجزیه و تحلیل کرد و در نقطه مناسب به بازار ورود کرد و یا از آن خارج شد.

برخی از خبرهای مهم در دنیای بازارهای مالی که می‌تواند روی تحلیل فاندامنتال اثر گذار باشد و به عنوان استراتژی ترید و معامله استفاده شود، شامل موارد زیر است:

·        اخبار سیل و زلزله

·        اخبار جنگ و تنش‌های سیاسی

·        توییت زدن سرمایه گذاران بزرگ بازارهای مالی

·        خبرهای مربوط به تغییر نرخ ارز

·        اخبار مربوط به لوایح بانک های مرکزی کشورهای مهم مانند آمریکا، اتحادیه اروپا، ژاپن و ...

و برخی از اخبار و وقایع مهم دیگر که همگی می‌تواند اثر گذار باشد. البته لازم به ذکر است که هر خبری نمی‌تواند مبنای محکمی برای استراتژی معامله و ترید با اخبار باشد. برخی از خبرها که اصطلاحا خبرهای زرد است، فقط نوعی شایعه یا خبر تاریخ مصرف گذشته است که تاثیر چندانی در بازار مورد نظر ندارد.

استراتژی ترید و معامله با اخبار bing x

استراتژی شایعه رو بخر، خبر رو بفروش

سرمایه گذاران در بازارهای مالی بزرگ دنیا مانند ارزهای دیجیتال، از اخبار مختلف کسب سود می‌کنند و در درست‌ترین لحظه وارد بازار می‌شوند. گاهی نیز در درست‌ترین نقطه از بازار خارج می‌شوند. بسیاری از فعالان، سرمایه گذاران و تریدرها، اعتقاد دارند می‌توان با این استراتژی کسب سود کرد و در لحظه‌ای که خبر به طور رسمی پخش می‌شود، دیگر موقع مناسبی برای ورود به بازار نیست.

این جمله، از جملات معروف وال استریت است. منظور این جمله که اساس و زیربنای این استراتژی معروف است، این می‌باشد که، وقتی خبر هنوز در حد شایعه می‌باشد، موقعیت خوبی برای کسب سود است و در آن موقعیت می‌توان وارد بازار شد. در این لحظه، شاید خریداران بسیاری در صف خرید نباشند اما افراد حرفه‌ای و با هوش، اقدام به خرید می‌کنند. قسمت دوم این جمله مربوط به زمانی است که خبر به شکل رسمی پخش شده و موقعیت خوبی برای خارج شدن از بازار است.

استراتژِی شایعه را بخر و خبر را بفروش، از استراتژی‌های بسیار موثر در موفقیت سرمایه گذاران و تریدرهای هوشمند است. این افراد با توجه به اخبار، نوعی تحلیل فاندامنتال می‌کنند و به امید کسب سود، در همان روزها و ساعات ابتدایی پخش شدن خبر، وارد بازار می‌شوند. البته این استراتژی برای اخباری کاربرد دارد که شناخته شده و مورد انتظار باشند. کاربرد این استراتژی در مورد خبرهای ناگهانی مانند جنگ و بلایای طبیعی ناگهانی یا حملات تروریستی و خبرهایی از این دست، کاربرد ندارد.

نکات مهم در هنگام ورود و خروج به بازار با استراتژی اخبار

برای استفاده از استراتژی ترید و معامله با اخبار، باید یکسری نکات را همیشه مد نظر قرار داد تا بتوان حداکثر سود را کسب کرد:

1.  اگر فرد حرفه‌ای در بازار مالی به حساب نمی‌آیید، هرگز بدون مشورت با شخص حرفه‌ای و دریافت سیگنال معتبر، وارد بازار نشوید و یا از آن خروج نکنید. شاید شایعه و خبر مورد نظر، فقط و فقط یک شایعه بی اعتبار باشد و یا اصلا ربطی به سهم شما در بازار نداشته باشد.

2.  اگر شخص حرفه‌ای هستید و با تحلیل فاندامنتال آشنایی کافی دارید، می‌توانید بعد از شنیدن شایعه موثر و مربوط، تجزیه و تحلیل اخبار را شروع کنید و اگر از صحت و سقم ان مطمئن شدید، می‌توانید تصمیم بگیرید که به بازار وارد شوید یا از آن خارج شوید.

3.  بعد از تجزیه و تحلیل اخبار و استفاده از تحلیل فاندامنتال، بهتر است یک نقطه ورود برای خود مشخص کنید. منظور از نقطه ورود، همان زمان ورود و میزان حجمی که قرار است خریداری شود، می باشد. نقطه خروج نیز دقیقا برعکس مورد گفته شده است که باید آن هم مشخص شود. در این میان باید حد سود و ضرر خود را هم مشخص کنید.

4.  دقت کنید که وقتی خبر مورد نظر به طور رسمی پخش شد، زمان مناسب برای خروج از بازار است و می‌توانید از آن خارج شوید. اما واقعا نمی‌توان در این مورد گفت که تا فلان زمان این اتفاق می‌افتد. لذا بهتر است در هنگام سود حداکثر، از بازار خارج شوید و اگر باز هم بازار روند صعودی پیدا کرد، در یک تایم فریم دیگر وارد شوید. در واقع باید تایم فریم‌های حساب شده‌ای مد نظر داشته باشید.

و کلام آخر

اخبار و اطلاعات ( Information ) به هر شکل و از هر منبعی، می‌تواند یک دیتای مهم باشد. بهتر است خبر در همان مراحل اولیه که در حد شایعه است، به طور دقیق بررسی شود و اگر ارزش ورود به بازار وجود دارد، حتما وارد شوید. اگر هم زمان مناسبی برای خروج است، حتما این کار را انجام دهید. توجه کنید که یکی دیگر از فاکتورهای برای انجام ترید خوب، استفاده از یک بروکر صرافی مثل بینگ ایکس است. آموزش ورود و ثبت نام صرافی بینگ ایکس bingx را باید بدانید تا در آن ثبت نام کرده و از خدمات کپی ترید و ربات ترید آن هم استفاده کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
فیلم/ می‌خواهی امر به معروف کنی؟ اول به خودت نگاهی بنداز!
حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آغاز عرضه خودروهای برقی از هفته آینده
هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی‌ مجلس دوازدهم انتخاب شد
۸۵ میلیون ریال به حساب حجاج سال ۱۴۰۲ برگردانده می‌شود
برگزاری نشست همدلی و همفکری نیروهای انقلاب با حضور ۱۴۰ نماینده منتخب
جمعی از معلمان سراسر کشور فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top