تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/05/11 - 10:55
کد خبر: 477729

خواهر خواندگی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با پارک کیوتو

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در جریان بازدید سفیر ژاپن در تهران از این پارک، برای راه‌اندازی دفتر همکاری‌های مشترک پارک‌های علم و فناوری ایران و ژاپن در پارک دانشگاه تهران اعلام آمادگی کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در دیدار با «کازوتوشی آیکاوا» سفیر کشور ژاپن در تهران که روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۲ در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، ورود به اقتصاد دیجیتال از الزامات است. ایران در زمینه اقتصاد دیجیتال یک کشور جوان است و در این زمینه علاقمند به گسترش همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان دو کشور و بهره‌مندی از تجربه‌ها و ظرفیت‌های ژاپن هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اعلام آمادگی برای تولید محصولات دانش‌بنیان مشترک بین ایران و ژاپن با مشارکت پارک‌های علم و فناوری دو کشور، افزود: علاقمند به خواهر خواندگی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با یکی از پارک‌های علم و فناوری کیوتو هستیم.

وی در این دیدار با اعلام آمادگی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به منظور میزبانی مسئولان پارک‌های علم و فناوری کشور ژاپن با هدف ایجاد فرصتی برای تبادل نظر در خصوص زمینه‌های ایجاد و توسعه همکاری‌های دوجانبه، پیشنهاد کرد: نمایشگاه مشترک محصولات دانش‌بنیان پارک‌های علم و فناوری دو کشور در ایران و ژاپن برگزار شود.

اسدی، تسهیل رفت‌وآمد صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و ژاپنی با یکدیگر را مایه گسترش و عمق‌بخشی ارتباطات دو کشور دانست و افزود: آمادگی داریم که دفتر همکاری‌های مشترک پارک‌های علم و فناوری ایران و ژاپن را در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران راه‌اندازی کنیم و فضایی برای برنامه‌ریزی همکاری‌های مشترک داشته باشیم.

اسدی با یادآوری اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران قدیمی‌ترین و بزرگترین پارک علم و فناوری دانشگاهی کشور است، گفت: در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران حدود ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان مستقر هستند. همان طور که دانشگاه تهران، دانشگاه مرجع و مادر است و در تمام زمینه‌ها و رشته‌های علمی فعالیت می‌کند، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز در تمام حوزه‌های تخصصی ورود پیدا کرده است.

وی به شهرت ژاپن در زمینه رویکرد فناورانه و تعداد پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد و با استقبال از به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با پارک‌های علم و فناوری کشور ژاپن، گفت: علاوه بر استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان با سوابق و گستره فعالیتی متفاوت در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، هسته‌های دانشجویی و هسته‌های فناور نیز در کنار شرکت‌های رشدی و پسا رشدی فعالیت می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با ابراز علاقمندی در زمینه برقراری ارتباط دانشجویان ژاپنی شاغل به تحصیل در دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه‌های ایران با پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، خاطرنشان کرد: متقابلاً انتظار داریم که پارک‌های دانشگاهی ژاپن نیز همکاری متقابلی با دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های ژاپن داشته باشند.

در ادامه این دیدار، بهاره حیدری، مشاور رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در امور بین‌الملل نیز به معرفی و بیان اهداف و خدمات پارک، تشریح زنجیره ارزش، مراکز و بخش‌های مختلف پارک و بیان خدمات و زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و معرفی شعب پارک، ناحیه نوآوری تهران و ناحیه نوآوری شهر دانش پرداخت و پیشنهاد‌هایی به منظور ایجاد و گسترش همکاری‌های فناورانه و نوآورانه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و پارک‌های مطرح ژاپن ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، آقای «کازوتوشی آیکاوا» سفیر کشور ژاپن در تهران نیز در این دیدار با دعوت از رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای بازدید از پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های ژاپن، به تمجید برنامه‌های حمایتی دانشگاه تهران برای گسترش اکوسیستم نوآوری پرداخت.

کازوتوشی آیکاوا با اشاره به بازدید خود از برخی پارک‌های علم و فناوری کشورمان از جمله پارک دانشگاه صنعتی شریف، اظهار کرد که بسیار تحت تأثیر پیشرفت‌ها و شرکت‌های تکنولوژیک ایران و همچنین برنامه‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران قرار گرفته است.

سفیر ژاپن در ایران به جایگاه قابل اعتماد دانشگاه تهران اشاره کرد و درباره گسترش همکاری‌ها، بر بنا نهادن تکنولوژی‌های موفق و همچنین طراحی برنامه‌های تبادل دانشجو بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های ژاپن تاکید کرد.

آقای آیکاوا درباره نوع و سطح و گستره فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه تهران نیز جویا شد، که مهندس میثم یوسفی، رئیس مرکز رشد واحد‌های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال، بیان داشت: شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به چهار بخش شرکت‌های کوچک و استارتاپ‌ها در مراکز رشد، شرکت‌های رشدی، شرکت‌های بلوغ‌یافته که بازار خود را تثبیت کرده‌اند و دسته چهارم شامل شرکت‌های بزرگی که با شرکت‌های کوچک نیز همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت هسته‌های فناور در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، اظهار داشت: در یکسال اخیر توانسته‌ایم شرکت‌هایی را در دوره رشد داشته باشیم که شکل‌گیری آن‌ها حاصل تجاری‌سازی شدن نتایج تحقیقات اعضای هیأت علمی و دانشجویان باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، سفیر ژاپن در تهران همچنین پس از دیدار و گفتگو با رئیس و مدیران پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه GIS و همچنین هوش مصنوعی و دست رباتیک بازدید کرد.

منبع: دانشجو

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top