تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/05/01 - 22:45
کد خبر: 476879

جوابیه معاونت امور زنان ریاست جمهوری و توضیح مدیرمسئول کیهان

جوابیه معاونت امور زنان ریاست جمهوری و توضیح مدیرمسئول کیهان

در پی مصاحبه مدیر مسئول کیهان با خبرگزاری فارس که با عنوان «توصیه‌ای برادرانه به خانم خزعلی» منتشر شده بود، روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری جوابیه‌ای منتشر و حسین شریعتمداری نیز توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس در پی مصاحبه مدیر مسئول کیهان با خبرگزاری فارس که با عنوان «توصیه‌ای برادرانه به خانم خزعلی» منتشر شده بود، روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری جوابیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد.

از روز گذشته مطلبی از آقای حسین شریعتمداری، مدیرمسئول محترم روزنامه کیهان در حال بازنشر در رسانه‌های مختلف داخل و خارج کشور بوده که لازم است متذکر شویم که این سخنان بدون توجه به سخنان خانم دکتر خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و بر اساس اطلاعات غیرصحیح و تحریف شده رسانه‌ها مطرح گردیده و چقدر خوب است همه اصحاب رسانه انتظاراتی که جناب آقای شریعتمداری فرمودند را نصب العین قرار دهند و در اظهار نظراتشان، در اطلاعاتشان و در قضاوت‌هایشان دقت بیش‌تری داشته باشند.

همچنین ضمن استقبال از انتقادات دوستان بر مبنای آیه کریمه: «المومنون و المومنات بعضهم أولیاء بعض یأمرون بالمعروف و وینهون عن المنکر» معتقدیم که همه مومنین باید آینه یکدیگر باشند و در مورد رفتار یکدیگر نقدهای سازنده داشته باشند و تلاش کنند با اطلاعات درست، قضاوت و اظهار نظر نمایند و البته همه مومنین هم وظیفه دارند وقتی کلام نادرستی به خواهر یا برادرشان منتسب می‌شود از او دفاع کنند و خودشان به آن نسبت ناصحیح دامن نزنند.

لذا بدین وسیله مطالب زیر را جهت تنویر افکار عمومی معروض می‌داریم:
۱. خانم دکتر خزعلی در پاسخ خبرنگار که از دستور مستقیم رئیس جمهور برای حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها سوال می‌کند، می‌‌گویند که چنین چیزی را نشنیده‌اند و از آنجا که احتمال می‌دهند چنین دستور مستقیمی به دستگاه اجرایی وجود داشته باشد ذکر می‌کنند که ما دستگاه اجرایی نیستیم و خطاب این امر دستگاه اجرایی است لذا از خبرنگار می‌خواهند که به مسئولان وزارت کشور برای دریافت پاسخ سوالشان مراجعه کنند؛ طبیعتاً این بهترین جواب برای چنین سوالی است چرا که اگر می‌گفتند بله رییس جمهور دستور داده‌اند و چنین دستوری صادر نشده بود (با واقعیت تطبیق نداشت) و اگر می‌گفتند نه و چنین دستوری صادر شده بود (باز هم با واقعیت تطبیق نداشت) لذا ایشان اظهار بی‌اطلاعی کرده و به منبع اصلی و واقعی خبر که به صورت طبیعی مسئولیت امر را به عهده دارد یعنی وزارت کشور ارجاع نمودند.
۲. آقای شریعتمداری بزرگوار ظاهراً مفروض گرفته‌اند که خانم خزعلی از دستور رئیس جمهور اطلاع داشته‌ و خواسته‌ است دستور ایشان را توجیه کند یا مسئولیت را به گردن رئیس جمهور نیندازد لذا ذکر می‌کند: "ممکن است خانم خزعلی بگویند پلیس ضابط قوه قضائیه است" که باید عرض کرد، اولاً پلیس تحت امر وزارت کشور است و وزارت کشور بخشی از دولت است.

بله برادر بزرگوار حتماً خانم خزعلی می‌دانند که نیروی انتظامی جزئی از وزارت کشور است و به همین دلیل هم به آنجا ارجاع می‌دهند و حتماً می‌دانند وزارت کشور از رئیس جمهور دستور می‌گیرد و به همین دلیل هم می‌گویند نشنیده‌ام بروید و از مجموعه‌ای که عهده‌دار این مسئله است سوال کنید.
ضمن اینکه باید توجه داشت که در این امر دو احتمال وجود داشت و آن این بود که نیروی انتظامی یا بنابر وظایف طبیعی خود و بدون دستور رئیس جمهور اقدام کرده باشد یا بنابر دستور مستقیم رئیس جمهور، لذا کسی که از این امر اطلاع ندارد باید ارجاع به منبع موثق بدهد نه در هر موردی که نمی‌داند اظهار نظر کند و این هرگز به معنی کمرنگ کردن حرکت خداپسندانه نیست.

و اتفاقاً خانم خزعلی امانت و صداقت را در پاسخگویی به خبرنگار برمی‌گزینند و باید گفت برداشت‌های نامناسب تلویحی و تصریحی خلاف قاعده دریافت سلامت خبر است.
البته ممکن است این نقد به دولت وارد باشد که چرا اطلاع‌رسانی کافی به اعضای هیئت دولت در مورد فعالیت جدید گشت حجاب خصوصا‌ً اگر دستور مستقیم رئیس جمهور را داشته صورت نگرفته است.
۳. چقدر خوب است برادر بزرگوار اهل رسانه و با تجربه ما با تکیه بر اطلاعات ناصحیح بهانه به دست دشمن ندهند تا حربه‌ای بیابد و در نیروهای همسو اختلاف‌افکنی کند و مطلب بی‌پایه‌ای را بزرگ کرده و در آن بدمد و از این مدخل به زعم خود بخواهد رئیس جمهور جهادی کشور را به چالش تناقضات بکشاند.
مدیرمسئول محترم می‌توانستند با یک ارتباط تلفنی با خانم دکتر خزعلی و پرس و جو از چند و چون ماجرا به جای اکتفا کردن به هیاهوی رسانه‌ای که توسط دشمن هدایت می‌شود، مسئولیت مهم جهاد تبیین خود را به شیوه بهتری ادا نمایند و قطعاً اگر این تماس حاصل شده بود به جای مخاطب قرار دادن معاون رئیس جمهور، رسانه‌ها را به دلیل تحریف سخنان ایشان مخاطب قرار می‌دادند.
۴. متن خبر درست مصاحبه به شرح زیر است:
دکتر خزعلی در پاسخ به سوال خبرنگاری که عنوان کرد آیا شنیده‌اید که به دستور رئیس‌جمهور گشت ارشاد مجدداً به خیابان‌ها آمده است، اظهار کرد: خیر دستور را نشنیدم، ما دستگاه اجرایی نیستیم و این موضوع را باید از مسئولان وزارت کشور (که نیروی اجرایی هستند) بپرسید.
۵. امیدواریم مدیر مسئول محترم با سابقه درخشانی که در تدارک مافات دارند، این بار نیز اخلاق اسلامی را مد نظر قرار داده و اگر نسبت ناروایی داده شده؛ اصلاح فرمایند.
در پایان معاونت زنان و خانواده از تمامی رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی می‌خواهد اخبار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده را فقط از سایت، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایشان دنبال کنند.

بر پایه این گزارش حسین شریعتمداری نیز در این خصوص توضیح زیر را ارسال کرده است.

 با عرض سلام و تسلیت ایام؛
ابتدا، از بیانیه روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پاسخ به مصاحبه اینجانب با خبرگزاری فارس تشکر می‌کنم و چنانچه سخنانم در آن مصاحبه باعث تکدر خاطر خواهر گرانقدر، سرکار خانم خزعلی معاونت محترم رئیس جمهور شده باشد، پوزش می‌خواهم. و اما، در خصوص آنچه در جوابیه آمده است، اشاره‌ای گذرا ــ بخوانید توضیحی به اختصار ــ را ضروری می‌دانم؛
الف: نوشته‌اند که اظهارات اینجانب «بدون توجه به سخنان خانم دکتر خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و بر اساس اطلاعات غیرصحیح و تحریف شده رسانه‌ها مطرح گردیده است»! که باید گفت؛ آنچه در مصاحبه اینجانب به نقل از سرکار خانم خزعلی آمده بود، عیناً و بدون کم و کاست از متن صوتی و تصویری مصاحبه ایشان نقل شده بود و از هیچ رسانه و خبرگزاری و سایت دیگری گرفته نشده بود. این نکته با مقایسه آنچه ایشان فرموده‌اند و آنچه در مصاحبه بنده آمده است به وضوح قابل دیدن است.
ب: نوشته‌اند اگر خانم خزعلی: «در پاسخ خبرنگار می‌گفتند بله رییس جمهور دستورداده‌اند و چنین دستوری صادر نشده بود (با واقعیت تطبیق نداشت) و اگر می‌گفتند نه و چنین دستوری صادر شده بود (باز هم با واقعیت تطبیق نداشت) لذا ایشان اظهار بی‌اطلاعی کرده و به منبع اصلی و واقعی خبر که به صورت طبیعی مسئولیت امر را به عهده دارد یعنی وزارت کشور ارجاع نمودند» و گلایه کرده‌اند که بنده فرض را بر این نهاده‌ام که «خانم خزعلی از دستور رئیس جمهور اطلاع داشته و خواسته است دستور ایشان را توجیه کند یا مسئولیت را به گردن رئیس جمهور نیندازد»! 
در این خصوص، بی آن که اعلام بی‌اطلاعی خانم خزعلی را نفی کنیم باید گفت، احتمال این که سرکار خانم خزعلی از موضوع بی‌خبر باشند، دور از ذهن بود، چرا که اولاً؛ موضوع مورد بحث یکی از موضوعات مطرح با گستره وسیع بود. ثانیاً؛ آقایان رئیسی و اژه‌ای، روسای محترم دو قوه مجریه و قضائیه رسماً اعلام کرده بودند که برای مقابله با کشف  حجاب منتظر تصویب لایحه جدید نمی‌مانیم و به قوانین موجود عمل می‌کنیم. ثالثاً؛ سرکار خانم خزعلی یکی از اعضای کابینه و معاون رئیس جمهور هستند و طبعاً بایستی از تصمیم مشترک دو قوه با خبر می‌بودند و رابعاً؛ مسئله عفاف و حجاب از موضوعات مربوط به حوزه معاونت ایشان (معاونت امور زنان و خانواده) بوده است. بنابراین تصدیق می‌فرمائید که احتمال بی‌اطلاعی ایشان از تصمیم و طرح یاد شده دور از انتظار بود و البته اظهار بی‌خبری سرکار خانم خزعلی را نفی نمی‌کنیم ولی با توجه به شواهد مورد اشاره باید به ما حق بدهند که چنین تصوری برایمان دور از ذهن تلقی شده باشد! گفتنی است در جوابیه یاد شده نیز آورده‌اند «البته ممکن است این نقد به دولت وارد باشد که چرا اطلاع‌رسانی کافی به اعضای هیئت دولت در مورد فعالیت جدید گشت حجاب خصوصاً اگر دستور مستقیم رئیس جمهور را داشته صورت نگرفته است».
ج: فرموده‌اند که «مدیرمسئول محترم می‌توانستند با یک ارتباط تلفنی با خانم دکتر خزعلی و پرس و جو از چند و چون ماجرا به جای اکتفا کردن به هیاهوی رسانه‌ای که توسط دشمن هدایت می‌شود، مسئولیت مهم جهاد تبیین خود را به شیوه بهتری ادا نمایند». که باید عرض کرد؛
۱ ) ــ مصاحبه سرکار خانم خزعلی رسانه‌ای بوده و در سطح گسترده‌ای منتشر شده بود. از این روی چنانچه شبهه‌ای در میان آمده بود باید در همان سطح رسانه به آن پرداخته می‌شد.
۲ ) ــ همانگونه که اشاره شد، آنچه از ایشان نقل شده بود مستقیماً از مصاحبه صوتی و تصویری خانم خزعلی بود و نه «هیاهوی رسانه‌ای»! 
۴ ــ و بالاخره سرکار خانم خزعلی را شخصیتی فرهیخته، مومن، انقلابی و دلسوز اسلام و انقلاب و نظام می‌دانیم و آنچه  در مصاحبه مورد اشاره  آمده بود، توصیه‌ای برادرانه بود. از ایشان انتظار می‌رود به تحریف‌ها و دروغ‌پراکنی رسانه‌های تابلودار دشمن و روزنامه‌های تحت مدیریت سیاسیون ورشکسته به تقصیر و کسانی که نتانیاهو از آن‌ها با عنوان «بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران» یاد می‌کند، وقعی ننهند و از  دروغ‌پردازی‌های آن‌ها به مصداق «قالوا سلاما» و «‌مروا کراما» عبور کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top