تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/05/09 - 11:52
کد خبر: 477489

۱۲ نکته طلایی برای خرید لوازم خانگی

۱۲ نکته طلایی برای خرید لوازم خانگی

خرید لوازم خانگی با کیفیت یکی از موارد مهم جهت تهیه جهیزیه یا تعویض لوازم منزل است. برندهای مختلف و متعددی این محصولات را تولید می‌کنند که لازم است مناسب‌ترین مورد را متناسب با شرایط و سلیقه خود انتخاب و تهیه نمایید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ خرید لوازم خانگی با کیفیت یکی از موارد مهم جهت تهیه جهیزیه یا تعویض لوازم منزل است. برندهای مختلف و متعددی این محصولات را تولید می‌کنند که لازم است مناسب‌ترین مورد را متناسب با شرایط و سلیقه خود انتخاب و تهیه نمایید. این لوازم قرار است تا چند سال در خانه شما قرار داده باشند و آرامش را به شما هدیه دهند. پس لازم است که پیش از خرید لوازم خانگی، نکاتی را رعایت کنید. در ادامه به بررسی چند نکته در رابطه با خرید لوازم خانگی می‌پردازیم.

۱) اصول طراحی لوازم خانگی، مهم‌تر از زیبایی آن است

بدون شک شما نیز جزء افرادی هستید که دوست دارید لوازم خانگی‌تان طول عمر بالایی داشته باشد و دست کم تا چند سال بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. در این مورد بهتر است بگوییم "گول ظاهر زیبا را نخورید". بسیاری از محصولات خانگی تولید می‌شوند که ظاهری پر زرق و برق با طراحی‌های مجلل را به‌خود اختصاص می‌دهند اما کارایی زیادی نداشته و در کم‌ترین زمان ممکن است دچار نقص فنی یا هرگونه مشکل جدی یا جزئی دیگر بگردند. از این رو پیش از هر چیزی به خصوصیات و ویژگی‌های ساخت در هنگام خرید لوازم خانگی دقت کنید.

۲) قبل از خرید لوازم خانگی، حتماً تحقیق کنید

اگر قصد تهیه جهیزیه را دارید، پس شما نو عروسی هستید که تجربه بالایی در خرید لوازم خانگی ندارید. صد البته که با وجود برندهای زیاد و جدید در لوازم خانگی، خریدها پر ریسک‌تر از پیش شده‌اند. حتما پیش از خرید لوازم خانگی، در رابطه با اطلاعات و خصوصیات محصولات تحقیق کنید و محصولی را تهیه کنید که متناسب با بودجه‌تان باشد. همچنین در رابطه با مصرف انرژی، نقد و بررسی‌ها، نظرات کاربران در شبکه‌های اجتماعی، افرادی که قبلا از آن محصول استفاده کرده‌اند و ... تحقیق کنید و موردی مناسب با شرایط خود را انتخاب نمایید.

۳) عملکرد لوازم خانگی مهم‌ است

همان‌طور که پیش‌تر نیز بررسی نمودیم، همواره در هنگام خرید لوازم خانگی، عملکرد و کارایی‌های آن محصول را در نظر داشته باشید. چه بسیار افرادی که یک وسیله خانگی را از نظر زیبایی شیک انتخاب نموده‌اند و بعدها شاهد مشکلات جدی در عملکرد و کارایی‌های آن شده‌اند. سیستم‌های هوشمندی که امکانکنترل شدن از طریق گوشی موبایل را دارند، امروزه بسیار پر کاربرد می‌باشند. می‌توانید پیش از خرید، هوشمند بودن و تعداد برنامه‌های دستگاه را نیز در نظر بگیرید.

۴) خرید از بانه را در برنامه خود قرار داد

بانه یکی از شهرهای استان کردستان است که با اقلیم کردستان عراق هم‌مرز بوده و به محلی برای وارد کردن انواع لوازم خانگی تبدیل شده است. تاجران در این شهر به صورت مستقیم و بدون واسطه انواع لوازم خانگی را وارد می‌کنند و به دلیل هزینه گمرک ناچیز، سود بسیار کمی بر روی قیمت اصلی محصولات کشیده می‌شود. از این رو خرید از فروشگاه‌های معتبر در شهر بانه، جزء خریدهای اقتصادی و مقرون به صرفه است.

۵) گران‌ترین‌ها، همیشه باکیفیت‌ترین نیستند

بسیاری از افراد سودجو ممکن است محصولات فیک و تقلبی را به بازار وارد کنند و لوازمی رده پایین را با قیمت بالا به شما غالب کنند. پس حتما پیش از خرید لوازم خانگی، به اصالت کالا و اصلی و تقلبی بودن آن مطمئن شوید. همچنین محصولاتی میان رده تولید می‌شوند که ممکن است برای خانه‌ی شما مناسب‌تر باشند. به عنوان مثال؛ جاروبرقی‌هایی که قدرت موتور بالایی دارند بدون شک قیمت بالاتری نیز دارند. این در صورتی است که باید متناسب با متراژ محیط، یک جاروبرقی مناسب با توان متناسب را تهیه کنید. این قضیه در رابطه با خرید تلویزیون، یخچال و سایر لوزم خانگی صدق می‌کند.

۶) همه چیز در برند خلاصه نمی‌شود

شاید شما نیز جزء افرادی باشید که فکر می‌کنید لازم است مارک همه‌ی لوازم خانگی‌تان یکی باشد. برندی ممکن است در تهیه و تولید یخچال بهترین کیفیت را ارائه دهد اما در تولید و طراحی به‌فرض ماشی لباسشویی، تبحر و مهارت لازم را نداشته باشد. پس لازم است پیش از خرید لوازم خانگی به امکانات و برنامه‌هایی که نیاز دارید فکر کنید و دستگاهی را دقیقا متناسب با سلیقه خود و کارایی بالای آن، صرف نظر از مارک و برند تهیه نمایید.

۱۲ نکته طلایی برای خرید لوازم خانگی

۷) لیستی از لوازم برقی آشپزخانه متناسب با بودجه خود درست کنید

پیش از خرید لوازم خانگی و جهیزیه لازم است لیست موارد ضروری را بنویسید که بتوانید خیری مقرون به صرفه و مفید را تجربه کنید. با تهیه لیست می‌توانید طبق آن پیش بروید و مواردی که کاربردی باشند را طبق نیاز خود انتخاب و تهیه کنید. در غیر اینصورت امکان دارد طی روند خرید، حساب از دست‌تان خارج گردد و خرید موارد ضروری را فراموش کنید.

۸) خرید لوازم خانگی بزرگ، عادت نادرست مشتریان ایرانی

همواره دستگاهی را تهیه کنید که متناسب با محیط خانه و آشپزخانه‌ی شما باشند. خرید لوازم خانگی بزرگ که فضای خانه را بسیار کوچک نشان دهد و محیط را اشغال نماید، هیچگاه توصیه نمی‌گردد. از این رو پیش از خرید متراژ محیط و قسمت‌های مختلف خانه را بدانید و متناسب با آن‌ها سیستم‌هایی مانند؛ یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، تلویزیون و ... را انتخاب نمایید.

۹) حتماً برچسب انرژی لوازم خانگی را چک کنید

بر روی همه‌ی محصولات برقی یک برچسب با فلش‌های رنگی قرار گرفته است که نشان دهنده میزان مصرف انرژی آن است. این فلش‌ها دارای حروف لاتین A تا G هستند که حرف A نشان از بیشتری بازدهی و کم‌ترین مصرف انرژی بوده و حرف G نشان از کم‌ترین بازدهی و بیشتری مصرف انرژی است. برچسب انرژی را چک کنید و محصولی با میزان مصرف انرزی پایین را تهیه کنید.

۱۰) از فروشگاه آنلاین خریداری کنید

فروشگاه‌های آنلاین امروزه اعتبار زیادی پیدا کرده‌اند و خرید را بسیار آسان و پیش پا افتاده نموده‌اند. در این فروشگاه‌ها همه‌ی مشخصات بون کم و کاستی نقل شده است و می‌توانید به کمک آن‌ها یا کارشناسان متخصص، محصولی را متناسب با شرایط و بودجه خود خریداری نمایید. سپس در اولین فرصت بدون خستگی و گشتن در بازار لوازم شما درب منزل تحویل داده می‌شوند.

۱۱) گارانتی معتبر و ضمانت محصولات

در هنگام خرید لوازم خانگی به گارانتی معتبر محصولات دقت کنید و از فروشگاهی خرید کنید که بتواند ضمانت اصالت محصولات را به همراه گارانتی هولوگرامی معتبر به شما ارائه دهد. با وجود این موارد شما اطمینان حاصل می‌کنید محصولی که دریافت نموده‌اید از حداکثر کیفیت برخوردار است. همواره خریدهای رضایت بخش را در فروشگاه‌های معتبر تجربه خواهید کرد.

۱۲) خصوصیات فروشگاه آنلاین معتبر برای خرید لوازم خانگی چیست

فروشگاه‌های آنلاین متعددی اعم از سایت و شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده‌اند که در عرصه‌ی فروش لوازم خانگی فعالیت دارند. یک فروشگاه آنلاین لازم است مواردی مانند؛ نماد اعتماد الکترونیکی، ارائه گارانتی معتبر، ضمانت اصالت کالا، پاسخ‌گویی سریع، ارسال به موقع، تحویل در زمان مناسب، خدمات حین فروش و پس از فروش عالی، قیمت مناسب و ... را رعایت نماید که بتوانید به آن عتماد داشته باشید.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی ۱۲ نکته طلایی برای خرید لوازم خانگی پرداختیم و هر یک را شرح دادیم. امیدواریم پس از خواندن این مقاله بهترین خرید را با رضایت بالا تجربه کنید و محصولی را تهیه کنید که کاملا متناسب با فضای خانه شما باشد. این نکات طلایی می‌توانند به شما کمک کنند که بهترین و مقرون‌ به صرفه‌ ترین را در شهر بانه یا سایر فروشگاه‌ها تجربه کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top