تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/04/26 - 12:09
کد خبر: 476241

تاریخ‌سازی دختران محجبه ایران در روزهایی که دشمنان حجاب را نشانه گرفته‌اند

 تاریخ‌سازی دختران محجبه ایران در روزهایی که دشمنان حجاب را نشانه گرفته‌اند

تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۶ سال با نایب قهرمانی در آسیا نشان دادند که می توان با حجاب اسلامی هم کارهای بزرگ انجام داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رقابت‌های کاپ آسیا دیویژن B در حالی برگزار شد که تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۶ سال ایران توانست با چهار پیروزی مراحل مقدماتی ‌و نیمه نهایی پشت سر بگذارد و راهی فینال شود تا تاریخ سازی کند. ملی پوشان نوجوان کشورمان در دیدار فینال مقابل فیلیپین 83 بر 60 نتیجه را به حریف خود واگذار کردند ونایب قهرمان شدند.

شاگردان ضرغامیان در حالی نایب قهرمان شدند که تمام اردوهای آنها در چند ماه گذشته در تهران بود و این نشان می‌دهد اگر دختران نوجوان ایران رویدادهای بیشتری را تجربه کنند و به مصاف حریفان قدرتمندی بروند، حرف های بیشتری هم برای گفتن دارند.

درخشش و تاریخ سازی دختران کشورمان علاوه بر مسائل فنی در بعد دیگری هم بسیار ارزشمند است که آن هم رقابت با حجاب اسلامی است. پیش از این نیز بارها و بارها دختران ایران زمین در میادین و رشته های مختلف افتخار آفرینی کرده بودند و باید گفت این راه همچنان ادامه دارد و برخلاف پمپاژ رسانه های بیگانه و ضد ایران که تمام تلاش خود را برای از بین بردن حجاب انجام می‌دهند و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند، با حجاب و حفظ ارزش‌ها هم می توان کارهای بزرگی کرد و نام ایران را در آسیا و جهان پر آوازه کرد.

شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که دختران نوجوان ایران به فینال این دوره از رقابت ها برسند. این اتفاق نشان داد که اگر توجه به ورزش بانوان مانند سایر رشته های مردان باشد می توانند تاریخ سازی های زیادی را انجام دهند و نتایج خوبی را ایران کسب کنند. اولین‌ها در تاریخ هر رشته ورزشی ثبت می‌شود و هیچ گاه از یاد کسی نخواهد رفت. در واقع دختران ایران روز گذشته نام خود را در تاریخ بسکتبال ثبت کردند تا همه بدانند حجاب محدودیت نیست و می شود با حجاب حتی قهرمان جهان شد؛ دقفیقا همان کاری که چند وقت قبل ناهید کیانی انجام داد.

دختران زیر 16 سال ایران نشان دادند با حجاب بهتر از سایر کشورها بودند

در همین راستا فریناز طائرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص افتخار آفرینی دختران زیر 16 سال ایران با حجاب اسلامی در آسیا اظهار داشت: دختران زیر 16 سال ما عملکرد بسیار خوبی در مسابقات داشتند و نشان دادند چیزی کمتر از بازیکنان سایر کشورها ندارند. آنها روز گذشته ثابت کردند با پوششی که دارند می توانند بهتر از تیم های دیگر بازی کنند و نتیجه خوبی را هم بگیرند. دختران زیر 16 سال بدون شکست به فینال رسیدند و تنها در فینال از پس فیلیپین قدرتمند برنیامدند. دختران ایران در اولین حضور خود در این مسابقات توانستند نتیجه بسیار خوبی را رقم بزنند که جای خوشحالی دارد. آنها حدود 6 ماه روز و شب در اردوی تیم ملی بودند و توانستند توانایی خود را به رخ حریفان بکشند.

وی در خصوص آینده دختران زیر 16 سال بسکتبال کشورمان گفت: آینده بسیار روشنی دارند و با تلاشی که انجام می‌دهند قطعا در سال‌های آینده می‌توانند نتایج بهتری را کسب کنند و به عنوان قهرمانی برسند.

حضور مربی خارجی برای تیم‌های پایه می‌تواند تأثیر خوبی داشته باشد

کارشناس بسکتبال بانوان کشورمان در خصوص حضور مربی خارجی برای تیم‌های پایه نیز عنوان کرد: مربیان داخلی کشورمان در این دوره از مسابقات عملکرد بسیار خوبی را داشتند اما مربیان خارجی با توجه به سفرهای زیادی که دارند تجربه بیشتر و بهتری را هم دارند و می‌توانند برای تیم‌های ملی مؤثر باشند. شما نگاه کنید حضور یک مربی خارجی در تیم ملی بزرگسالان معلوم کرد که چقدر می تواند یک مربی با تجربه و خارجی تأثیر گذار باشد. هرچند زمان قرارداد این مربیان کوتاه است که باید بیشتر شود اما در این 2 ماه هم می‌شود استفاده خوبی کرد.

منبع: فارس

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top