تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/04/29 - 10:10
کد خبر: 476580

معارضه با رأی مردم و باج به دشمن کجایش ملی‌گرایی است؟!

معارضه با رأی مردم و باج به دشمن کجایش ملی‌گرایی است؟!

دبیرکل حزب اشرافی و غربگرای کارگزاران می‌گوید کشور به ملی‌گرایی به جای اسلامگرایی افراطی نیاز دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه سازندگی با اشاره به گفت‌وگوی اخیر حسین مرعشی نوشت: در حالی که شرایط داخلی و خارجی کشور در سال‌های اخیر تحت تاثیر فعالیت و ظهور جریان‌های سیاسی رادیکال و تمامیت‌خواه، بحران‌های اساسی در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را از سر گذرانده و همچنان تداوم دارد، اکنـون جریان اصلاحات بزرگ‌ترین دغدغه‌ای که دارد، دستیابی به اجماع عقیدتی و سیاسی برای برون‌رفت از بحران‌هایی است که دامنگیر کشور و مردم شده است. دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران معتقد است که «کشور به یک گرایش کاملا ملی‌گرایانه- به‌عنوان یک ایدئولوژی- نیاز دارد.» به باور مرعشی «ملی‌گرایی باید جایگزین نگاه‌های افراطی اسلام‌گرایانه شـود» تا «دوباره ملت را دور هــم جمع کنیم و این حرکت، قبل از هر چیز دفاع از اسلام، امام، انقلاب اسلامی ۵۷ و جمهوری اسلامی است.» او معتقد است که در ایران امروز «امیدی به سیاسیون ایران نمی‌رود بلکه این نخبگان‌اند که در سطح وسیع در جامعه پخش هستند و باید محکم به صحنه بیایند، حرف‌شان را بزنند، کارشان را انجام دهند و نقش‌آفرینی کنند.»

مرعشی در ادامه به نهادهای حاکمیتی و نظارتی اشـاره کرد که به‌دنبال دولت و حکومت یکپارچه بوده‌اند و در این راستا گفت: «از نظر من، در دو انتخابات اخیر مجلس ۹۸ و ریاست‌جمهوری و شوراهای ۱۴۰۰ اصلاح‌طلبان در همان زمینی بازی کردند که شورای نگهبان، نهادهای حاکمیتی و نظام می‌پسندید. یعنی آنها علاقه‌مند بودند تا اصلاح‌طلبان در نهادهای قدرت نباشند و به‌دنبال دولت و حکومت یکپارچه و یکدست بودند. اصلاح طلبان هم از این موضوع استقبال کردند. به نظرم مـا اصلاح‌طلبان هم با آنهـا همراهی کردیم یعنی در همان زمینی بازی کردیم که آنها می‌خواستند، گفت: روی سخنم با مردم است که آیا می‌خواهیم به یک راهکاری برسیم یا خیر؟ اینکه فکر کنیم نقش سیاست‌ورزی و سیاست در اداره کشور کم شده، واقعیت ندارد. در نبودن نیروهای کارآمد، باتجربه و جریان‌هایی که دلسوز ایران و مردم هستند، ممکن است کار به دست افرادی بیفتد که به مردم فشار بیشتری وارد کنند. این فعال اصلاح‌طلب گفت: «الان هم به مردم ایران می‌گویم در سیاست هم خودتان به داد خود برسید. با سیاست‌های غلط، تورم کنترل نمی‌شـود. برای پنج میلیون فارغ‌التحصیل بیکار ایرانی شغل درست نمی‌شود. ایران توسعه پیدا نمی‌کند. این تحقیری که در منطقه می‌شویم و می‌بینیم ترکیه، امارات، عربستان و عراق با چه سرعتی رشد می‌کنند، حل نمی‌شـود. این بسیار ساده است. یعنی چه که سیاست برای ما مهم نیست؟ ما جاخالی بدهیم تا یک اقلیت بیاید بر ما حکومت کنند؟

مرعشی افزود: «کشور به یک گرایش کامـلا ملی‌گرایانه نیاز دارد. یعنی ایدئولوژی امروز کشور باید ملی‌گرایی باشد؛ ملی‌گرایی باید جایگزین نگاه‌های افراطی اسلام‌گرایانه شود، دوباره ملت را دور هم جمع کنیم و این حرکت، قبل از هر چیز دفاع از اسلام، امام(ره)، انقلاب اسلامی ۵۷ و جمهوری اسلامی است، مگر می‌شود در کشوری، اکثریت مردم ناراضی باشند و آن کشور در آرامش زندگی کند؟ ما به سرعت بـه چرخش نیاز داریم و این چرخش را باید مدیریت کنیم و برویم به سمت آنکه کاری کنیم تا ملت به صحنه برگشته و تاثیرگذار باشند.

درباره این دوگانه‌سازی‌های جعلی امثال آقای مرعشی باید پرسید: شما چه ملی‌گرایانی هستید که دشمنان تاریخی ملت ایران (آمریکا و انگلیس) را دوست جا زدید و حتی در فتنه‌هایی مانند فتنه 1388 و 1401 حاضر شدید در نقشه‌های آشوب‌افکنی آنها نقش عمده‌ای ایفا کنید؟ آیا با نابودی انتخابات و معارضه با جمهوریت و رأی اکثریت مردم در سال 1388 می‌خواستید ملی‌گرایی خود را به مردم نشان بدهید؟ آیا ملی‌گرایی بود که هرگاه دشمن فشار آورد و امتیاز و باج خواست، بلافاصله شما با او همخوانی کردید و گفتید بدهید و برود»؟! آیا ملی‌گرایی بود که پس از شکست در فتنه 1388، آدرس تحریم‌های فلج‌کننده را به دشمن دادید (مهدی هاشمی و دیگر نمایندگان فتنه سبز) و سپس تحریم‌های ظالمانه دشمن را سکوی پرش انتخاباتی قرار دادید و از همه بدتر، تحریم‌ها را بهانه کردید و گفتید برای رفع تحریم‌ها باید مقابل آمریکا کوتاه آمد؟!

هنگامی که نیروهای انقلابی، شر تروریست‌های وحشی و گسیل شده داعش (مزدوران نیابتی آمریکا و غرب) را در کنار مرزهای ایران منکوب می‌کردند و شهید می‌دادند، شما چه ملی‌گرایانی بودید که دبیرکل وقت حزب شما به تخطئه این مدافعان امنیت ملی پرداخت و مدعی شد جوانان مردم را به کشتن می‌دهیم؟! آقای مرعشی تازه رفته ته صفی ایستاده که گروهک‌های منافقی چون جبهه سازمان مجاهدین خلق و نهضت آزادی و... در ابتدای آن حضور داشتند اما به اسم خلق و مردم و میهن و ملت و وطن، بیشترین خیانت‌ها را به کشور کردند.

در موضوع انتخابات هم روشن است که طیف غربگرا و اشرافیت‌زده، نه نگاه متوازن به انتخابات دارد و نه حقوق ملت پس از آن را محرم می‌شمارد. آنها فقط انتخاباتی را انتخابات می‌دانند که پیروز شده باشند، وگرنه علیه آن آشوب می‌کنند یا منتخبان را ترور شخصیت می‌کنند. آقای مرعشی می‌داند اما کتمان می‌کند که در انتخابات ریاست‌جمهوری 2 نامزد و در انتخابات مجلس سه فهرست (به جای یک نامزد و یک فهرست) داشتند اما نتوانستند اعتماد مردم را جلب کنند؛ به این علت که مردم تا پای صندوق رای محترمند و پس از آن مانند دولت روحانی و هاشمی و خاتمی، حقوق‌شان مورد بی‌اعتنایی دهن‌کجی سیاست‌بازان مدعی اصلاحات و اعتدال قرار می‌گیرد.

منبع: کیهان

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پرسپولیس بدون ۲ بازیکن تمرین کرد
برنامه اردوی تیم ملی در فیفادی خرداد مشخص شد
تونسی‌ها سفیر ایتالیا را از نمایشگاه کتابشان بیرون کردند
کدام داروها ارز ترجیحی می‌گیرند؟
وزیر علوم در اجتماع دانشجویان: دنیای سلطه و استکبار حق طلبی دانشجویان را بر نمی‌تابد
رئیسی: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است
بورل: تقسیم اراضی تنها راه جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی است
فرانسه: تشدید درگیری میان حزب‌الله و اسرائیل به نفع هیچ کسی نیست
موج همبستگی با فلسطین از پاریس و لندن تا ژنو، وین و برلین
صادرات فرش دستباف ایران به ۴۰ میلیون دلار رسید
برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون اقتصادی ایران و عراق
تامین ۴.۴ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی در سال جاری
واکنش رئیس پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها
برنامه امسال تولید ۱۰۰ میلیون تن محصول پتروشیمی است
دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
آرسنال دربی لندن را برد و در صدر ماند
اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را که از دست داد؛ قدم بعدی چیست؟
تمرکز اعتراضات جهانی علیه اسراییل؛ دستاوردی برای مردم فلسطین
حرفهای جالب مدیر عامل حذف پرسپولیس با یکسال قرارداد!
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top