تاریخ انتشار: جمعه 1402/04/23 - 00:21
کد خبر: 475893

طراحی اطلس مشاغل در اولویت دانشگاه فنی و حرفه ای قرار گرفت

طراحی اطلس مشاغل در اولویت دانشگاه فنی و حرفه ای قرار گرفت

نشست شورای دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، عرفان خسرویان ضمن ارزیابی فعالیت‌های سال گذشته، دانشگاه را در حوزه‌های مختلف از لحاظ آموزشی، پژوهشی، اداری و مالی، فرهنگی و دانشجویی، همکاری‌های بین‌المللی و سایر حوزه‌ها مورد بررسی قرار داد و اهداف، چشم‌انداز و راهبردهای دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، نشست شورای دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، عرفان خسرویان ضمن ارزیابی فعالیت‌های سال گذشته، دانشگاه را در حوزه‌های مختلف از لحاظ آموزشی، پژوهشی، اداری و مالی، فرهنگی و دانشجویی، همکاری‌های بین‌المللی و سایر حوزه‌ها مورد بررسی قرار داد و اهداف، چشم‌انداز و راهبردهای دانشگاه را تشریح کرد.

خسرویان ضمن تأکید بر ضرورت تدوین سند آمایش گفت: ما باید از اکوسیستم صنعت، اشتغال و نیروی کار درآمدزایی کرده و از طرفی، بانک فارغ‌التحصیلان را سامان‌دهی کنیم.

وی تصریح کرد: اولین چیزی که دانشگاه باید به آن فکر کند حوزه حکمرانی است، اعم از حکمرانی انرژی، آب، قوانین و مسائلی از این دست. اما مسئله حکمرانی تقلیدی نیست و هر کشوری الگوی خود را دارد. در حوزه اشتغال باید کار سیستمی در کشور انجام دهیم و یک اطلس مشاغل را طراحی کنیم.

وی همچنین افزود: باید به سراغ بخش خصوصی برویم. رؤسای دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید با اتاق بازرگانی و تولیدکنندگان رابطه تنگاتنگی برقرار کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در خصوص اهمیت مسئله مهارت‌آموزی گفت: اولویت دانشگاه ما گذراندن واحد درسی توسط دانشجویان نیست، بلکه شایستگی مهارتی بیشتر مد نظر ما است و ما در دانشگاه تربیت تکنیسین را هدف‌گذاری کرده‌ایم؛ بنابراین باید برنامه‌هایمان را بر اساس این هدف بزرگ پیش ببریم.

وی تصریح کرد: ما امروزه به حوزه صلاحیت حرفه‌ای نیاز داریم و باید آن را در اختیار بگیریم. به همین دلیل به مرکز یا معاونت صلاحیت حرفه‌ای نیازمندیم.

خسرویان ضمن تأکید بر اهمیت مسئله اطلاع‌رسانی در راستای جذب حداکثری دانشجو و معرفی دانشگاه به مخاطبان، روابط عمومی‌ها را به ایجاد برقراری ارتباط با رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما ترغیب کرد و گفت: روابط عمومی‌ها باید اهمیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای را تبیین کنند و ترویج آموزش‌های مهارتی می‌بایست در ارتباط تنگاتنگ با آموزش و پرورش و صدا و سیما در تمامی استان‌ها صورت گیرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top