تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/05/10 - 04:05
کد خبر: 477566

صنعا: حضور غیرقانونی اشغالگران در آبهای یمن تاوان سنگینی دارد

صنعا: حضور غیرقانونی اشغالگران در آبهای یمن تاوان سنگینی دارد

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن با هشدار درباره پیآمدهای سلطه دریایی متجاوزان بر بنادر، جزایر و آبهای منطقه‌ای یمن تأکید کرد که حضور غیرقانونی اشغالگران، تاوان سنگینی خواهد داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سرتیپ «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع یمن امروز دوشنبه در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی این کشور تأکید کرد که نیروهای مسلح از جمله نیروی دریایی توانایی کامل برای تأمین امنیت و حمایت از آبراه‌های بین‌المللی واقع در امتداد آب‌های منطقه‌ای یمن را دارند.

وی گفت: «تأکید می‌کنیم که دریای سرخ، خلیج عدن و باب المندب کانال دریانوردی برای همه جهان و به نفع تجارت بین‌المللی و منطقه‌ای است و تأمین امنیت آن از اهمیت زیادی برخوردار است و ما نیز این اهمیت را درک می‌کنیم و به تأمین امنیت آن و آزادی دریانوردی پایبند هستیم همچنانکه به قوانین و عرف بین‌المللی برای ساماندهی دریانوردی پایبندیم».

بنابر گزارش وبگاه «المسیرة»، وزیر دفاع یمن شایعات و تبلیغات کشورهای ائتلاف متجاوز و حامیان آن به ویژه رژیم صهیونیستی را که مدعی هستند حضور آن‌ها در دریای سرخ، باب‌المندب، خلیج عدن، دریای عمان و جزایر یمن برای تأمین امنیت این آبراه‌ها در برابر تروریسم و دزدی دریایی است، رد کرد و گفت: «سناریوهای متجاوزان مشخص است و آنچه اشغالگران انجام می‌دهند و نیز تحمیل سلطه دریایی تجاوزکارانه علیه بنادر، جزایر و آب‌های منطقه‌ای خودِ تروریسم است و گذشته از آن خود این کشورها تروریسم را به وجود آورده و از عناصر تروریستی و دزدان دریایی حمایت می‌کنند».

سرتیپ العاطفی همچنین هشدار داد که هر گونه حضور غیرقانونی اشغالگران در آبهای منطقه‌ای یمن، تاوان سنگینی خواهد داشت و هر گونه توافق با هر کشور یا رژیمی در خصوص ارائه تسهیلات نظامی و امنیتی و تدارکاتی که به حاکمیت ملی یمن خدشه وارد کند، توافقنامه‌ای غیرقانونی است.

وی همچنین عملیات‌های استشهادی فلسطینیان علیه رژیم موقت صهیونیستی را ستود و گفت: «هر گلوله‌ای که شلیک می‌شود و هر عملیات استشهادی که جوانان آزاده در فلسطین انجام می‌دهند همچون نشان افتخاری بر شانه‌های ما در یمن است و قبل از هر ملتی ما به آن افتخار می‌کنیم».

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top