تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/04/28 - 08:39
کد خبر: 476462

وزیرعلوم: نظام سنجش و آموزش جدیدی برای اساتید تعریف کردیم

وزیرعلوم: نظام سنجش و آموزش جدیدی برای اساتید تعریف کردیم

وزیر علوم گفت: نظام سنجش و آموزش جدیدی تعریف شده و پایه‌های تشویقی اساتید را ۶۰ پایه ارتقا داده‌ایم و در هیات امنا مصوب کردیم برای تولید دانش بنیان ۶۰ پایه فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه بر اساس قانون جهش تولید تعریف شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و  فناوری در نشست سراسری و کارگاه های آموزش تخصصی معاونین بسیج اساتید کشور که صبح امروز در تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: بسیج شجره طیبه ای است که مولود انقلاب اسلامی است.

وی افزود: هر کسی که از شنیدن خبر موفقیتی در جمهوری اسلامی خوشحال می‌شود خودی است. هر کسی موفقیتی از ایران اسلامی را شنید و خوشحال نشد غیر خودی است.

زلفی گل بیان کرد: به عنوان استاد دانشگاه معتقدم بسیجی کسی است که نتیجه رفتار و کردارش موجب دوام و قوام جمهوری اسلامی و نظام اسلامی باشد؛ در هر مسندی و در هر شغلی فرقی نمی‌کند. با این نگاه تمامی ایرانیان بسیجی اند چون تلاش می‌کنند ایران پیشرفت کند و همه خودی هستند چرا که از موفقیت‌های کشور خوشحال می شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری بسیج را سرمایه اجتماعی صادق، خالص و عالِم نظام جمهوری اسلامی دانست و  گفت: بسیج شجره طیبه‌ای است که چترش نه تنها در داخل که در خارج مرزهای ایران نیز گسترده است و بسیجی کسی است که هر جا احساس خطر کند سینه خود را برای دفاع از کشور و مردم سپر می‌کند؛ بسیجی تراز انقلاب اسلامی اینگونه است.

وی تاکید کرد: بسیجیان سرمایه‌های اجتماعی نظام هستند و باید تلاش کنیم که این سرمایه  اجتماعی را حفظ کنیم.

زلفی گل افزود: به عنوان سربازی کوچک و یک بسیجی در طی مدتی که به عنوان خادمی در وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری هستم تلاش نموده‌ام از این فرصت برای پیشرفت کشور بهره‌گیری شود. در این راستا ۱۷ اتاق فکر در وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری تشکیل داده‌ایم. همچنین کمیته انتصابات را با حضور بزرگان و پیشکسوتان برای انتخاب روسای دانشگاهها تشکیل داده‌ایم تا بر اساس خرد جمعی روسای دانشگاهها انتخاب شوند.

 زلفی گل اظهار کرد: شخصیت علمی و فناوری کشور باید به صورت متوازن باشد.  اکثرا در خردسالی با این سوال روبرو شده اید که آیا علم بهتر است یا ثروت، پدر بهتر است یا مادر، این ها سوالات قشنگی نیست، اینها با هم قابل جمع هستند، علم و ثروت باهم خوب هستند، علم و فناوری باید به جامعه خدمت ارایه کنند، نگاه ما باید به علم و فناوری متوازن باشد.

زلفی گل اظهار کرد: رشته های علمی و انسانی آرامش و آسایش به جامعه ارائه می کنند، ما باید به علوم با نگاه جامعه الاطراف بنگریم.

وی در ادامه برخی از اقدامات مهم انجام شده در وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری را بر شمرده و عنوان کرد: اولویت های وزارت علوم را در خصوص بنیاد نخبگان مشخص کردیم. با توجه به مشورت‌ها و با توسل به پنج تن آل عبا، ۵ اولویت اساسی در این خصوص معرفی شده است.

وی برنامه ریزی برای آموزش و پژوهش، شاگرد فناور پروری و تولید ثروت را از دیگر اقدامات وزارت علوم معرفی کرد.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: نظام سنجش و آموزش جدیدی تعریف شده و  پایه‌های تشویقی استادان را ۶۰ پایه ارتقا داده‌ایم. در هیات امنا مصوب کردیم برای تولید دانش بنیان ۶۰ پایه فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه بر اساس قانون جهش تولید تعریف گردد. همچنین در خصوص پژوهانه دستورالعملی تنظیم نموده ایم که در آن برای هر عضو هیات علمی کارت اعتباری پژوهانه تعریف می‌شود.

زلفی گل از تخصیص بودجه اختصاصی برای آزمایشگاهها و امتیازاتی برای برخی المپیادی‌های مدال آور در رشته‌های علوم پایه گفت و افزود: از طریق معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان بورسیه داده شده و اگر دانشجویان مدال آور پویایی خود را حفظ کنند هیات علمی می‌شوند، این اقدام در راستای ممانعت از خروج نخبگان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه از ۴ رکن دانشگاه شامل، استاد، دانشجو، محتوا و آزمایشگاهها و کارگاهها و ضرورت پرداختن به این‌ چهار رکن و برنامه‌های وزرات علوم تحقیقات و فن‌آوری در این خصوص گفت.

طرح ترویج ملی کارآفرینی، پیگیری جشنواره حرکت و جشنواره فناورانه خوارزمی و بیمه پژوهش و طراحی سامانه ایده ها و نیازها و راه‌اندازی سامانه دانا را از دیگر اقدامات وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری بود که زلفی گل در این نشست مطرح کرد.

وی در پایان خطاب به استادان بسیجی، گفت: ما را از خود بدانید هر انتقاد و پیشنهادی دارید از طریق بسیج اساتید دانشگاه و دکتر مردانی فرمانده بسیج اساتید کشور با ما مطرح کنید. از آن استقبال خواهیم کرد . چه چیزی برای یک مدیر بهتر از این است که فکری نو با او مطرح شود و آن را عملیاتی کند. دین ما همواره توصیه به مشورت می کند. مدیری که از انتقاد استقبال کند پیشرفت خواهد کرد.

زلفی گل افزود: ما دانشگاهیان یاد گرفته ایم که در دانشگاه یک دانشجوی سال اول کارشناسی در جلسه پرسش و پاسخ با رئیس دانشگاه مشکلات و انتقاد را مطرح کند، ما این را می‌پذیریم. در دانشگاه سوال پرسیدن و انتقاد کردن یک ارزش است. ما در کلاس درس به دانشجویان یاد می دهیم سوال بپرسند، در دانشگاه انتقاد و سوال یک ارزش است و ما قدر این ارزش را می دانیم.

منبع: فارس

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top