تاریخ انتشار: جمعه 1402/04/30 - 09:23
کد خبر: 476658

آیا زندگی در یک شهر پر سر و صدا به شنوایی شما آسیب می‌رساند؟

آیا زندگی در یک شهر پر سر و صدا به شنوایی شما آسیب می‌رساند؟

صدای زندگی شهری می تواند به قدری بلند باشد که به سلول های مویی شنوایی در گوش داخلی آسیب برساند و منجر به کاهش شنوایی، وزوز گوش و افزایش حساسیت به صدا شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، صدای زندگی شهری می تواند به قدری بلند باشد که به سلول های مویی شنوایی در گوش داخلی آسیب برساند و منجر به کاهش شنوایی، وزوز گوش و افزایش حساسیت به صدا شود.

به عنوان مثال، صدای مترو در حال عبور می تواند از 100 دسی بل فراتر رود، به اندازه ای که با قرار گرفتن در معرض طولانی مدت باعث آسیب دائمی شنوایی شود.

به گفته آکادمی شنوایی شناسی آمریکا، کاهش شنوایی سومین مشکل شایع سلامت در ایالات متحده در میان افراد مسن است. کودکان نیز در معرض خطر هستند. این آکادمی می گوید از هر 8 کودک بین 6 تا 19 سال، یک نفر دچار کم شنوایی ناشی از سر و صدا هستند.

کاهش شنوایی یک فرآیند تدریجی است و آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض صدا غیر قابل برگشت است. جسیکا گالاتیوتو، مدیر شنوایی شناسی در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا این عادات را برای کمک به حفظ سلامت شنوایی در طول زمان پیشنهاد می کند:

استفاده از محافظ شنوایی: یکی از راه‌های محافظت از گوش‌هایتان در برابر کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا، استفاده از گوش‌گیر یا گوش‌بند است که شدت صدا را کاهش می‌دهد.

از هدفون های حذف کننده نویز استفاده کنید: هدفون های حذف کننده نویز می توانند به کاهش میزان نویز وارد شده به گوش کمک کنند. اینها به ویژه برای افرادی که با وسایل حمل و نقل عمومی رفت و آمد می کنند یا در محیط های پر سر و صدا کار می کنند می تواند مفید باشد.

به گوش خود استراحت دهید: از مناطق پر سر و صدا اجتناب کنید یا با استراحت در در مکان های آرام به گوش های خود استراحت دهید. سعی کنید زمان حضور در محیط پر سر و صدا را محدود کنید.

مراقب محیط اطراف خود باشید: به سطوح سر و صدای اطراف خود توجه کنید و برای محافظت از شنوایی خود اقدامات لازم را انجام دهید. اگر متوجه شدید که صدای هدفون شما خیلی زیاد است، آن را کم کنید.

شنوایی خود را بررسی کنید: معاینات منظم شنوایی می تواند هر کم شنوایی را زود تشخیص دهد، بنابراین می توانید از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top