تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/05/08 - 17:58
کد خبر: 477404

صعود ۲ پله‌ای ایران در یونیورسیاد دانشجویان جهان با مدال طلای حسینی

صعود ۲ پله‌ای ایران در یونیورسیاد دانشجویان جهان با مدال طلای حسینی

در دومین روز از سی‌ویکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدوی چین، نمایندگان کشورمان در ووشو، جودو، تکواندو، تیراندازی و والیبال به مصاف رقبای خود رفتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، در دومین روز از سی‌ویکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدوی چین، نمایندگان کشورمان در ووشو، جودو، تکواندو، تیراندازی و والیبال به مصاف رقبای خود رفتند.

اولین طلای ایران برای ووشو

سیدمحمد حسینی در سبک گون شو تالو موفق شد بر سکوی نخست ایستاده و ضمن کسب عنوان قهرمانی اولین مدال طلای کاروان ایران را در این رویداد کسب کند. در این رشته ورزشکاران آمریکا و ماکائو نقره و برنز گرفتند. حسینی عصر امروز در دومین مسابقه خود در فرم دائو شو رقابت کرد و در این فرم در جایگاه یازدهم ایستاد.

منیره پناهی در فرم جین شو در رده هشتم ایستاد. در این بخش نمایندگان اندونزی، ماکائو و ژاپن مدال‌های طلا، نقره و برنز گرفتند. وی همچنین در فرم چیانگ شائو در رده چهارم قرار گرفت. در این فرم مالزی، ماکائو و هنگ‌کنگ اول تا سوم شدند.

فاطمه حیدری دیگر تالوکار زن ایران در فرم نان چوآن به عنوان چهارمی بسنده کرد. در این بخش هم ورزشکاران ماکائو، ازبکستان و چین اول تا سوم شدند.

همین‌طور شاهین بنی‌طالبی در فرم نان چوآن در رده پنجم ایستاد. در این سبک تالوکاران چین، ماکائو و مالزی اول تا سوم شدند. بنی‌طالبی روز گذشته در سبک دیگری از تالو صاحب مدال برنز شده بود.

تیراندازی بدون مدال ماند

در دومین روز از مسابقات تیراندازی در سی‌ویکمین دوره یونیورسیاد در چنگدوی چین، تیراندازان کشورمان در تفنگ 50 متر سه وضعیت مردان پشت خط آتش ایستادند.

در پایان مرحله مقدماتی امیرمحد نکونام با امتیاز 1158 در رده بیست‌وسوم ایستاد، مهیار صداقت با امتیاز 1148 نفر بیست‌ونهم شد و علی رضایی با امتیاز 1101 در جایگاه سی‌وچهارم ایستاد. در همین ماده تیم ایران با ترکیب امیرمحمد نکونام، مهیار صداقت و علی رضایی هشتم شد.

پومسه

تیم ملی پومسه سه نفره دانشجویان آقایان متشکل از علی موسی‌نیا، رضا جلالی‌فر و مرتضی زنده‌دل با کسب 6.730 امتیاز پایین‌تر از کره جنوبی، چین و ویتنام به‌عنوان سوم مشترک، نشان برنز را تصاحب کرد.

همچنین تیم ملی پومسه دانشجویان بانوان متشکل یاسمن لیموچی، ریحانه عمرانی مقدم و مبینا شریفی ماهر در فینال سه نفره با غلبه بر رقبا، بعد از تیم‌های کره جنوبی، چین و به همراه ویتنام با کسب عنوان سوم مشترک با 6.530 امتیاز نشان برنز را بر گردن انداختند.

در آخرین مسابقه از رقابت‌های پومسه در یونیورسیاد دانشجویان جهان، تیم پومسه دو نفره کشورمان که به فینال مسابقات راه یافته بود با کسب رتبه ششم به کار خود پایان داد. در این بخش کشورهای چین و کره جنوبی اول و دوم شدند. آمریکا و چین تایپه هم مشترکاً سوم شدند.

با پایان یافتن مسابقات دو نفره پرونده مسابقات پومسه در یونیورسیاد با کسب چهار مدال برنز در بخش انفرادی و تیمی زنان و مردان بسته شد.

حذف زودهنگام جودوکاران

در رشته جودو رامین احمدزاده در وزن 81 کیلوگرم دور اول لیبی را برد، اما در دور دوم به فرانسه باخت و حذف شد. همچنین رضا احمدزاده در وزن  73- کیلوگرم در دور اول مقابل حریف ژاپنی باخت و از دور رقابت‌ها حذف شد.

صعود 2 پله‌ای ایران با مدال طلای حسینی

در پایان  روز دوم کاروان علمداران در یونیورسیاد با هفت مدال مجموع یک طلا و شش برنز و دو پله صعود نسبت به روز نخست بازی‌ها در رده دهم جدول رتبه‌بندی مدالی ایستاد، اما در این جدول هم‌اکنون چین میزبان بازی‌ها با 20 مدال شامل؛ 13 طلا، چهار نقره و سه برنز در رتبه اول قرار دارد. در این جدول ژاپن با 17 مدال شامل 9 طلا، سه نقره و پنج برنز دوم است و کره جنوبی با 17 مدال شامل هشت طلا، شش نقره و سه برنز در رتبه سوم قرار دارد.

کشورهای هند، اندونزی، چین تایپه، ماکائو، مجارستان، هنگ‌گنگ هم در رده‌های چهارم تا نهم قرار دارند.

سی‌ویکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان در 18 رشته ورزشی و با حضور 119 کشور از 6 الی17 مرداد ماه در چنگدو چین برگزار می‌شود. کاروان ایران در 11 رشته در این رویداد حاضر است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top